Ahoj,
mám potíž se žhavením na zahřátém motoru TDS (M51D25TU). Studený žhaví normálně, ale napodruhé kontrolka žhavení jen blikne (to normálně nedělá) a ze startování je nevšední zábava. Čerpadlo, vstřikovače, žhaviče jsou nové, měněné na přelomu 2017/2018, když motor nastartuje, chytá bez problémů. Neřešil jste to už někdo? Kdybych dostal alepoň nějaký tip na opravu, byl bych opravdu rád. Na dobrou dignostiku je to moc daleko, abych tam zůstal viset. Zatím jsem dostal tip na startér, dobiju baterku, ale to nežhavení mi přijde divné.
Děkuji
Honza
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 TDS krátká doba žhavení
Re: E39 TDS krátká doba žhavení
Ahoj 
Délku doby žhavení řídí řj. motoru na základě čidla teploty motoru co je na hlavě válců. Je sdružené v jedno čidlo, takže dává údaj i pro řj. motoru a i pro budík na palubce.
Začal bych ním, nestojí tolik a výměna není tak náročná. Zkus ho při teplém startu odpojit, ten štekr (ať se ale nedotkne kostry) mělo by to nasimulovat mrazivý start a žhavit naplno.
Teplem roste elektrický odpor, tak je dobré mít dobrou kostru motoru. Ten kabel u silentbloku mezi motorem a kastlí. Také to nic nestojí a není to náročné rozebrat a očistit.
Pak už jedině relé žhavení, co je v kastlíku u jednotek motoru atd., taková černá krabička s vícepinovým štekrem.

Délku doby žhavení řídí řj. motoru na základě čidla teploty motoru co je na hlavě válců. Je sdružené v jedno čidlo, takže dává údaj i pro řj. motoru a i pro budík na palubce.
Začal bych ním, nestojí tolik a výměna není tak náročná. Zkus ho při teplém startu odpojit, ten štekr (ať se ale nedotkne kostry) mělo by to nasimulovat mrazivý start a žhavit naplno.
Teplem roste elektrický odpor, tak je dobré mít dobrou kostru motoru. Ten kabel u silentbloku mezi motorem a kastlí. Také to nic nestojí a není to náročné rozebrat a očistit.
Pak už jedině relé žhavení, co je v kastlíku u jednotek motoru atd., taková černá krabička s vícepinovým štekrem.

Re: E39 TDS krátká doba žhavení
e39 tds má dvě teplotní čidla na hlavě.. jedno pro budík a jedno pro jendotku řekl bych... a co se žhavení týče tak za cca 8 sekund po zapnutí klíčku uslyšíš před spolujezdcem cvaknutí - to když vypne relé žhavení.. a pak startuj., na kontrolku se vyprdni a poslouchej co dělá relé.
Re: E39 TDS krátká doba žhavení
Ahoj,
děkuji vám oběma za reakce, dnes jsem vyrazil a s autem na projížďku, abych nasimuloval poslední cestu a vyzkoušel, jak to bude fungovat, jenže ono to neblbne. Ať jsem dělal, co jsem chtěl, pokaždé to nastartovalo napoprvé. Ne, že bych z toho neměl radost, ale jestli tam je závada, nejspíš to bude jedna z těch sporadicky se objevujících, dokud se něco neposere. Po krátkém mrazu bude pár dní teplo, ještě si s tím pojezdím a napíšu, jak to dopadlo.
Čidlo se měnilo cca před cca třema lety, bohužel jsem to nestíhal řídit a nechal nakoupit mechanika, klidně by mohlo být vadné. Na kostru se ještě podívám.
Na relé se zaměřím, to je dobrý tip, děkuji.
děkuji vám oběma za reakce, dnes jsem vyrazil a s autem na projížďku, abych nasimuloval poslední cestu a vyzkoušel, jak to bude fungovat, jenže ono to neblbne. Ať jsem dělal, co jsem chtěl, pokaždé to nastartovalo napoprvé. Ne, že bych z toho neměl radost, ale jestli tam je závada, nejspíš to bude jedna z těch sporadicky se objevujících, dokud se něco neposere. Po krátkém mrazu bude pár dní teplo, ještě si s tím pojezdím a napíšu, jak to dopadlo.
Čidlo se měnilo cca před cca třema lety, bohužel jsem to nestíhal řídit a nechal nakoupit mechanika, klidně by mohlo být vadné. Na kostru se ještě podívám.
Na relé se zaměřím, to je dobrý tip, děkuji.
Re: E39 TDS krátká doba žhavení
Pomohlo, díky moc.patrikE39 píše:... a co se žhavení týče tak za cca 8 sekund po zapnutí klíčku uslyšíš před spolujezdcem cvaknutí - to když vypne relé žhavení.. a pak startuj., na kontrolku se vyprdni a poslouchej co dělá relé.
Se zmrzlýma rukama úplně ne, to pak lítá k**** sem, k**** tamSpejbl píše:... Délku doby žhavení řídí řj. motoru na základě čidla teploty motoru co je na hlavě válců. Je sdružené v jedno čidlo, takže dává údaj i pro řj. motoru a i pro budík na palubce. Začal bych ním, nestojí tolik a výměna není tak náročná. Zkus ho při teplém startu odpojit, ten štekr (ať se ale nedotkne kostry) mělo by to nasimulovat mrazivý start a žhavit naplno. Teplem roste elektrický odpor, tak je dobré mít dobrou kostru motoru. Ten kabel u silentbloku mezi motorem a kastlí. Také to nic nestojí a není to náročné rozebrat a očistit. ...

To je prozatím vše.