Stránka 1 z 1
Tlakový odvzdušňovač brzd
Napsal: stř 04.04.2018 19:56
od Gerchan
Vyrobil jsem si tlakový odvzdušňovač brzd - něco jako zde:
https://www.youtube.com/watch?v=04DZuyzAQDQ
postavil auto na špalky, povolil a vyměnil odvzdušňováky za nové, sundal víčko na nádobce, vysál starou brzdovku z nádobky, naplnil novou, přišrouboval víčko "tlakovače" natlakoval 0,3 bary, povolil zadní pravý šroubek...a nic...brzdovky ani nenaplnila hadičku od šroubku do odpadní nádobky...zkusil jsem přední kolo a taky nic...zvýšil jsem tlak na 0,8 baru a opět nic...
auto e34 540i
Nechápu, co dělám blbě...
Jen bych upozornil - na tom videu oni plní rovnou ten tlakovač kapalinou - to já nedělal - já jsem ho nechal prázdný, jen jsem naplnil nádobku s tím, že budu hlídat hladinu a v případě potřeby ji doliju...aby se nezavzdušnil systém... ale v tomhle asi chyba nebude...
Napadá vás někoho kde je zakopaný pes?
Re: Tlakový odvzdušňovač brzd
Napsal: stř 04.04.2018 20:38
od JaraX
a proč to neuděláš klasickou šlapací metodou ve 2 lidech?
0,8 mi přijde sakra málo, v brzdách jsou desítky barů když brzdíš, ale neřeknu ti kolik tlačí ty přípravky, ale 0,8baru je fakt málo.
Re: Tlakový odvzdušňovač brzd
Napsal: stř 04.04.2018 20:45
od Gerchan
Chtěl jsem ten postup ve dvou lidem vylepšit no...

A taky v Bentleys to píšou, že je ten tlakový způsob nejlepší...já takovýto udělátka rád dělám no..a myslel jsem, že se obejdu bez toho šlapání na pedál a možnému riziku zničení těsnění v brzdovém válci... ale vypadá to, že skončím u klasiky...
V Bentleys píšou, že tlak max 2 bary, že víc se může poškodit nádržka...že by mělo stačit 10-15 PSI (= do 1 baru), což říká i na tom videu na youtube. Já jsem tam měl jen asi 0,8-0,9 baru... a nic se nedělo...
Re: Tlakový odvzdušňovač brzd
Napsal: stř 04.04.2018 21:38
od lupik
nadobu s podtlakem a pak nasadit hadicku na odvzdusnovak a postupne dolevat nadobku, v jednom polocloveku pohoda prace
tenhle vymysl je podle me nesmysl

aneb proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite
Re: Tlakový odvzdušňovač brzd
Napsal: stř 04.04.2018 21:55
od Francis
Jsou i jiné metody. Spustit ABS čerpadlo a otvírat ventily ABS.
Dva lidi netřeba, stačí do hadičky z odvzdušňováku vložit zpětný ventil z ostřikovačů.
Re: Tlakový odvzdušňovač brzd
Napsal: stř 04.04.2018 22:39
od Gerchan
lupik píše:nadobu s podtlakem a pak nasadit hadicku na odvzdusnovak a postupne dolevat nadobku, v jednom polocloveku pohoda prace
tenhle vymysl je podle me nesmysl

aneb proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite
Mě to přijde dost podobný - přivézt tlak do nádobky nebo podtlak na odvzdušňovák...efekt je stejný...a v mém případě žádný...

I když na youtube jim to funguje perfektně...
Re: Tlakový odvzdušňovač brzd
Napsal: stř 04.04.2018 22:43
od Gerchan
Francis píše:Jsou i jiné metody. Spustit ABS čerpadlo a otvírat ventily ABS.
Dva lidi netřeba, stačí do hadičky z odvzdušňováku vložit zpětný ventil z ostřikovačů.
Já myslel, jaký neudělám s postřikovačem z Hechtu terno a ty odvzdušňuješ přes ABS...

