Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vysoký tlak paliva E46 325xi

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Adnej
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 29.07.2018 15:41

Vysoký tlak paliva E46 325xi

#1 Příspěvek od Adnej »

Zdravím, měl bych dotaz ohledně vysokého tlaku paliva na E46 325xi rok 2002.
Pár info do začátku.
Motor má natočeno celkem prokazatelných 190 000, nemizí mi voda, ani olej (po 4 000km od výměny oleje a filtru). Co jsem už měnil a řešil: nová kompletní hubice sání, vyčištění volnoběžného ventilu, nové originál svíčky, palivový filtr (ten s regulátorem), vyčištěná a utěsněná DISA, nový vzduchový filtr.
Motor jde krásně, jen při nastartování po delším stání (alespoň 12h) jde prvních 30s tak nějak nepravidelně. Lambdy mají na grafu pěkné křivky, ale asi jsou stále původní.

A teď o co jde. Regulátor tlaku na filtru (Bosch) má na sobě napsáno 3.5Bar, ale na palivové liště naměřím 4.5Bar jen po zapnutí kontrolek, tento stav se nemění ani na volnoběh a vytáčení motoru, stále 4.5Bar. Někde jsem nalezl, že vyšší tlak to dává, když se odpojí podtlak k regulátoru, tak jsem ho odpojil (z toho F rozbočovače, co je na sací hubici). No a nic se nestalo.

Tu je ale podle mne problém, ta F rozbočka si bere podtlak z hadice, která dále vede do posilovače brzd. Dále se k ní připojuje ta tenká hadice pro podtlak regulátoru a zároveň spojuje sací hubici za váhou vzduchu. Muže mi někdo prosím vysvětlit, co má tohle za význam? Ten podtlak se v té F rozbočce přece musí ztrácet, za váhou takový podtlak není, nebo ne takový, aby to mělo vliv na ten regulátor.

Když tu F potvoru vyndám a ucpu tu díru, která vede do sací hubice, tak vytvořím vlastně jen spojku mezi podtlakem a tím regulátorem a najednou mi spadne tlak paliva na přijatelných 3.7Bar.

Ucpaná vracečka paliva by prý také zvyšovala tlak paliva, ale to aktuálně nevyzkouším, předpokládám, že to ucpané nebude. Měřák tlaku je ověřený, ukazuje správné hodnoty.

Díky za rady
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoký tlak paliva E46 325xi

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ten podtlakový regulátor tlaku paliva funguje tak, že pod membránu je přiveden podtlak z oblasti za (nebo pod) šktící klapkou směrem do sání - tedy využívá podtlak v sacím potrubí motoru. Tento podtlak je při málo otevřené klapce velký a snižuje se s pootevřením šktící klapky. Ten podtlak v podstatě snižuje tlak paliva v palivové liště na těch ideálních 3,5 Baru. Ale když se podtlak v sacím potrubí sníží, tj. více sešlápneš plynový pedál, např. při předjíždění bez přeřazení, tak se v palivové liště zvýší tlak paliva na těch 4,5 Baru a tím dojde ke zvýšení výkonu, protože do motoru přijde více paliva při stejné době otevření vstřikovače. U e39/520i byl tento regulátor (díl č.6) přímo u palivové lišty a byl napájen vakuem přes hadici č.10 viz https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=13_0411 .

U motoru M54 byl tento regulátor přemístěn tak, že se stal přímo součástí toho palivového čerpadla č.1 https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=13_0904 https://www.realoem.com/bmw/photos/13327512019 + opět vakuová hadička č.5.

Takže teď jde o to najít správné místo připojení té hadičky č.5 na místo, které souvisí se zatížením motoru, tj. někde pod škrtící klapku stejně jako u e39/520i. Původně jsem myslel i na to, že pokud ta hadička bude po 16 letech zpuchřelá, tak se v ní bude vakuum ztrácet a to způsobí zvýšený talk paliva stejně jako naplno otevřená škrtící klapka. Ale při jednom z pokusů se Ti podařilo dásáhnout tlaku 3,7 Baru, takže ta hadička asi těsná bude.

