Stránka 1 z 1

N57 - čištění sání od karbonu.

Napsal: čtv 13.12.2018 21:18
od Kubasek
Ahoj,

chtěl bych se poptat zkušenějších jak dokonale vyčistit sání na motoru N57 od karbonu. Celé je to zajebkané od karbonu a seřizovací jednotka už má problémy s klapkami vůbec pootočit. Vypisuje chybu na diag. + problémy se starty, viz foto.
http://tinypic.com/view.php?pic=10dt5yh ... BKwP4LPyUk

Chtěl bych to celé rozebrat mechanicky vyčistit a poté mě napadlo to vyprat v ultrazvukové pračce (pro jistotu). Nemám, ale zkušenosti s praním plastových dílců a ani jestli to něčemu pomůže...
Máte nějaké "fintičky" jak, čím nejlépe odstranit ten bordel uvnitř?

Dále když už to bude rozdělané co dál všechno vyčistit? EGR, trubkové vedení,....?

Díky Kuba :-)

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

Napsal: čtv 13.12.2018 21:24
od JaraX
ja myslím že nejlíp vyjde dát celé nové sání a hotovka.

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

Napsal: čtv 13.12.2018 23:18
od Snejk
proste to vycisit... sroubovak, kartac, pres noc nalozene ve srajde, co jde oskrabat to oskrabat a pak to cele vapkou honit po dvore dokud to nebude jak novy... par hodin tomu venujes ale vycistis to az na plast... a budes zajebanej jak kominik, ale co uz... delame to obden na tech kraxnach

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

Napsal: pát 14.12.2018 00:11
od TurboShnek
Kubasek píše:Ahoj,

chtěl bych se poptat zkušenějších jak dokonale vyčistit sání na motoru N57 od karbonu. Celé je to zajebkané od karbonu a seřizovací jednotka už má problémy s klapkami vůbec pootočit. Vypisuje chybu na diag. + problémy se starty, viz foto.
http://tinypic.com/view.php?pic=10dt5yh ... BKwP4LPyUk

Chtěl bych to celé rozebrat mechanicky vyčistit a poté mě napadlo to vyprat v ultrazvukové pračce (pro jistotu). Nemám, ale zkušenosti s praním plastových dílců a ani jestli to něčemu pomůže...
Máte nějaké "fintičky" jak, čím nejlépe odstranit ten bordel uvnitř?

Dále když už to bude rozdělané co dál všechno vyčistit? EGR, trubkové vedení,....?

Díky Kuba :-)
Nejlepší je ultrazvuková koupel, v Americe to dělají za $150, tady v ČR nevím, možná někde kde repasujou turba/vstřiky. Nic takovýho jsem u nás v Plzni nenašel tak jsem svoje sání čistil čističem na trouby Mr. Muscle. Nastříkáš, necháš 24 hodin působit, propláchneš tlakovou hadicí a ještě 1 - 2x zopakuješ podle toho kolik tam zůstalo sazí. Nikdo do toho nepíchej šroubovákama atd... protože poškodíš povrch a v tý rejze se potom budou hromadit saze.

Vyčisti sání, EGR ventil, možná i EGR chladič nějakým dlouhým štětcem pokud je hodně ucpanej a to bude stačit. Nemusíš to puntičkovat a čistit tak důkladně aby tam nezůstal ani jedna molekula sazí. Bohatě stačí odstranit většinu sazí a na tom skončit. ;)

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

Napsal: pát 14.12.2018 00:16
od Snejk
tys asi nevidel sani z n47/57.. tam si muzes pichat sroubovakama od rana do vecera, ta vrtsva je silna klidne i nekolik cm.. takze nez bys rejpal do steny sani tak z toho vyskrabes tak pul kila hnoje... a dokud tenhle hnuj neodstranis tak si tam muzes mr. muscle lejt treba 14 dni v kuse a nic ti to nebude platny...

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

Napsal: pát 14.12.2018 01:12
od TurboShnek
Snejk píše:tys asi nevidel sani z n47/57.. tam si muzes pichat sroubovakama od rana do vecera, ta vrtsva je silna klidne i nekolik cm.. takze nez bys rejpal do steny sani tak z toho vyskrabes tak pul kila hnoje... a dokud tenhle hnuj neodstranis tak si tam muzes mr. muscle lejt treba 14 dni v kuse a nic ti to nebude platny...
Proč se tvoří v n47/57 tolik sazí? Já čistil svoje sání ve 46 po 18 letech a bylo tam maximálně pár mm v některých místech. :lol:

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

Napsal: pát 14.12.2018 08:28
od MattyX
to sání se umí přicpat do fáze nepruchodno :D

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

Napsal: pát 14.12.2018 13:56
od Kubasek
Diky moc za plodne prispevky.

Po Vanocich se na to vrhnu, tak uvidime jak to pujde :)

Po precteni nekolika prispevku k EGRu u N57 a hlavniho vinika zanaseni sani nebude lepsi kdyz ho softwarove dam off? Nevim co to vsechno obnasi, ale koho kontaktovat Jihlava, Brno?

Nove sani kupovat nechci a to z principu, nehlede na to, ze za to chteji bakulu penez.

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

Napsal: pát 14.12.2018 23:35
od Dave320
Když jsem dával záslepky sání místo klapek a měl to už dole, tak jsem zrovna vyčistil sání komplet i EGR na M47, nějaký karbon tam byl, tak jsem to sundal, dovnitř nalil Gril Pur Total až po vrch, nechal 24 hodin působit, občas dlouhým nástrojem vevnitř oškrábat a za 24 hod jsem to vylil, komplet vypral wapkou několikrát a sání čisté jak nové. Nové těsnění a vše super. Takže za mě ten Gril Pur Total je prostě top na čištění, Arva to byla jak voda vůbec nic to neudělalo.

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

Napsal: sob 15.12.2018 00:29
od Snejk
kdyz zaslepis egr tak si odpalis dpf, to takovou naloz sazi nezvladne.

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

Napsal: sob 15.12.2018 15:36
od MattyX
jedna věc je samotné sání a druhá věc jsou taky ventily a sací kanály - tam bych to řešil wallnut blastingem pokud to bude opravdu napečené fest ...

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

Napsal: ned 16.12.2018 03:14
od Snejk
to uz je dalsi problematika ale na tu se neptal :lol: jinak samozrejme to je presne zabava pro skorapky...

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

Napsal: ned 16.12.2018 09:13
od JaraX
nové sání je nové sání, pokud chceš uplně čistý sání, těsný, který dobře dosedá na hlavu a ještě dobře funguje všechny komponenty jako vířivé klapky atd, je to nejlepší metoda, samozřejmě to něco stojí.

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

Napsal: ned 16.12.2018 10:44
od inspi1981
Dát do nálevu :lol: , pak to vyprat vapkou, vyměnit těsnění a je to jak nový. Zasraná hlava je druhá věc

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

Napsal: pát 28.12.2018 19:31
od Kubasek
Ahoj,
Takze sani jsem shodil a pouzil jsem gril pur total + vapka. Vsechno to krasne slezlo dolu a jeste ten den jsem to skladal. Sani bylo jako nove. Jedine co, tak me casem ceka dekarbonizace sacich kanalu+ventily. Na prvnin valci to je opravdu nechutne zaprasene....

Prace trvala cca 6 hodin ve dvou lidech i s cistenim.

Jinak kontrola EGR kupodivu krasne cisty. Pravdepodobne cisten minuly rok v servisu.

Uvidime jestli se zlepsi kolisani otacek pri prvnich startech.

Diky za rady chlapci :)