Stránka 1 z 1

E60/M54/520i chod motoru za studena

Napsal: ned 18.03.2018 15:39
od gunner
Zdravim,mam takovy zatim mensi problem s chodem motoru za studena...když se rozjizdim tak nepatrne poskubava,vice se to projevuje kdyz pridavam plyn zlehka,kdyz plyn prislapnu tak to neni tak znatelne.Projevuje se to nejvice cca do 2tis otacek.Jak se motor ohreje tak se to projevuje minimalne,hnedle vubec.
Po ohrati motoru je obcas slyset pri pridani plynu jakoby zasyceni,jako kdyz si ufoukne turbo...
Disa klapka zkontrolovana,vzduchovy filtr novy,na diagnostice bez zavady.
Kdyby to poskubavani zpusobovala spatna svicka,civka nebo vaha vzduchu...ukazala by to diagnostika?
Diky za odpovedi.

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

Napsal: ned 18.03.2018 18:10
od TANN3R
Svíčky, cívky, to je základ. Poškubávání za studena je často právě chyba v zapalování. Udělej tuhle základní údržbu a pak řeš dál.

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

Napsal: ned 18.03.2018 18:48
od JaraX
na live datech uvidíš jak beží jednotlivé válce, pak mužeš prohazovat cívky, vstříky atd a zjistíš kde je problém.

taky by to mohlo mít odvětrání.otestuj separator.

koukám žes nekoupil zrovna žádný top stav.

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

Napsal: pon 19.03.2018 10:27
od gunner
Ok,díky za rady.Svíčky chci dělat preventivně a separátor taky.Myslel jsem si,že kdyby to byla třeba ta svíčka nebo cívka,dělalo by to stále a nejen když je to studený...a že by to diagnostika našla.Díky za vysvěltlení ;)

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

Napsal: pon 26.03.2018 09:39
od gunner
Zdravím,tak na podruhé našla diagnostika tuhle chybu:
281E Variabilní sací soustava.Vadná aktivace.

Nejdřív mi mechanik nebyl nějak schopný říct co to přesně je a pak mi poradil znovu Disa klapku (už jsem ji měl jednou vyndanou a vypadala plně funkční) i přesto jsem ji zkusil prohodit za jinou (novou) ale nic se nezměnilo.Stále to kolem těch 2tis.otáček lehce poškubává.

Při nastartovaném motoru koukal na live data...na válce a vše bylo v pořádku...takže svíčky,cívky jsou nejspíš ok.

Nevíte někdo co ta chyba 281E přesně znamená...
Díky ;)

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

Napsal: pon 26.03.2018 21:15
od starML
Koukni se znovu na okolí DISA klapky. S tou klapkou otáčí vakuum, to vakuum je pod membránu pouštěno elektroventilem. Ten elektroventil asi funguje, ale hadička s vakuem nebo ta membrána můžou být netěsné. S tou DISA to možná otočí, ale způsobí to přisávání falešného vzduchu. U studeného motoru to rozhodí složení směsi mnohem více, než u motoru teplého. Více:
http://www.germanautosolutions.com/diy_ ... it_diy.php
http://www.germanautosolutions.com/diy_ ... it_diy.pdf
:D

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

Napsal: čtv 29.03.2018 20:56
od gunner
Díky za rady ;) Zkusím zkouknout ty hadičky a membránu,když jsem tam dal tu novou disa tak se mi to zdálo u chlup lepší....dneska jsem pozoroval,že se to stává i když dám nohu z plynu.

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

Napsal: úte 03.04.2018 21:15
od gunner
Zdravím,kolem disa klapky to vypadá v pořádku,ale další diagnostika ted našla chybu:27C3 vadný snímač stavu oleje.Nevim jestli by to mohlo mít souvislost s tou výměnou těsnění víka ventilu,které bylo měněno...a jestli je možná nějaká souvislost s tím mým problémem poškubávání motoru...
Ještě jedna věc,je potřeba po výměně disa klapky ji adaptovat do Ř.J.?

Díky G.

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

Napsal: stř 04.04.2018 10:00
od MadButcher
Kdyz uz se tu resi DISA klapka - kdyz jsem menil komplet DISA klapku za original z BMW tak se mam taky jeste zajimat o tu membranu, nebo ta je soucasti te nove DISA klapky a tudiz by mela byt v poradku?

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

Napsal: čtv 18.04.2019 21:52
od Kelvin
Prosím o radu

disa klapka nedrží pokud zespodu ucpu dírku, takže je určitě děravá membrána.

M54B25

hlavně jde o to jestli může způsobit vypadávání zážehů u válců
ROUGH v inpě je taky dost špatný
LAMBDAINTEGRATOR 1+2 také kolísá do červeného

už mám objednanou novou, motor vzduch nepřisává, svíčky vyměněny, cívky fungují.

Díky