Bohužel ten popis zapojení "... F rozbočka si bere podtlak z hadice, která dále vede do posilovače brzd.....Když tu F potvoru vyndám a ucpu tu díru, která vede do sací hubice" jsem nějak v ETK nenašel, zkus sem dát odkaz z ETK, na kterém toto připojení bude vyobrazeno.
:D
Adnej
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 29.07.2018 15:41

Re: Vysoký tlak paliva E46 325xi

#3 Příspěvek od Adnej »

Díky, škoda že sem nejde dávat přímo obrázky.

Zde to už řeší: https://www.bimmerfest.com/forums/showt ... p?t=574814

Je tam vidět to F, horní silná trubice jde od podtlaku, který dále pokračuje do posilovače brzd.
Pod tím je slabší koncovka, která je napojena na ten regulátor tlaku na filtru a spodní jde do sací hubice za váhou vzduchu.

A o tom mluvím, když tu F rozbočku vyndám a ucpu dole, tak mi to chce nasát prst a tlak se sníží na palivové liště.
On to tam ukazuje na obrázku, kde je to jen kolínko podle tý příručky, ale ve skutečnosti je to F tvar.
Doufám, že to popisuju srozumitelne, ale stačí v tom odkazu trochu sjét dolů, je tam fotka toho F konektoru a i obrázek z příručky (kde je to teda nakreslený jen jako kolínko).
Adnej
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 29.07.2018 15:41

Re: Vysoký tlak paliva E46 325xi

#4 Příspěvek od Adnej »

Ještě to upřesním.

Zde je vidět diagram přímo podle mého VIN, akorát je tam to Fko nakreslený jako jednoduchý koleno, číslo 6.
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... ol_engine/

Sací čerpadlo číslo 1 by měl být čistě jednocestný ventil. V něm je právě odbočka na ten můj F rozdělovač.
Hadicové koleno číslo 2 vede do sání pod Disou.

Takže hadicové koleno máme v sacím potrubí za klapkou, tedy podtlak zde skutečně je. To vede do ventilu 1 a zde se rozděluje hadicí 3 do mého kolínka. Zde stále máme podtlak. Bohužel F rozdělovač, zde popsán jako úhelník 6 je zapojen na podtlakovou hadici vedoucí do regulátoru tlaku, avšak i do hadice sání za váhu vzduchu kde již podtlak není a proto nemůže být ani přiveden do mého regulátoru a to je to, čemu nerozumím, proč to takhle je. Výsledek je ten, že mám stále na liště 4.5Bar

Zde je vidět to koleno, číslo 3.


http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... ass_meter/


Celé by to dávalo smysl jen tak, že nátrubek na tom koleni by byl slepý a to Fko by sloužilo jen jako spojka těch hadic.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoký tlak paliva E46 325xi

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Adnej píše:Sací čerpadlo číslo 1 by měl být čistě jednocestný ventil.
To není jednocestný ventil, ale je to "Sucking Jet Pump", takže něco jako vývěva. Jinými slovy záleží na směru montáže a na vnitřním stavu, např. jestli jsou v pořádku ty gumničky https://www.bimmerfest.com/forums/attac ... 1320816243

Více zde:
https://www.bimmerfest.com/forums/showt ... p?t=578766
https://www.passatworld.com/forums/b5-g ... -work.html
:D
Adnej
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 29.07.2018 15:41

Re: Vysoký tlak paliva E46 325xi

#6 Příspěvek od Adnej »

Takže posilovači to umožnuje jen sát, kdežto na ten F konektor oba směry, aby bylo znát kolísání podtlaku, to dává smysl. Lépe řečeno, ty chlopně umožní pouze vzduch z posilovače vyčerpávat, ale už ho tam nevrací.

