Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Kolísání otáček po startu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Roggy
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 09.03.2013 01:00

Kolísání otáček po startu

#1 Příspěvek od Roggy »

Zdravím klubáci, mám trochu (trochu víc :( ) problém s kolísáním otáček u přímovstřiku 318i rv 08 n43.
Nahrál jsem video https://m.youtube.com/watch?v=UGsY7Qa2uBk (cca od 30sek je to znatelně slyšet)
Jakmile je auto studeny tak prvních zhruba 5min se motor klepe a dochází ke kolísání otáček na volnoběh. Jakmile se motor zahřeje, běží krásně čistě. Z výfuku za studena hutnější světlý kouř, po zahřátí krásně průhledný.
Teď bylo na voze měněno: svíčky, čištěny vstřiky, nový lambdy,nox senzor, výplach motoru + klasika filtry olej apod.
Pokud se s autem rozjedu za studena - chyba 29CD vynechávání 1 válce. Pokud se rozjedu až po dokolísání, chyba žadná. Dalo by se nějakým způsobem vyloučit, některé z dílů, jako nefungující? V týdnu bude změřena komprese. Přijde mi jako by se motůrek dusil. Při jízdě žádný vykyvy pouze při startu kdy auto stojí přes noc.
ArnieGT
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: úte 20.11.2018 07:17

Re: Kolísání otáček po startu

#2 Příspěvek od ArnieGT »

Ahoj mi tohle dělalo přisávání vzduchu,...přes prasklé víko ventilů. Dlouho jsem kolaboroval než našel příčinu. Popřípadě vstřiky.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček po startu

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podle mne protéká některý vstřikovač, nebo stříká křivě mimo svíčku - to je ten hutnější světlý kouř, kdy vlastně nedojde z zapálení paliva. A pokud protéká stále, tak se do válce dostává palivo i ve fázi výfuku. Celkem dobře se to pozná podle kolíśajícího tlaku na railu.
Roggy
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 09.03.2013 01:00

Re: Kolísání otáček po startu

#4 Příspěvek od Roggy »

Zkoukneme víko ventilu. Pův. majitel měnil těsnění pod víkem, tak by to mohlo mít souvislost s tím kolísáním.
Zkusíme ještě prohodit vstřik s cívkou s 2. a 3. válcem a uvidíme co napíše diag. :)
Roggy
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 09.03.2013 01:00

Re: Kolísání otáček po startu

#5 Příspěvek od Roggy »

Komprese změřena hodnoty mezi 11,5 - 12 na všech válcích. Vstřik a cívka přehozeny s 2. a 3. válcem a od tý doby kolísání ustalo. Diagnostika nic neukazuje. Teď už po problému? :D
Roggy
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 09.03.2013 01:00

Re: Kolísání otáček po startu

#6 Příspěvek od Roggy »

Tak není po problému :(
Roggy
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 09.03.2013 01:00

Re: Kolísání otáček po startu

#7 Příspěvek od Roggy »

Zdarec chlapi, tak problem s kolísáním neodstraněn. Zítra jde ven VVT. Diagnostika ukazala chybu 3070 synchronizace válců pomocí vyvažování. N43 nemá servomotůrek na víku ventilů jako N46? A kde tedy je?
Roggy
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 09.03.2013 01:00

Re: Kolísání otáček po startu

#8 Příspěvek od Roggy »

Klubáci, zná někdo z vás prosím jak by měl ele. mag. ventil valvetronicu správně pracovat? Vyndali jsme oba, připojili přes 12v a vyskakují oba dva. Jen jeden z nich se vrací s mezi "schůdkem" ( při pulsu vyskočí a když se vrátí jde dolu na dvakrát než dosáhne výchozí pozice).
Prosím o radu, jednou auto startuje dobře bez problému podruhý s obtížemi. V podstatě auto skoro pořád stojí protože čekám na TK a neni ho jak pořádně projet. Těžko říct jak dlouho stálo před prodejem. Mohlo by tk taky souviset?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček po startu

#9 Příspěvek od JaraX »

já teda nevím co tam opravujete, ale N43 vůbec Valvetronic nemá!
Odpovědět