Dneska si ukážeme jak správně opravit vyhořelou zem v zadním světlu poněvadž BMW o tý chybě ví, v Evropě svý auta kvůli tomu nikdy nesvolali, akorát v USA pokud vím když je tam dali k soudu a zapletla se do toho vláda.

V hodně návodech na internetu ukazujou že se na drát země prostě dá taková svorka (nevím jak se to přesně jmenuje) která se potom nastrčí na vyčnívající kousek plechu na obvodu světla jako tady na tý fotce:

Jenže já mám e46 320d a žádnej vyčnívající kousek kam by se to dalo napíchnou tam není. Zkoušet to letovat na ten plech nemá smysl protože to odpadne (jako to zkoušel někdo přede mnou a pak to prostě přilepil lepidlem), dotkne se to někde plusu a udělá zkrat.
Budeme potřebovat:

- Pár kleští (doporučil bych dlouhý elektrikářský protože se budou hodit na přimáčknutí očka k drátu).
- Tepelně smrštitelná bužírka (a zapalovač na vajgly).
- 1x šroubek (já použil buď 7 nebo 8 - kterýkoliv bude pasovat).
- 1x podložka.
- 1 - 2x matičky.
- 1x očko který bude pasovat na šroubek (bylo by dobrý sehnat očko který není úplně uzavřený aby šlo líp sundat).
- Klíč na šroubek.
1. Odpojíme minus u baterky.
2. Ne ne ne, vrať se a odpoj minus u baterky.
3. Hergot, co jsem řekl?!
4. Uštípneme poničenej konec starýho drátu země a odizolujeme přibližně 0.5 cm konce.
5. Nasadíme na drát přibližně 1.5cm tepelně smrštěný bužírky.
6. Sundáme z očka ten červenej plast a namáčkneme očko na drát (teď se hodí ty špičatý kleště).
7. Ujistíme se že všechno drží, překryjeme konec očka bužírkou a zahřejeme jí zapalovačem aby se smrštila.

8. Teď je třeba najít dirku pod žárovkou blinkru a zasunout do ní šroubek, navlíct na něj očko, na něj položit podložku a zašroubovat matičku.

Já tam dal pro jistotu 2 matky.

9. Teď zjistíš že tam to světlo nejde dát zpátky, protože tam kde byla ta dírka je kolík z umělý hmoty kterej je třeba uštípnout. Není třeba se bát, všechno bude držet jako drželo.

10. Dáme tam zpátky světlo, zapojíme baterku a zapomeneme na to na vždy.