Udělal jsem teď test, ze sacího kolene za váhou vzduchu jsem to Fko vyndal, díru v koleni i eFku zaslepil a po nastartování 3.7Bar na liště, při protůrování 3.7 - 4.4Bar, takhle bych si to představoval, proč to takhle ale u BMW nevyřešily je mi záhadou.
Adnej
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 29.07.2018 15:41

Re: Vysoký tlak paliva E46 325xi

#7 Příspěvek od Adnej »

Tak to asi uzavřu.
Ten F konektor opravdu není součástí podtlaku. Je využíván tou Sucking Jet Pump k nasávání filtrovaného vzuchu a vakua pro zvýšení účinku vakua pomocí Venturiho trubice (efektu), to si asi každý najde, jak to funguje.

Zárověň je k tomu F konektoru připojena podtlaková hadice k regulátoru tlaku paliva, ale logicky ho neovlivňuje, když tam není podtlak. To znamená, že ventil je stále ve stavu "bez vakua" a dává plný tlak.

Z jednoho fóra jsem pochopil zhruba toto: dřívě mely auta regulátor tlaku paliva přímo na liště a součástí byla i vracečka benzínu zpět do nádrže. Regulátor měl ale problém, že když membrána praskla, vytékal benzín do motorového prostoru. Dále vracečka umístěná v motoru ohřívala benzín a teplejší benzín má vyšší emise při spalování. Takže u BMW přemístily regulátor na palivový filtr a zároveň je jeho součástí i spátečka. Takže se benzín neohřívá v liště a při poškození membrány neteče benzín na motor. Dále odstranily podtlakovou část z místa za škrtící klapkou (protože při poškození membrány regulátoru se benzín nahrnul tímhle podtlakem do sání) a daly to před ní, kde je prakticky stále tlak atmosférický, nebo při plném plynu mírný podtlak. Při poškození membrány tak nedojde k zahlcení sání benzínem, případně prasklá hadice způsobí jen přisávání falešného vzduchu a vyhodí to chybu motoru.

To celé znamená, že tlak paliva už není regulovaný podtlakem, motor počítá s maximálním tlakem a upravuje jen délku vstřiku podle map.

Originál zde:

https://www.bimmerforums.com/forum/show ... -regulator
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoký tlak paliva E46 325xi

#8 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ty jsi toto vlákno založil, takže podle pravidel fóra můžeš administrátora požádat, aby toto vlákno uzamknul a tento můj příspěvek vymazal. Ale než to uděláš, přečti si ještě několik mojich argumentů:

- naprosto souhlasím s tím, že prasklá membrána na liště způsobovala "přechlastání" motoru a ohřívání benzinu do zpátečky možná nebylo nejvhodnější,
- ten návod jak to funguje u M52 viz výše jsem vyčetl z technických informací BMW AG, u kterých je velká záruka správnosti + datum a Copyright BMW AG, tedy něco jako biskupské "Imprimatur" u Bible viz http://www.katolik.cz/otazky/ot.asp?ot=1340 ,
- nemám nic proti informacím na fórech typu Bimmer, našem nebo slovenském BMW klubu, ale všechny informace zde nemusí být správné, přesné a aktuální, protože to píší lidé s různými znalostmi a zkušenostmi - ANO, i já jsem se několkrát spletl a můj názor byl korigován :D
- takže raději používám a věřím informacím vydávanými BMW AG např. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e36- ... it/Abvifqa
nebo
https://workshop-manuals.com/bmw/5_seri ... pressure)/
- tento "Notes on fuel pressure check" má 3 strany, na další se dostaneš pomocí odkazu NEXT PAGE vpravo nahoře,
- hned na první straně úplně dole najdeš "Disconnect vacuum hose from fuel pressure regulator and measure fuel pressure. The measured value must increase by 0.4 to 0.7 bar depending on the engine.". Tedy přesně totéž, co jsi naměřil ty po odpojení tohoho F-ka "po nastartování 3.7 Bar na liště, při protůrování 3.7 - 4.4 Bar" :!: ,
- sám přece nevěříš, že regulátor tlaku na filtru má na sobě napsáno 3.5 Bar, ale výstupní tlak na palivové liště je 4.5 Bar, tj. 128% a že ta vakuová hadička slouží k odvětrání prostoru za membránou jako "sichr, kdyby praskla guma" :oops: ,

