Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
Ahojte,
minulý rok jsem dozrál ke koupi mého prvního BMW. Neorientuji se, ale mám skvělá doporučení. Jak na auto, tak na tenhle web.
Tímto vás chci požádat o radu ke koupi.
Přemýšlel jsem o řadě 3 v kombíku (ideálně 330i), ale začínám si myslet, že bude malá.
Ročně cca 25.000km, především pracovně, vzdálenosti do 30km, cca 4x měsíčně 100km trasy + město a občasné jiné dálky. Většinu času jezdím sám - byznys. Jinak 2 + miminko s kočárkem = RODINA! + bude i 2.dítě. Mám rád dynamickou jízdu
Nevím jaký typ, jakou motorizaci, jaké palivo bude lepší (to určitě v závislosti na typu řady a motorizace).
Cenová představa do 400.000 Kč, klidně 2007+. A 400k je uplně strop, lépe do 300k.
Prosím o jakoukoliv radu. DĚKUJI MOC. MartinK
minulý rok jsem dozrál ke koupi mého prvního BMW. Neorientuji se, ale mám skvělá doporučení. Jak na auto, tak na tenhle web.
Tímto vás chci požádat o radu ke koupi.
Přemýšlel jsem o řadě 3 v kombíku (ideálně 330i), ale začínám si myslet, že bude malá.
Ročně cca 25.000km, především pracovně, vzdálenosti do 30km, cca 4x měsíčně 100km trasy + město a občasné jiné dálky. Většinu času jezdím sám - byznys. Jinak 2 + miminko s kočárkem = RODINA! + bude i 2.dítě. Mám rád dynamickou jízdu
Nevím jaký typ, jakou motorizaci, jaké palivo bude lepší (to určitě v závislosti na typu řady a motorizace).
Cenová představa do 400.000 Kč, klidně 2007+. A 400k je uplně strop, lépe do 300k.
Prosím o jakoukoliv radu. DĚKUJI MOC. MartinK
Naposledy upravil(a) MartinK dne sob 06.01.2018 22:42, celkem upraveno 1 x.
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
Nerad bych ti bral iluze a byl přehnaně skeptický, ale obávám se, že tvé požadavky jsou zcela nereálné - v cenové relaci do 400t Kč zapomeň na 2-3 roky staré BMW 5, obzvlášť pokud chceš auto s motorem a ne s usopleným čtyřválcem...
Navíc servis dnešní bavoráků je boužel cenově fakt někde jinde než tomu bývalo. A ne z důvodu drahých dílů, ale spíše kvůli jejich (bohužel) vysoké poruchovosti systémů, které jsou ve většině případů pro dané vozidlo zcela zásadní
Navíc servis dnešní bavoráků je boužel cenově fakt někde jinde než tomu bývalo. A ne z důvodu drahých dílů, ale spíše kvůli jejich (bohužel) vysoké poruchovosti systémů, které jsou ve většině případů pro dané vozidlo zcela zásadní
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
OPRAVA - klidne 2007+ (2-3 roky staré byl původní plán, který jsem velmi brzy zjistil, že je sci-fi)
MartinK píše:Ahojte,
minulý rok jsem dozrál ke koupi mého prvního BMW. Neorientuji se, ale mám skvělá doporučení. Jak na auto, tak na tenhle web.
Tímto vás chci požádat o radu ke koupi.
Přemýšlel jsem o řadě 3 v kombíku (ideálně 330i), ale začínám si myslet, že bude malá.
Ročně cca 25.000km, především pracovně, vzdálenosti do 30km, cca 4x měsíčně 100km trasy + město a občasné jiné dálky. Většinu času jezdím sám - byznys. Jinak 2 + miminko s kočárkem = RODINA! + bude i 2.dítě. Mám rád dynamickou jízdu
Nevím jaký typ, jakou motorizaci, jaké palivo bude lepší (to určitě v závislosti na typu řady a motorizace).
Cenová představa do 400.000 Kč, ideál 2-3 roky staré. A 400k je uplně strop, lépe do 300k.
Prosím o jakoukoliv radu. DĚKUJI MOC. MartinK
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
Tak na 3roky staré do 400k asi úplně zapomeň. To počítej tak 5+ let staré.
V téhle cenové kategorii si na hraně posledních E60 a začátek F10.
Možná lepší koupit poslední E60 kde už to je trochu "vychytané" než první ročníky F10.
