Budeme potřebovat:
- Sadu Torx
- Sadu šestihranů (protože si nepamatuju jaky čísla šroubů tam byli

- 1x Filtr odvzdušnění klikový skříně
Říká se že filtr odvzdušnění klikový skříně stačí vyměnit každých 100,000km, já si myslím že je to nesmysl protože moje auto mělo najeto kolem 120,000km když ho přestali servisovat u BMW což znamená že ho tam pravděpodobně vyměnili. Já ho koupil když mělo najeto 190,000km a za těch 70,000km byl tvrdej jako kámen. Tak že já ho měním každý 2 roky s filtrem vzduchu protože málo jezdím. pokud jezdíš nad 10,000km ročně, měň ho každej rok.
Co se týče výměny, prej existuje nějakej novej model filtru kterýmu se říká votrex, a stojí kolem 1500 a ten se nemusí nikdy měnit. Já koupil z činý 5 obyčejných filtrů asi za 3 dolary, mám jich 20 což mi teoreticky stačí na dalších 40 let a stálo mně to 12 dolarů tak že se mi vortex nevyplatil, ale když hodně jezdíš tak se vyplatí protože ho nebudeš muset pořád měnit.

1) Vyndáme kabinovej filtr.

2) Opatrně vyndáme plast kterej drží kabel + od baterky.

3) Vyndáme vaničku kterou drží 4 Trox šrouby.

4) Vyndáme trubku sání kterou drží jeden šestihran.

5) Vyndáme kryt motoru kterej drží pár šestihranů. Jeden šroub je v blbým místě vzadu...

Takhle to vypadá rozebranný. Ten bílej válec je vzduchovej filtr, a pod tím krytem zakroužkovaným červeně je filtr odvzdušnění klikový skříně. Černo-zlutý trubky jsou přepadový hadice který občas tečou, já už mám nový z Auto Kelly kde prostě kupuju 4mm palivový hadice asi za 10kč za 10 cm. Prostě se nařežou na správnou dýlku a nastrčí tam kde byli starý.

6) Sundáme kryt filtru odvzdušnění klikový skříně kterej drží 4 šestihrany.

A tady je:

Když jsem ho měnil poprvý, byl černej a tvrdej jako kámen.

7) Vyměníme těsnění a nastrčíme novej filtr.




No a pak to dáme celý zase dohromady.