Celý problém má následující vývoj a taky řešení:
- u BMW sice přemístily regulátor na palivový filtr, ale ten ETK, který skoro všichni úspěšně používáme a bezmezně mu věříme už nikdo neopravil - protože opravit ETK by stálo peníze a BMW se mají opravovat v autorizáku se školeným personálem a podle manuálů dostupných pouze v síti opraven BMW ... atd.,
- takže když zase trochu "pogůůůglíš" a navštívíš třeba https://www.bimmerfest.com/forums/showt ... p?t=578110 , najdeš tam tento obrázek

Obrázek

a taky jak to má být správně => pod škrtící klapku, kde se to vakuum mění podle zatížení motoru

Obrázek

- už jsem to odkazoval tady https://www.bimmerfest.com/forums/showt ... p?t=578766 a sem patří ta hadička od F-ka

Obrázek

- předpokládám, že to vyzkoušíš.
:D
Adnej
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 29.07.2018 15:41

Re: Vysoký tlak paliva E46 325xi

#9 Příspěvek od Adnej »

Díky moc, mě to samozřejmě vrtalo dál hlavou, že tak či onak mám na liště 4.5Bar a odpovídá tomu jen dva stavy. Odpojený (nefunkční) podtlak, nebo přiškrcená zpátečka do nádrže. Už jsem se chystal shánět na chvilku hever, zkontrolovat, zda nemám "omylem" regulátor s vyšším tlakem a jít po zpátečce, jestli mi ji někde něco neskříplo, pak bych se pídil dál.

Už jen proto, že mám long time fuel trimy na č1: -7.6% a na č2: -8.2%, takže ŘJ zkracuje délku vstřiku, což mimo jiné odpovídá vysokému tlaku paliva.

Takže abych si to ujasnil. Ta větev od Sucking Jet Pump sice dává reálný podtlak, protože jde z prostoru za klapkou, ale zárověň si z toho Fka bere i atmosférický, což je účel. Tu hadičku určenou pro regulátor tlaku paliva odpojím (díru na Fku ucpu) a hadičku připojím někam za klapku, kde bude mít reálný podtlak. Jo, to dává větší smysl. Viz ten třetí obrázek.

Z toho druhého obrázku to není úplně jasný, že ta červená linka znamená, vytáhnout hadičku z Fka a nacpat to jinam.

Ještě jednou moc dík, to zkusím. Jen doufám, že někde za tou klapkou bude volný port s podtlakem, dokonce jsem našel fórum, kde to někdo napojil na ten CCV vetil, protože na něm byla zaslepená trubička.

Dodatek: Stejně mi přijde, že on jen vyměnil hadičku podtlaku za novou, ale stále to má z toho Fka zapojený do toho regulátoru, no je to tak, že na filtru s regulátorem je cca 5cm gumová, pak jde pod autem do motoru tvrdá plastová a opět je zakončena cca 5cm gumovou na Fko. On to dle fotek jen nahradil jednolitou gumovou. Nikde jsem nenašel to, co jsem z toho původně pochopil, že bych ten podtlak na regulátor měl vzít jinde než z toho Fka (kde ani reálně není podtlak).

Takže se fakt zeptám jako blb. Je to tovární zapojení, kdy z Fka mi jde hadička na regulátor konstrukční chyba a je potřeba ji zapojit jinam (za klapku)?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoký tlak paliva E46 325xi

#10 Příspěvek od starML Člen Klubu »

