Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Pískot turba e91 320d M47 120 kw

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Dan91
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pát 25.11.2016 14:46

Pískot turba e91 320d M47 120 kw

#1 Příspěvek od Dan91 »

Ahoj, mám dotaz, u bmw e91 320d m47 120 kw při sešlápnutí plynu cca ve 2 tisících otáčkách, kdy začne zabírat turbo slyším pískot turba, jak kdyby někde unikal tlak v sání (netěsnost) nebo je to normální že si pískne při sešlápnutí? Auto jezdí normálně a olej nežere (mám najeto jen 160 000 km) jen mě zajímá, jestli to tak máte také? Abych neztrácel zbytečně výkon :) Děkuji
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Pískot turba e91 320d M47 120 kw

#2 Příspěvek od TurboShnek »

Dan91 píše:Ahoj, mám dotaz, u bmw e91 320d m47 120 kw při sešlápnutí plynu cca ve 2 tisících otáčkách, kdy začne zabírat turbo slyším pískot turba, jak kdyby někde unikal tlak v sání (netěsnost) nebo je to normální že si pískne při sešlápnutí? Auto jezdí normálně a olej nežere (mám najeto jen 160 000 km) jen mě zajímá, jestli to tak máte také? Abych neztrácel zbytečně výkon :) Děkuji
Pískání turba je normální, obzvlášť s takovým nájezdem, já mam taky 320d i když e46 a taky je občas trošku slyšet pískání turba. 2000 otáček je bod kdy se turbo začíná rychle točit (turbína se může točit až 200,000 otáček za minutu), tomu se říká "turbo spool". Jestli jsi někdy slyšel jak jede nějaký tuningovaný auto s turbem, nejdřív slyšíš pískaní a když přeřazuje zvuk "pššššš" což je obtokový ventil nebo "wastegate" který odklání výfukový plyny od turbíny a reguluje tím její rychlost, protože turbo jsou jenom 2 vrtulky, jednou vrtulkou točí výfukový plyny a ta pohání druhou vrtulku která saje vzduch a tlačí ho zpátky do motoru, proto se tomu říká přeplňovaný motor.

Velmi hlasitý zvuky pískání může způsobovat únik tlaku v saní nebo chladiči (intercooler), dirka v hadici, poničená vrtulka truba a nebo rozbytej obtokovej ventil / špatný re-map motoru pokud někdo dělal nějakej tuning) atd...

Jenže v takovým případě by ti to netáhlo, kouřilo by to, žralo olej atd... Ty říkáš že všechno funguje v pohodě tak že nezpravuj to co není rozbitý, nech to bejt, nech peníze v prasátku, měň každých 10,000km / 1 rok olej a o žádnej výkon na 320d nepřijdeš. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=_iHcYy69tqw
Odpovědět