To je jiná liga...
Jak se to s tím ABS dělá? To se překlemuje nějaké relé a pak hlídáš hladinu v nádržce a zároveň hlídáš jestli už jde z odvzušňováku nová kapalina? Kde je to relé u e34 nevíš? Nemůže se tím spuštěným ABS něco dojebat nebo zavzdušnit...?
Re: Tlakový odvzdušňovač brzd
Napsal: čtv 05.04.2018 07:32
od Francis
U novějších aut to jde pomocí sw INPA, je to podle generace ABS ve vozidle.
Druhá možnost je kouknout do elektroschematu, najít si správné piny ve svorkovnici jednotky ABS a propojovat správné piny.
Re: Tlakový odvzdušňovač brzd
Napsal: čtv 05.04.2018 20:17
od Zama
Já si kdysi udělal něco podobného. Sehnal jsem si staré víčko od nádržky brzd.kapaliny, do něj zalepil ventilek a napojil na kompresor. Nevýhoda je ta, že když klesne hladina, musíš víčko odšroubovat a dolét kapalinu. Mělo to být provizorní řešení, ale na domácí použití levné a dostačující řešení. Každopádně už jsem takhle odvzdušňoval několik aut a nikdy nebyl problém. Na mé e39 stačilo tuším 0,6 atm a teklo to.
Re: Tlakový odvzdušňovač brzd
Napsal: čtv 05.04.2018 22:22
od Gerchan
Zama píše:Já si kdysi udělal něco podobného. Sehnal jsem si staré víčko od nádržky brzd.kapaliny, do něj zalepil ventilek a napojil na kompresor. Nevýhoda je ta, že když klesne hladina, musíš víčko odšroubovat a dolét kapalinu. Mělo to být provizorní řešení, ale na domácí použití levné a dostačující řešení. Každopádně už jsem takhle odvzdušňoval několik aut a nikdy nebyl problém. Na mé e39 stačilo tuším 0,6 atm a teklo to.
e39 mám taky, budu měnit kola na letní, tak při tom zkusím tu brzdovku vyměnit tím tlakovačem...
Na té e34 mi to nešlo a dneska jsem brzdovku vyšlapal normálně pedálem (s pomocníkem). Ale v čem byl zakopaný pes nevím...měl jsem tam i 0,9 atm a nic...a pedálem úplně v pohodě...
Re: Tlakový odvzdušňovač brzd
Napsal: pát 06.04.2018 14:33
od Zama
Ale v čem byl zakopaný pes nevím...měl jsem tam i 0,9 atm a nic...a pedálem úplně v pohodě...
Tak to ti neporadím. Ale jak jsem psal, použil jsem tenhle způsob na více typech aut a nikde se problémy nevyskytly. Za mě jednoduchý a ideální způsob.
Re: Tlakový odvzdušňovač brzd
Napsal: pát 06.04.2018 20:09
od starML
Gerchan píše:Nechápu, co dělám blbě... kde je zakopaný pes?
Provozní tlak 0,5-0,7 Baru je v pořádku, větší by tlak by mohl poškodit nádobku.
Pokud odvzdušňujete automobil se systémem ABS, pomocí vhodného přípravku nebo pomocníka zmáčkněte brzdový pedál (dojde tím k otevření ventilků v systému ABS) !! Tak to příště u té E39 vyzkoušej - prostě před začátkem odvzdušňování "vyšlapat" podtlak z posilovače.

Re: Tlakový odvzdušňovač brzd
Napsal: sob 07.04.2018 10:02
od lupik
nebo zapřít klackem pedál
Re: Tlakový odvzdušňovač brzd
Napsal: ned 08.04.2018 09:22
od Gerchan
starML píše:Gerchan píše:Nechápu, co dělám blbě... kde je zakopaný pes?
Provozní tlak 0,5-0,7 Baru je v pořádku, větší by tlak by mohl poškodit nádobku.
Pokud odvzdušňujete automobil se systémem ABS, pomocí vhodného přípravku nebo pomocníka zmáčkněte brzdový pedál (dojde tím k otevření ventilků v systému ABS) !! Tak to příště u té E39 vyzkoušej - prostě před začátkem odvzdušňování "vyšlapat" podtlak z posilovače.

U tý e34 jsem zkusil šlápnout na pedál brzdy, když to bylo natlakované a nepomohlo to.
Držet pedál zmáčknutý "klackem" podle mě nemůže fungovat, protože po zmáčknutí pedálu a posunu pístu v brzdovém válci se uzavřou dírky z nádobky do válce a tím pádem bych mohl mít v nádobce klidně 20 barů a do hadiček by se nedostalo nic.
Ale tipuju to na ty ventily ABS...tam asi bude zakopaný pes...
Jinak tedy v Bentely píšou toto - viz.obrázek:
Pro neangličtináře:
1. Doplňte brzdovku do nádržky a připojte tlakovač na nádržku. Na odvzdušňovací šroubek připojte hadičku do odpadové nádobky na zadním pravém kole. Natlakujte na cca 1 bar (14,5 Psi)
2. Mějte pomocníka který bude držet pedál dole.
3. Otevřete odvzdušnovací šroubek a pomocník bude 12x pomalu pumpovat pedálem zatímco šroubek je stále otevřený. Na posledním stlačení bude pomocník držet pedál dole. Zavřete šroubek.
4. Zavřete šroubek a pusťe pedál. Doplňte brzdovku do nádobky a opakujte proces pro další kolo.
Takže jestli to má fungovat takto = s pomocníkem - tak ten tlakovač nemá smysl...to my tu brzdovku může pomocník rovnou vypumpuvat klasicky... = se zavřením šroubku po každém stlačení...
Ještě mě napadá, že toto je postup pro E34 bez "ASC+T". Já tam mám jen "ASC" u tlačítka...takže je to pro mě, když tam nemám to "+T" nebo ne?
Re: Tlakový odvzdušňovač brzd
Napsal: ned 08.04.2018 11:17
od Francis
Se zpětným ventilem na hadičce z odvzdušňováku nepotřebuješ pomocníka. Nasadíš na odvzdušňovák, povolíš jej, našlapeš pedálem a utáhneš.
Zpětný ventil používal Favorit na ostřikovače, stával pětikačku.