- nejsi blb, protože se snažíš tu chybu vyřešit,
- záporné long time fuel trimy skutečně ukazují na bohatou směs na lambdách, a to se snaží ŘJ motoru upravit zkrácením doby otevření vstřikovačů na obou válcích přibližně stejně (-7.6% a -8.2%),
- protože na obou bankách je skoro stejná odchylka, je to způsobeno nějakým společným zařízením pro obě banky, např. ucpaný vzduchový filtr nebo právě ten vysoký tlak paliva,
- kdyby to bylo jen na jedné bance, tak chybu je třeba hledat na té postižené bance, např. vstřikovač, zapalovací cívka nebo svíčka,
- v Dingolfingu to určitě zapojily dobře, protože při zkoušce motoru na stendu by na to určitě přišli,
- ale v průběhu těch 16 let třeba došlo k výměně některého dílu sání a přitom došlo k "chybnému zapojení" podle chybného (neaktualizovaného) obrázku v ETK,
- ta hadička od regulátoru tlaku paliva patří zapojit za škrtící klapku, zkus tam někde najít volný port
- potom to bude fungovat správně a ty adaptace otevření vstřikovačů si ŘJ motoru po několika desítkách km sama upraví.
:D
Adnej
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 29.07.2018 15:41

Re: Vysoký tlak paliva E46 325xi

#11 Příspěvek od Adnej »

Moc si vážím pomoci, určo o víkendu zkusím najít nějaký ten port k připojení na podtlak, teď už jen polemika.
Snažím se už jen pochopit, k čemu tu došlo a po týhle diskusi shrnu "fakta".

1. V každé dokumentaci od BMW co jsem zatím viděl je náš konektor F zobrazen jako konektor spíše L.
2. Na starších benzinových motorech BMW je do něj připojena pouze hadice od Sucking Jet Pump, kde je požadavek na podtlak i atmosférický tlak. Regulátor tlaku paliva má vždy svou přípojku někde z oblasti sání za klapkou.
3. Konektor F je ale produktem BMW a dle mnoha obrázků a videí je součástí motorů M54B25 a M54B30 a to u všech. Je do něj zapojna hadice na podtlak k regulátoru tlaku paliva a dle všeho je tímto řešením regulátor vyřazen z funkce.
4. Motor si s nefunkčním regulátorem tlaku paliva a tím způsobeným nárůstem tlaku poradí natrimováním vstřiků.
5. Když si vezmu, že ten prokletý F konektor je dílem BMW a v masovém měřítku, pořád mi zůstavá otázka, co tím chtěl výrobce vyřešit:
a) nedošlo jim, že za váhou vzuchu není podtlak a je to opravdu konstrukční chyba - řekněme nepravděpodobné.
b) nikdy to nebylo myšleno na zapojení podtlaku regulátoru paliva, ale například do toho měl vyústit odvětrávací ventil nádrže, ten by teoreticky neměl vyvolat při občasným vypuštění efekt falešného vzuchu, byť je to už za váhou vzduchu.
c) výše zmíněné by to znamenalo, že někde na motoru je volný port pro náš regulátor tlaku a zároveň by musel být už z výroby zaslepen, aby ani zde nenasával motor falešný vzduch. A konečně, někdo by si po čase všiml toho všeho a byla by nějaká svolávací akce.

Ano, už se v tom fakt rejpu.
Adnej
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 29.07.2018 15:41

Re: Vysoký tlak paliva E46 325xi

#12 Příspěvek od Adnej »

Tak ještě nějaký ten poznatek.

Pod číslem 5 je spojovací hadička podtlakové trubice, připojení na regulátor tlaku paliva je jasné, kam vede druhá konec v motoru už ne.
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... regulator/

Zde na CCV je na pozici 6 hadice s identickým číslem dílu.
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... separator/

Když si vyhledáte číslo dílu CCV 11 61 7 501 566 tak jde z obrázků vidět, že přípojka na podtlak tam opravdu je a velmi často uzavřena slepou hadičkou.

Nabízí se tu možnost, zapojit ten regulátor tlaku paliva sem (hadice tam nejspíš dosáhne).
Po prohledání fotek na téma M54 intake manifold se nikde na sání nenachází "plonkový" port s podtlakem.
Otázka zní, zda dráždit zrovna CCV je dobrý nápad.

