Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW 530i E39 - motor zhasne hned po nastartovani

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
payus
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pon 21.07.2008 00:00

BMW 530i E39 - motor zhasne hned po nastartovani

#1 Příspěvek od payus »

Ahoj,

mam problem s mou E39 530i. Rano motor nastartoval, ale bezel jakoby by vynechavaly nejake valce, chcipnul jsem to tedy a nastartoval znovu. Od te doby auto startuje, chveje se mene, ale vubec nejde do otacek a vetsinou po nastartovani hned chcipne (neudrzi volnobeh). Diagnostika hlasi jen misfire na 1 a 5 valci...

Autem ani nejde odjet do servisu, chcipne hned jak sundam nohu z plynu...

Nejake napady? Treba odpojit baterku? Jsem z toho dost zoufaly, auto nutne potrebuji.. :(

Diky moc!
Pavel
payus
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pon 21.07.2008 00:00

Re: BMW 530i E39 - motor zhasne hned po nastartovani

#2 Příspěvek od payus »

Případně zda má cenu odpojovat baterii, nějaké konektory apod...
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: BMW 530i E39 - motor zhasne hned po nastartovani

#3 Příspěvek od laik »

svíčku, cívku bych pro začátek zkusil?
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

Re: BMW 530i E39 - motor zhasne hned po nastartovani

#4 Příspěvek od Michal-E39 »

Když mi odešla zapalovací cívka v M54B25, tedy stejný motor s menším zdvihem, tak se to na volnoběh trochu klepalo, ale za jízdy to nebylo poznat. Po několika vteřinách běhu se rozsvítila kontrolka motoru. Každopádně jezdit s tím dál než pár metrů nedoporučuji, nezapálená směs odchází do výfuku, kde je katalizátor a lambdy.

Ve vašem případě to může být horší díky tomu, že 5. válec pálí hned po prvním (pak následuje třetí, šestý, druhý, čvrtý).

Doporučuji sundat cívky oněh dvou válců. Pokud se vám nerozpadnou v ruce, změřte odpor primárního vinutí - mezi dvěma piny konektoru by mělo být 1.0 až 1.5 ohmů. Odpor sekundáru (mezi zbylým pinem a kontaktem pro svíčku) je asi megaohm.
Že by umřely svíčky, bych se divil, ty vydrží hodně a jsou spolehlivé. Tedy spolehlivější než ty cívky.
Tento motor si měří délku indukovaného impulzu, takže při této chybě v diagnostice to může být pouze cívka, zcela zničená svíčka, nebo kabel k cívce.

Výměnu cívek i svíček zvládnete klidně na cestě mezi poli, nic na tom není. Jen sundáte kryt nad motorem - 10mm ořech na dvě matky a sundal olejové víčko. Na civky není potřeba nic, na svíčky svíčák.
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

Re: BMW 530i E39 - motor zhasne hned po nastartovani

#5 Příspěvek od honzabiker1 »

Michal-E39 píše: Každopádně jezdit s tím dál než pár metrů nedoporučuji, nezapálená směs odchází do výfuku, kde je katalizátor a lambdy.

To pro M54 urcite neplati. Pokud ridici jednotka zjisti, ze valec nezapaluje, odpoji pro nej i privod paliva. Ale i tak není dobře jezdit na 5 valcu..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 530i E39 - motor zhasne hned po nastartovani

#6 Příspěvek od JaraX »

jj určitě není vhodné s tím tak jezdit, ale na nějaké dojetí do servisu to nevadí. zákazník mi dojel 1500km na 7 válců a nic se tomu nestalo.
s diagnostikou člověk zjistí kde je problém během chvilky, stačí se dívat jak běží které válce, do toho přehazovat cívky, svíčky, a uvidí se.
i když je pravda že za svou praxi jsem se nikdy nesetkal se špatnou svíčkou, asi jen 2x s tím že tam dal někdo špatnej typ svíčky a nejelo to. ale že by svíčka vyhodila válec to ne.
cívky často.
Odpovědět