
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Zobrazeni aktualni sportreby na palubnim PC
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Zobrazeni aktualni sportreby na palubnim PC
Ahoj, jde nejak nastavit/nakodovat, aby mi palubni PC zobrazovalo aktualni spotrebu? Ukazuje jen prumernou. Ne, ze bych se honil nejak za spotrebou, ale je to celkem zajimavy parametr 

Re: Zobrazeni aktualni sportreby na palubnim PC
Ahoj, aktuální spotřeba je ve skrytém menu palubního PC - podržíš dlouho resetovací čudlík KM, až ti na palubáku vyběhne fgstnr. 01. Dále budeš mačkat čudlík, až se dostaneš na hodnotu 19 (lock) chviličku počkáš, abys mohl nastavit hodnotu podmenu pro odblokování (součet posledních 5 čísel VIN. Já mám 03434, tj 3+4+3+4 = 14.). Když tohle nastavíš máš odblokované skryté menu a zde je aktuální spotřeba v menu 4.0.
Někde jsem četl, že u 3ER to jde nakódovat i normálně mezi funkce BC, řešil to tu někdo, kdo si místo ručičky ekonoměru naprogramoval, aby mu to ukazovalo teplotu oleje stejně jako nám u 6er, ale jestli je to možný i u 6er, to netuším...
Někde jsem četl, že u 3ER to jde nakódovat i normálně mezi funkce BC, řešil to tu někdo, kdo si místo ručičky ekonoměru naprogramoval, aby mu to ukazovalo teplotu oleje stejně jako nám u 6er, ale jestli je to možný i u 6er, to netuším...
Re: Zobrazeni aktualni sportreby na palubnim PC
Itchythefirst: jsi si jistý, že to chceš vidět?
myslím, že z určitých důvodů je na budíkách radši teploměr oleje a ne rafička akt. spotřeby...

645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: Zobrazeni aktualni sportreby na palubnim PC
Diky moc za navod, ozkousimEl_Fuego píše:Ahoj, aktuální spotřeba je ve skrytém menu palubního PC - podržíš dlouho resetovací čudlík KM, až ti na palubáku vyběhne fgstnr. 01. Dále budeš mačkat čudlík, až se dostaneš na hodnotu 19 (lock) chviličku počkáš, abys mohl nastavit hodnotu podmenu pro odblokování (součet posledních 5 čísel VIN. Já mám 03434, tj 3+4+3+4 = 14.). Když tohle nastavíš máš odblokované skryté menu a zde je aktuální spotřeba v menu 4.0.
Někde jsem četl, že u 3ER to jde nakódovat i normálně mezi funkce BC, řešil to tu někdo, kdo si místo ručičky ekonoměru naprogramoval, aby mu to ukazovalo teplotu oleje stejně jako nám u 6er, ale jestli je to možný i u 6er, to netuším...


No necekam zazraky, kdyz mi to ted prumernou spotrebu ukazuje 17zddan01 píše:Itchythefirst: jsi si jistý, že to chceš vidět?myslím, že z těchto důvodů je na budíkách radši teploměr oleje a ne rafička akt. spotřeby...


Re: Zobrazeni aktualni sportreby na palubnim PC
Dá se tam rozhodit korekce ukazatele spotřeby, jinak asi nic. Po vypnutí zapalování se to zase zamkne a zmizí. Pro zobrazení je potřeba opakovat celou anabázi znovu.

Tak proč to vůbec hledášItchythefirst píše:takze me nejaka spotreba vubec netrapi

V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: Zobrazeni aktualni sportreby na palubnim PC
Protoze me ten udaj zajima, v zasade nic vicvita11 píše: Tak proč to vůbec hledáš

Re: Zobrazeni aktualni sportreby na palubnim PC
když už se o tom bavíme, jakým způsobem je ten údaj počítán? tzn. jak je přesný a vypovídající? nereji do toho, opravdu mě to zajímá 
nějaký průtokoměr a pak děleno km?

nějaký průtokoměr a pak děleno km?
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: Zobrazeni aktualni sportreby na palubnim PC
Mám za to, že jako základ je braný průtok paliva soustavou. Ale je to informace, kterou jsem kdysi kdesi slyšel, takže za ni uplně ruku do ohně dávat nebudu.
Když si to tak vezmeš, tak jednotka potřebuje poměrně přesný údaj o množství paliva, které teče do válců, aby mohla správně namíchat stachiometrický poměr. Minutama a metrama už si to pak podělí jak potřebuje.
Když si to tak vezmeš, tak jednotka potřebuje poměrně přesný údaj o množství paliva, které teče do válců, aby mohla správně namíchat stachiometrický poměr. Minutama a metrama už si to pak podělí jak potřebuje.
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: Zobrazeni aktualni sportreby na palubnim PC
Dle mého průtokoměrem paliva určitě ne. Takovýto akční člen snad u motorů myslim ani neni.
Nicméně co vím, tam ukazatel aktuální spotřeby fungoval vždy tak, že si bral údaj o aktuálním zatížení motoru (buďto z váhy/průtokoměru vzduchu, aneob v případě cr dieselu z množství vstřikovaného paliva) a tento údaj následně přepočítal ve vztahu k aktuální rychlosti vozidla. Proto třeba na staričkých TD motorech, které byly řízeny čistě mechanickým vstřikovacím čerpadlem nebylo možno zobrazovat aktuální spotřebu, i když jejich benzínoví kolegové ve stejných typech aut tenhle ukazatel měly (E30, E28). U TD nebylo prostě kde vzít hodnotu zatížení motoru. Výsledkem tohohle bylo zobrazení spáleného paliva na ujetých 100km.
Měl jsem odjakživa čtverku z matiky, proto jsem se záměrně snažil vyhnout tomu, abych musel psát zda-li se ten údaj dělí nebo násobí aktuální rychlostí vozidla
Nicméně aktuální spotřeba je vzhledem k aktuální rychlosti nepřímo úměrná, což je zřejmě z ukazatele aktuální spotřeby, jehož hodnota s klesající rychlostí roste.
Nicméně co vím, tam ukazatel aktuální spotřeby fungoval vždy tak, že si bral údaj o aktuálním zatížení motoru (buďto z váhy/průtokoměru vzduchu, aneob v případě cr dieselu z množství vstřikovaného paliva) a tento údaj následně přepočítal ve vztahu k aktuální rychlosti vozidla. Proto třeba na staričkých TD motorech, které byly řízeny čistě mechanickým vstřikovacím čerpadlem nebylo možno zobrazovat aktuální spotřebu, i když jejich benzínoví kolegové ve stejných typech aut tenhle ukazatel měly (E30, E28). U TD nebylo prostě kde vzít hodnotu zatížení motoru. Výsledkem tohohle bylo zobrazení spáleného paliva na ujetých 100km.
Měl jsem odjakživa čtverku z matiky, proto jsem se záměrně snažil vyhnout tomu, abych musel psát zda-li se ten údaj dělí nebo násobí aktuální rychlostí vozidla