Motor určitě nějaky R6.
V téhle cenové kategorii si na hraně posledních E60 a začátek F10.
Možná lepší koupit poslední E60 kde už to je trochu "vychytané" než první ročníky F10.
Motor určitě nějaky R6.
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
už jsem to oopravil. Počítá, že to bude 2007+
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
tak to už bys F10/11 sehnal, jejich ceny letí poslední dobou dolů jak švestky. Ovšem má to své opodstatnění - za tu cenu bys v podstatě sehnal past bez výbavy a šestiválec by to asi taky nebyl.
Takže jak píše kolega výše - asi bych se díval po e60/61. Teď jsem v inzerci zahlédl poměrně zajímavou věc: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=55&t=96665
Ale ty bys asi radši toura
Takže jak píše kolega výše - asi bych se díval po e60/61. Teď jsem v inzerci zahlédl poměrně zajímavou věc: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=55&t=96665
Ale ty bys asi radši toura
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... ilit=Fabii
Takže už hledáme o třídu větší auto, ale peněz máme pořád stejně?
Takže už hledáme o třídu větší auto, ale peněz máme pořád stejně?

Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
Ano. přivedl mě k tomu rozhovor s kamarádem. 5er měl a byl na výsost spokojený. 330 v dieselu a za necelých 300kStepan1 píše:http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=94309&hilit=Fabii
Takže už hledáme o třídu větší auto, ale peněz máme pořád stejně?
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
přesně tak - touraMisanek píše:tak to už bys F10/11 sehnal, jejich ceny letí poslední dobou dolů jak švestky. Ovšem má to své opodstatnění - za tu cenu bys v podstatě sehnal past bez výbavy a šestiválec by to asi taky nebyl.
Takže jak píše kolega výše - asi bych se díval po e60/61. Teď jsem v inzerci zahlédl poměrně zajímavou věc: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=55&t=96665
Ale ty bys asi radši toura
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
Tak být tebou, tak v této cenové hladině hledám E61 a ne F11
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
A co se tyče motoru, jsky vybrat? Jaké toky? Slyšel jsem, ze 5er jsou dost kazové. Přiznám se, ze z toho mám trochu strach. 3er jsou prý spolehlivější,především s motorem N52 či N54.
Tak teď řeším, zda větší auto a s poruchovostí nebo menší spolehlivější...
Tak teď řeším, zda větší auto a s poruchovostí nebo menší spolehlivější...
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)

Nejlepší bude, když se svezeš napřed v obou.
Zeptám se jinak, vzal by jsi menší kvůli tomu, že je méně poruchové ikdyž ti víc vyhovuje a třeba víc líbí větší ?
Jestli to bude srdcovka, tak nekupuj z rozumu. Jen se vyhni problémové řadě motoru. Pojem poruchovější bych nebral u 3er vs 5er, ale u E vs F.
Mě vyhovovalo poruchovější a doteď nelituji a mám z něj radost. Až tě první opojení opustí, aby tě nemrzelo, že denně sedáš do malýho auta, který se ti nakonec ani nelíbí nebo se potýkaš s kufrem.
Třeba kecám, třeba jsem ti trochu pomohl.
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
Rozhudně víc se mi líbí 3er. Dle doporučení 330i s N52 nebo 335i s N54/55 (ale to do 400k je malá šance trefit i výbavou).
5er je z rozumu díky velikosti (kufr, zadní sedačky, atd.). Řekl bych spíše, že 5 se mi nelíbí než ze by si mi líbilo méně
5er je z rozumu díky velikosti (kufr, zadní sedačky, atd.). Řekl bych spíše, že 5 se mi nelíbí než ze by si mi líbilo méně

Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
Já bych zas poradil ze pokud nechceš nutne kombika tak než e60 radši e65. To se dá sehnat pod 300kc plus nějaký ten servis a mas za stejne peníze mnohem vic muziky a hlavně tedy s motorem 750i . A do te e 60 bych klidne taky sel do 550i plus lpg. Na 7er sekci je topic srovnání e60 vs e65 jake sou rozdili v nákladech na provoz poruchy atd. A jak se tam pise. U e65 mas za stejne peníze vic auta. Taky má sve problémy. Ale rek bych ze je jich min než u e65 nebo u e90
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
Právě bych chtěl spíše kombíka. Kvůli kočárku, lepšímu přístupu ke kufru a myslím, že díky výšce, potenciálně většímu objemu.
