Tak, dneska si ukážeme jak vyčistit výparník klimatizace v e46. Co to je výparník ti tady rozpisovat nebudu, to si můžeš přečíst sám. V servisech si za to berou tisíce a dělají tam bůh ví co, my si to uděláme za 10 korun, nebo kolik stojí ocet u vás.

Proč čistit výparník?
Výparník se nachází hluboko pod palubní deskou v krabičce kde je tma a vlhko z kondenzace která se na něm tvoří když používáš A/C, a to je ideální místo pro bakterie kterým se říká plíseň. A plíseň smrdí, a to není příjemný když ti smrad plísně fouká přímo do nosu, a kromě toho je to zdravotní riziko, tak že když máš auto s klimatizací, musíš jí udržovat, nebo co jsi si myslel, že jenom zmáčkneš na tlačítko v povezeš se jako císař?

Jak udržovat klimatizaci?
- Výparník by se ideálně měl čistit jednou ročně, nejlíp po létě když se hodně používala klimatizace. Na trhu se prodává plno přípravků na čistění klimatizace, jako je K2 klima doktor, kde strčíš do větrání trubičku, naplníš to pěnou atd... Neříkám že to absolutně nefunguje, já jsem to osobně zkoušel a mně to nepomohlo. Z mý zkušeností je to vyhozená stovka a čas, vyčistit výparník jak si teď ukážeme ale zaručeně funguje.
- Když jedeš domů, je dobrý pár kilometrů před tím než dojedeš domů vypnout klimatizaci a nechat foukat jenom větrák aby výparník uschnul jinak tam začne růst plíseň.
- Pravidelně měnit pylový filtr.
- Kontrolovat jednou za 5 let množství plynu v systému.
- Mít za chladičem funkční větrák.
- Mít funkční AUC snímač když máš automatickou klimatizaci. (http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=98056)
Jak vyčistit výparník?
Výparník budeme čistit octem, což je slabá kyselina která zabije všechny bakterie a odstraní nepříjemný zápachy. Octem si lidi taky léčí plísně na nohou atd... tak že tohle je absolutně legitímní způsob.
Budeme potřebovat:
- Ocet (Pokuď možno bílý).
- Vodu (Pokud možno destilovanou).
- Flašku se stříkačem, třeba od Ironu na okna.
- Křížový šroubovák.
- Malý plochý šroubovák.
1. Začneme tím že smícháme ocet s vodou, 1:5. Já jsem neměl bílej ocet proto je žlutej.

2. Sundáme okrasný lišty, hlavici řadící páky, dekl kolem řadící páky atd...
3. Vyndáme rádio.
4. Vyndáme celej ten rám ve kterým je popelník, zapalovač atd...
5. Vyndáme ovládaní klimatizace, což se dělá tím že strčíme placatej šroubovák do těhle dvou direk a otočíme s citem.

6. V zadu jsou konektory který se jenom vytáhnou kromě toho bílýho. Na něm je takovej černej zámeček kterej šroubovákem odemkneme a teprve pak vytáhneme konektor.


7. Vyndáme celej rám kde bylo rádio a ovládaní klimatizace. Aby jsme ho mohli vyndat musíme ještě vyndat prostřední mřížku ventilace. Nerejpat tam šroubovákem! Nahoře v každým rohu jsou cvočky, tak že je třeba to celý mačkat trošku dolů a zároveň vytáhnout. (Je dobrý si na eBay koupit plastový páčidla, plast je měkkej tak že když použiješ plastový páčidla, nepoškodíš tím díl kterej vyndaváš jako by se stalo šroubovákem, a tím pádem si nepoškodíš peněženku).


8. Celý by to mělo vypadat takhle, Jak vidíte, předchozí majitel měl rád čokoládky tak že to bude taky třeba předělat.

9. Vypojíme zbýlý konektory. Teď si všimneš že nejdou sundat z toho plastovýho deklu, to je protože pod nima je takovej zobáček kterej se musí zmáčknout a pak se dají lehce vyšoupnout.


10. Teď přišla důležitá část, budeme muset sundat 4 železný cvočky který drží ten plastovej dekl. Dělá se to tak že na tu cvočku nejdřív dáš prst aby ti někam neulítla, pak za ní dáš placatej šroubovák a otočíš ho. Cvočkaa sama slítne, ale naštěstí na ní máme prst tak že se neztratí.


Tady je videt že z jedný strany tý cvočky je takovej zobáček pod kterej dáme šroubovák a otočením tu cvočku sundáme.

11. Sundali jsme všechny cvočky a teď můžeme vyndat ten dekl. Opartně, protože pod ním je čidlo který nechceme ulomit. Vyndáme ho tou dírou jak bylo rádio.

12. Teď vidíme náš výparník, a jak je vidět na mým, jsou na něm mačkance, pravděpodobně z toho tak jsem tam kdysi cpal tu trubku od K2 klima doktor, další důvod to nepoužívat.

13. Teď na výparník prostě stříkáme ocet s vodou, po celý ploše.

14. Je třeba se podívat jestli pod autem začíná vytejkat voda, mně začala téct až když jsem tam nastříkal tak 300 ml.

15. Vystříkáme tam celý 2 litry, pak to můžeme propláchnout čistou vodou aby to tak nesmrdělo octem a necháme to 30 minut (nebo i přes noc vyschnout když máš garáž) a pak to dáme zpátky dohromady tak jak jsme to rozebrali. Ty 4 železný cvočky se prostě zamáčknou zpátky prstem.
16. Je dobrý pár dní jezdit s větráním naplno aby všechno pořádně vyschlo. Pár dní bude cítit ocet ale až se vyčíchne, máme krásně čistej vzduch bez zápachu.