Stránka 1 z 2
Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: pon 19.11.2018 21:56
od Ali17
Ahoj,
zvažuji koupi X5 3.0d z roku 2014-2015, nájezd do 80 tkm.
Dokázal by mi nějaký majitel X5 zhruba napsat, kolik stojí provoz X5 3.0D (190 Kw) při nájezdu cca 30 tkm ročně? Neřeším spotřebu a pojištění, zajímají mě servisní prohlídky a možné i neočekávané věci, co můžou odejít.
Předem moc díky

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 13:57
od PaPe Bawo
Taky by mě to zajímalo, ale zde asi není žádný majitel F15ky a nafta tu je skoro jako sprosté slovo

. Já se taky chystám koupit F15, ale 35i. Náklady by zatím neměly být extra vysoké u auta do 80tkm, záleží samozřejmě na konkrétním kusu, na předchozím majiteli a na servisákovi. Já měl do nedávna E70 30D, olej (liqui moly) + filtry (olej, vzduch, palivo, kabina), jsem si sám měnil po 15000km, po třiceti vč. odlučovače. Materiál vycházel na cca 5000Kč.
Brzdové desky ATE - cca 4000 kč/náprava (vydržely mi 70tkm). Jezdil jsem taky cca 40tkm ročně a NO Problém. Za tři roky najeto 130tkm a servis nad rámec následující:
- výměna předních pružin (4000)
- výměna předních ložisek (10000)
- výměna 2ks termostatů ( 3000)
- naposled ve 240tkm výměna EMG podtlakového ventilu pro ovládání EGRu (2000)
- olej v převodovce (12000 - ZF Pakra)
Vše jsem si měnil sám, kromě přev. oleje, na to nemám vercajk.
Předpokládám tedy, že u F15 to bude hodně podobný.
Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 14:14
od Ali17
PaPe Bawo píše:Taky by mě to zajímalo, ale zde asi není žádný majitel F15ky a nafta tu je skoro jako sprosté slovo

. Já se taky chystám koupit F15, ale 35i. Náklady by zatím neměly být extra vysoké u auta do 80tkm, záleží samozřejmě na konkrétním kusu, na předchozím majiteli a na servisákovi. Já měl do nedávna E70 30D, olej (liqui moly) + filtry (olej, vzduch, palivo, kabina), jsem si sám měnil po 15000km, po třiceti vč. odlučovače. Materiál vycházel na cca 5000Kč.
Brzdové desky ATE - cca 4000 kč/náprava (vydržely mi 70tkm). Jezdil jsem taky cca 40tkm ročně a NO Problém. Za tři roky najeto 130tkm a servis nad rámec následující:
- výměna předních pružin (4000)
- výměna předních ložisek (10000)
- výměna 2ks termostatů ( 3000)
- naposled ve 240tkm výměna EMG podtlakového ventilu pro ovládání EGRu (2000)
- olej v převodovce (12000 - ZF Pakra)
Vše jsem si měnil sám, kromě přev. oleje, na to nemám vercajk.
Předpokládám tedy, že u F15 to bude hodně podobný.
Super výčet, přesně něco takového mě zajímá. Dost o tom teď čtu a na E70 nacházím skoro samé negativní recenze a komentáře, jak všechno odchází, slabé jízdní vlastnosti atd. Na F15 se mi zatím nic pořádného nepodařilo najít, no a nerad bych koupil auto a pak do něj jen zbytečně investoval nemalé peníze...
Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 14:19
od Don
Nechci uplne malovat certa na zed, ale mam pocit, ze tu nekde JaraX o F15 psal a nic moc pekneho proti E70 to nebylo
Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 14:24
od Ali17
Don píše:Nechci uplne malovat certa na zed, ale mam pocit, ze tu nekde JaraX o F15 psal a nic moc pekneho proti E70 to nebylo
Toho se přesně bojím

... ostatně i ceny F15 se mi zdají podezřele nízké ve srovnání s konkurencí (hlavně s MB ML/GLE)...
Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 14:40
od PaPe Bawo
Ali17 píše:Don píše:Nechci uplne malovat certa na zed, ale mam pocit, ze tu nekde JaraX o F15 psal a nic moc pekneho proti E70 to nebylo
Toho se přesně bojím

... ostatně i ceny F15 se mi zdají podezřele nízké ve srovnání s konkurencí (hlavně s MB ML/GLE)...
Záleží na výbavě, základ je celkem levný, ale hledej adaptivní podvozek, komfort sedačky, webasto apod. a ceny budou jinde. Za mě MB žádná výhra, už vůbec ne Q7.