550i je už husťárna...jen když tam dám LPG, tak to zase ten kufr změnší a to už můžu klidně řešit tu 3er
Nebo se pletu?
550i je už husťárna...jen když tam dám LPG, tak to zase ten kufr změnší a to už můžu klidně řešit tu 3er
Nebo se pletu?
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
Kocarek se treba do ty e65 vleze celkem dobreMartinK píše:Právě bych chtěl spíše kombíka. Kvůli kočárku, lepšímu přístupu ke kufru a myslím, že díky výšce, potenciálně většímu objemu.
550i je už husťárna...jen když tam dám LPG, tak to zase ten kufr změnší a to už můžu klidně řešit tu 3er
Nebo se pletu?


Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
Kombíka jen kvůli kočárku = záležitost jednoho roku?
To bych asi také 5er vypustil a rozhodl se mezi 3er kombajn a 7er. Pořizovačka a servis by mohl být hodně podobný.
Do 7er nějaký mega kočár nedáš, ale běžné kočárky tam chlapi vozí i se 103l nádrží na LPG. Jediný mínus - nenaložíš delší předmět - nejdou sklopit sedačky.
To bych asi také 5er vypustil a rozhodl se mezi 3er kombajn a 7er. Pořizovačka a servis by mohl být hodně podobný.
Do 7er nějaký mega kočár nedáš, ale běžné kočárky tam chlapi vozí i se 103l nádrží na LPG. Jediný mínus - nenaložíš delší předmět - nejdou sklopit sedačky.
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
Bude ještě druhé, tedy kočárek očekávám min. 4 roky ještě. A když k tomu přidám věci pro 2 děti třeba na 5 dní na hory nebo 10 dní Chorvatsko....tak se mi s tou 7er rosí čelo (názor laika, který 7er nemá ani neměl. Tedy se to jen domnívám.). Kdyby měla 6 páté dveře aspoň třeba jako X6, tak je to jasná volba...ale nemá.
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
Jednoduché. Domluv se s někým kdo má e65 a zkus si tam ten kočár dát. Já vozil kočár i v E36 sedan.e65 má 500l kufr a LPG se dává toroidní místo rezervy a je na ní nájezd 600 až 700 km (musí být 100l) . Taky sem uvažoval že jestli e53 4.8 Is nebo e61 550i nebo e65 750 . E 53 Is je paráda. Ale je predrazna. Dražší na servis a technologický zastaralá. Je o generaci v zadu. E61 mi bylo řečeno že i když je tam motor ok (stejný co ve65) tak to auto samo o sobě je poruchovější a méně komfortní. Jak se tu někde píše. Komforty jsou min komfortní, logic 7 ,je min logic 7 (hraje hůř) nemáš tam edc tlumiče a jiný vymoženosti a stojí to stejně. Navíc z kombíků ti vše jde slyšet do auta z kufru. A jestli potřebuješ kombik jen kvůli kočárk, tak bych zvážil e65 750 iL nebo predface 745 iL. Ale je to na tobě. Já mám 750 a super. I ten kufr je jak krava. Dokonce větší než u e53 . Např. Koupil sem loni fl 750i e65 za 260k . Když do toho dáš 100k vstupní servis tak ti ještě zbude a máš auto jak nové a nebavím se o zazitku z jízdy a komfortu a dynamiky atd
Re: rada pro koupi 5er (typ, palivo, atd.)
kamoš to má a párkrát jse s tím už jel. Mě tam prostě chybí ty pátý dveře, vysoký kufr a možnost zhodit sedačky, když bych vezl něco delšího. A to párkrát za rok potřebuji.
Ale díval jsem se teď na tu 550i v M-paketu a ta se mi snad i líbí. Ale ta cena už je jinde (směrem nahoru).
takže možná, kdyby byl nějaký spolehlivy motor (něco jako v 3er je N52, 54, 55), tak v M plastech by mě to ai přemluvilo
Je nějaká taková spolehlivější varianta nebo je to prostě celkově bída?
Ale díval jsem se teď na tu 550i v M-paketu a ta se mi snad i líbí. Ale ta cena už je jinde (směrem nahoru).
takže možná, kdyby byl nějaký spolehlivy motor (něco jako v 3er je N52, 54, 55), tak v M plastech by mě to ai přemluvilo
Je nějaká taková spolehlivější varianta nebo je to prostě celkově bída?