Tak jsme asi doma:

https://www.bimmerfest.com/forums/showt ... p?t=577807
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoký tlak paliva E46 325xi

#13 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Vidím, že jsi se do problému doslova zakousnul a jdeš na to zajímavě. A že to nějak souvisí i s odlučovačem oleje (CCV nebo PCV) jsem Ti chtěl napsat později a podrobněji. Ale už jsi to začal sám, tak se v tom určitě taky realizuješ. Ona totiž byla stará rozebíratelná verze odlučovače, kde stačilo vyměnit prasklou membránu a pročistit trubky. Nová verze odlučovače je nerozebíratelná, pochopitelně dražší. A aby nebylo do sání strháváno velké množství olejové mlhoviny, které po spálení v motoru zvyšují množství exhalací, je to odlučování nějakým způsobem řízeno podtlakem, jehož přívod je ovládán elektroventilem. A aby to nebylo úplně jednoduché, tak do toho ještě vstupuje ventil sekundárního vzduchu č. 1 https://www.realoem.com/bmw/photos/11727553063 zde https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... 1727545323 .

A teď zpět na začátek.
- ta podtlaková hadice černá č. 5 BMW číslo 1172 7545323 je často používaným dílem u mnoha typů BMW,
- tak jsem si výskyt této hadice nechal vypsat v ETK pro typ E46 - výsledek je zde https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxr ... series=E46 ,
- když v tom seznamu sjedeš níže, najdeš tam (snad) Tvoje auto, tj.
3' E46, 325xi, Sedan, M54, EUR, (AS31) : Crankcase-Ventilation/oil separator
3' E46, 325xi, Sedan, M54, EUR, (AS31) : AIR PUMP F VACUUM CONTROL - rozklikni si ty odkazy v tom linku na výpis výše,
- uvidíš, že ta hadice přichází jako číslo 6 do toho (na fotkách) často zaslepeného portu u nové verze odlučovače,
- myslím si, že ta stará verze separátoru ten port vakua neměla a ta hadička od regulátoru tlaku paliva musela být zapojena jinde, tj. pod škrtící klapku, aby ta regulace tlaku fungovala jako u membrány nahoře na liště viz začátek diskuse,
- máš starou nebo novou verzi odlučovače?

A protože mi před domem nestojí E46/M54, nechám už zbytek na Tobě. Pouze přidám několik odkazů a obrázek:

Tady je důležité to "from fuel pressure regulator on some E39 (not on M54)"
Obrázek

BMW M52tu M54 CCV PCV How Old And New Valves Fail
https://www.youtube.com/watch?v=eq68ahSDFfU

http://www.e46zone.com/forum/topic/4142 ... 54-engine/
https://www.bimmerfest.com/forums/showt ... p?t=821161
https://blog.bavauto.com/5434/bmw-m54-6 ... 525i-530i/
:D
Adnej
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 29.07.2018 15:41

Re: Vysoký tlak paliva E46 325xi

#14 Příspěvek od Adnej »

Jaký mám CCV nevím, tam bez rozebrání sání nevidím.
Vycházím z toho, že u BMW musela proběhnout debata inženýrů a managementu, tohle je citelný zásah do funkce.
Zaslepit vakuum na CCV a nahradit L konektor F konektorem.
Vyřadit podtlakový regulátor paliva z funkce, ani se nemusely obtěžovat tahat tu hadičku do motoru, výsledek je stejný.
Tohle se týká všech M54 motorů, ne jen těch dvou co jsem psal.

Možností selhání CCV je tolik, že se o tom dá číst do zblbnutí.
Byla by tu asi i možnost, že by si CCV cuclo nejen olej z vany, ale i benzín z regulátoru...

To mě vrací na začátek, proč s novým filtrem Bosch měřím na palivové liště 4.5Bar, když ostatní tam mají 3.5Bar a nefuknční regulátor máme z výroby všichni...
On ten regulátor funguje mechanicky i bez podtlaku pokud se nepletu, jen nereaguje na podtlak v sání a otevře se při překročení nastaveného tlaku paliva.
1.Takže mám na filtru místo 3.5Bar verzi pro jiný auto s 4.5Bar regulátorem
2. Skříplou zpátečku
3. Vzdávám to.
Odpovědět