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 14:43
od Ali17
PaPe Bawo píše:Ali17 píše:Don píše:Nechci uplne malovat certa na zed, ale mam pocit, ze tu nekde JaraX o F15 psal a nic moc pekneho proti E70 to nebylo
Toho se přesně bojím

... ostatně i ceny F15 se mi zdají podezřele nízké ve srovnání s konkurencí (hlavně s MB ML/GLE)...
Záleží na výbavě, základ je celkem levný, ale hledej adaptivní podvozek, komfort sedačky, webasto apod. a ceny budou jinde. Za mě MB žádná výhra, už vůbec ne Q7.

Koukám na německej trh a ty X5 tam jsou okolo 30 TEUR bez DPH, výbava mi přijde nadstandard.
Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 14:46
od PaPe Bawo
O f15 jsem tu prostě nic nenašel, buď tu nic není nebo je chyba někde mezi sedačkou a klávesnicí

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 14:48
od Ali17
PaPe Bawo píše:O f15 jsem tu prostě nic nenašel, buď tu nic není nebo je chyba někde mezi sedačkou a klávesnicí

To už by byly dvě chyby

)... spíš tady fakt nic není, nebo je to někde ukrytý.
Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 14:56
od PaPe Bawo
jen jsem tak mrknul na De portál a nic moc tam za 30 není, spíše 33. Když bych měl jít do nafty, tak za mě už 40D.
Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 15:22
od Ali17
PaPe Bawo píše:jen jsem tak mrknul na De portál a nic moc tam za 30 není, spíše 33. Když bych měl jít do nafty, tak za mě už 40D.
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 33679.html
Co třeba tahle?
Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 15:30
od Don
To ma jako nalitano 70k a ma zborceny bok ridicovy sedacky? Hmm kvalitka to BMW a jeste je to holinka
Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 15:41
od PaPe Bawo
Don píše:To ma jako nalitano 70k a ma zborceny bok ridicovy sedacky? Hmm kvalitka to BMW a jeste je to holinka
Přesně tak, a navíc je opraveno po nehodě.
Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 16:10
od Ali17
PaPe Bawo píše:Don píše:To ma jako nalitano 70k a ma zborceny bok ridicovy sedacky? Hmm kvalitka to BMW a jeste je to holinka
Přesně tak, a navíc je opraveno po nehodě.
Tak tady jim nefunguje filtr, toho jsem si nevšiml...
Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 17:30
od JaraX
a navíc je to uplná holota.
a rozhodně nekupovat naftu, je to motor N57 který trpí jak na rozvody, tak na zadírání na klice v důsledku chybějícícho ložiska, ty motory vydrží tak 150tkm, pak se zadřou, oprava 150+, dále pak mají problém s čerpadlem, co pustí špony do nafty, pak je to komplet výměna palivovýho systému, oprava 250+,
a samozřejmě běžný dieselovy starosti, furt DPF,vstřiky, turba, regulace, egry atd. krom toho se to chová strašně, jediny motor s kterym bych to kupoval je 35i a 40i, nic jinyho nema smysl brát.
Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 17:33
od Ali17
JaraX píše:a navíc je to uplná holota.
a rozhodně nekupovat naftu, je to motor N57 který trpí jak na rozvody, tak na zadírání na klice v důsledku chybějícícho ložiska, ty motory vydrží tak 150tkm, pak se zadřou, oprava 150+, dále pak mají problém s čerpadlem, co pustí špony do nafty, pak je to komplet výměna palivovýho systému, oprava 250+,
a samozřejmě běžný dieselovy starosti, furt DPF,vstřiky, turba, regulace, egry atd. krom toho se to chová strašně, jediny motor s kterym bych to kupoval je 35i a 40i, nic jinyho nema smysl brát.

Díky za informaci... To mě překvapuje, že si BMW dovolí vyrobit a prodávat takovej shit...
Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 17:41
od JaraX
bmw už vyrábí a prodává jen shity, dneska ty novy auta nejsou schopni najet 50tkm bez závady. ale situace je stejná u všech automobilek.
třeba 6 stupnové převodovky běžně vydrželi 600-700 tisíc km, 8q vydrží 200tkm.
Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 17:56
od ph132008
JaraX píše:...motor N57 který trpí jak na rozvody, tak na zadírání na klice v důsledku chybějícícho ložiska...
Jaký ložisko tam chybí, Jardo? Já v ETK v uložení kliky mezi N57 a M57 nevidím rozdíl. A nebo jsem tě blbě pochopil...
Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 18:13
od JaraX
omlouvám se za dezinformaci, todle mi řekl kamarád z velkého BMW servisu, ted jsem udělal velkou telefonickou akci a zjebal je tam

klika je uložená hodně podobně na stejný počet ložisek, ovšem na druhém válci dochází k rozpadu ložiska, je to tam hodně namáhaný a navíc z velmi nekvalitního materiál.
čili problém není způsoben chybějícím ložiskem ale nekvalitně vyrobeným motorem. ale řeší se u to N57 fakt často.
děkuji za upozornění mé neznalosti, znalosti doplněny, včetně těch co mi to řekli

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015
Napsal: úte 20.11.2018 19:17
od LUBEC