Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Elelktrika E46 318i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
LukeH
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: pon 17.10.2016 15:06
Klubové ID: 3828

Elelktrika E46 318i

#1 Příspěvek od LukeH »

Zdravím, tato cesta je už asi poslední co mě napadá k řešení problému.
Před cca 2 rokama sem koupil E46 318i v pěkným stavu a moc pěkně se s ním jezdilo. Přišla zima a začalo mi blikat DSC a posléze auto zapískalo a svítilo trvale s ELM. Proběhla návštěva servisu a na nic nepřišli. DSC zhaslo.
Po dalších pár měsících ta stejná závada, ale s tím rozdílem, že mi u toho umřela jednotka motoru. Provedena výměna jednotky + EVS. Auto jezdilo dál a situace se po půl roce opakovala. Sem tam zazlobilo DSC a pak druhej den zase nesvítilo. Opět návštěva servisu - řešení "zvykněte si že to občas udělá" a nashledanou. Po cca měsíci (zase zima) mi už nezhaslo a opět odešla jednotka motoru. Takže zase výměna jednotky + EVS.
Závada se projevuje tak, že když jede motor, tak mi ze začátku problikává kontrolka DSC. Zkoušel sem to při stojícím autě, a když držím nějaký otáčky vyšší než volnoběžný tak je to většinou v pořádku, ale jakmile pustím plyn, tak začne problikávat. Pak se ozve pípnutí a zůstane svítit spolu s ELM a kontrolkou motoru.
Byl tu u mě icecold aby mi to napíchnul po výměně jednotky a bylo v DSC uloženo vysoké napětí akumulátoru.
Prošel sem si zemnící body v autě a nenašel sem nic špatnýho.
Je mi jasný že tu nebudete tušit co s tím je, ale spíš by mi pomohlo, kam s to nechat odtáhnout v Brně a okolí kde by měli šikovný servisáky co by to opravili za cenu daleko nižší než koupě jiné ojetiny.
Zatím mi to připadá jako lepší varianta, než ho poslat ekologickou cestou.
Woyta
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: stř 16.03.2016 01:00

Re: Elelktrika E46 318i

#2 Příspěvek od Woyta »

Vysoke napeti akumulatoru by mohlo mit pricinu ve spatnem regulatoru alternatoru. A mohla by to byt i pricina umrti jednotek.

Idealni by bylo podivat se na to s osciloskopem ale i proste zmereni napeti voltmetrem by melo ukazat v jakem je stavu (vypnuto, volnobeh v otackach)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Elelktrika E46 318i

#3 Příspěvek od JaraX »

už to že někdo měn DME a vymění i EWS a beztak bastlí klíče, od toho bych dal ruce pryč.
základ je změřit dobíjení, ta DME nemusí být vůbec špatná, ale pokud auto přebíjí, tak vypne DME!
takže multimetr za 100kč a změřit dobíjení.
LukeH
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: pon 17.10.2016 15:06
Klubové ID: 3828

Re: Elelktrika E46 318i

#4 Příspěvek od LukeH »

Vypadá to, že etida s elektrikou je u konce.
Jak odemně dávali servisy ruce pryč, tak sem si musel poradit sám. Takže 5 měsíců nepojizdný auto a hraní.
Stálo mě to celkem 3x ŘJ motoru, 1x klapka sání, 1x váha vzduchu, 1x svíčky, 1x jednotku DSC (elektroniku) a nakonec to vyřešil kontaktol za 100,-Kč.
Příznak vždy stejný, rozblikání DSC a následně odpálení ŘJ motoru po datovce. Takže super závada. Servisy tipovali klapku, pedál, váhu vzduchu. Vše jsem si postupně povyměnil a nic nepomohlo. Poslední pokus byl výměna jednotky DSC a najednou auto jelo. Jelo 14 dní a problém byl zase nazpět. Takže zase týden hlednání na internetu a pak sem dostal asi poslední nápad. Koupil sem kontaktol, a prostříknul konektor od klapky, váhy, DSC, ŘJ motoru a najednou auto nemělo žádnej problém. Osobně si myslím, že DSC jednotka neměla pořádný kontakt se zemí a tak jí trochu plavaly výstupy na data a tím odpálila jednotku motoru. Toto rušení po datovce zřejmě rozhazovalo chod motoru a jednotka ani nestihla zaznamenat že má špatnej signál z pedálu, klapky a váhy.
Takže pokud se vám auto chová dosti nevyzpytatelně a náhodně háže chyby, kupte si kontaktol a prostříkejte konektory.
Teďka už jen zprovoznit DSC po výměně a bude auto 100% funkční.
Odpovědět