Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 330Ci řazení a nádobka serva

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Kucik23
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 19.12.2017 19:06

E46 330Ci řazení a nádobka serva

#1 Příspěvek od Kucik23 »

Ahoj, nevím zda už takové téma tady je či ne, ale bohužel jsem nenašel. Prosím o radu s řadicí pákou. Při neutrálu má být ve výchozí poloze, tedy uprostřed...takže při přímém zařazení nahoru zařadím 3. rychlostní stupeň. Bohužel se mi řadící páka při zařazení neutrálu vrací na pravou stranu tzn., že při přímém zařazení se mi zařadí 5. rychlostní stupeň (převodovka funguje dobře). Myslím, že tam bude špatná pružina ke vracení. Našel jsem toto schéma viz odkaz:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-C ... ing_parts/

Jaký díl ze schématu to je? Setkal se tady už někdo s tím? Pokud ano, jak je složitá oprava?

Druhá otázka se týká nádobky na servo řízení. Je celá zamaštěná...Stačí vyměnit nějaké těsnění mi bylo řečeno....bohužel jsem nenašel schéma jak to vypadá při rozebraní, abych to mohl nastudovat, než se do toho pustím.

Děkuji za Vaše rady a budu rád i za odkazy s náhradními díly týkající se tohoto tématu ;)
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Klubové ID: 4134

Re: E46 330Ci řazení a nádobka serva

#2 Příspěvek od drifterCZ »

Vracení do neutrální polohy má na starosti kolíček na pružince, bohužel kolíček se začne přidírat a páka se přestane vracet
https://webspace.ringling.edu/~dplassma ... _pins.html
Jako největší oser vidím sundat převodovku z auta. Ideálně asi řešit až odejde setrvák nebo spojka.

Nádobka se mi taky rosí ale možná za to může spojení nádobky s hadicí dole a olej navzlíná nahoru na nádobku?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 330Ci řazení a nádobka serva

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Převodovka viz kolíčky - jen po demontáži převodovky doporučuji na zemi vyzkoušet než půjde zpět na auto, aby se ti nestalo jak kamošovi, že to chodilo furt blbě - na výměnu toho válečku to chce mít vysoustruženej takovej malej přípravek :)

Jinak dadobka nejenom že mrousá olej ze psodu, protože hadice jsou nasazený natupo - ale ne víčku je z boku malej dýchaček, aby se okruh netlakoval, takže přes něho to bude funět vždycky :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Kucik23
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 19.12.2017 19:06

Re: E46 330Ci řazení a nádobka serva

#4 Příspěvek od Kucik23 »

Děkuji za výborný návod na opravu. Jak jsi říkal, že je potřeba sundat převodovku, tak prozatím to opravovat nebudu a hold si na to budu muset zvyknout. Pokud bych se do toho někdy pustil, mám preventivně vyměnit všechny kolíčky a nebo stačí jenom na 5. rychlostním stupni. Zmínil jsi se o setrváku a spojce...při kolika kilometrech se tak mění? Vím, že to bude záležet na stylu jízdy a jak se kdo k autu chová.

Nádobka serva řízení je zamaštěná od víčka směrem dolů, takže to bude těsnění co je pod víčkem viz. odkaz (díl číslo 3).

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=32_0957

Další dotaz mám ohledně bezpečnostního pásu u řidiče (typ auta kabrio, sportovní sedačky). Bezpečnostní pás se nechce celý navinout. Při rozvinutí se navine zpět 3/4 pásu a zbylá 1/4 se musí nasoukat ručně. Myslím, že navíjecí pružina už splnila svojí funkci a je unavená. Bohužel jsem nikde nenašel schéma jednotlivých dílů jak to vypadá při rozebrání. Otázka je: Jde koupit samostatná navíjecí pružina a nebo si mám na bazarech najít celý komplet pásu a mechanismu navíjení.

Děkuji za případně odpovědi ;)
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Klubové ID: 4134

Re: E46 330Ci řazení a nádobka serva

#5 Příspěvek od drifterCZ »

No obávám se, že pokud jezdíš slušně, tak setrvák i spojka vydrží hodně. Ale stačí auto občas půjčit ženě a problem solved :D

ty další kolíčky mají na starosti zařazování a vyřazování rychlosti a když začnou blbnout tak je to fakt hnus, dělá mi to jedno auto a neskutečně mě to vytáčí, rychlost vytahuju na 3x než vyskočí a to samé při zařazování. Radím udělat vše.

Já ještě uvažuju, že jestli to půjde, na zpátečku si dám slabší pružinu, protože ta síla když dáváš řadící páku doleva ke zpátečce se mi zdá zbytečně velká.

Pás bych asi sehnal z vraku, ideálně spolujezdcův, ten nebude tak unavenej, ale nejsem si jistej jestli jdou prohodit, ale řekl bych že jo
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 330Ci řazení a nádobka serva

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

drifterCZ píše:Pás ... z vraku, ideálně spolujezdcův, ten nebude tak unavenej, ale nejsem si jistej jestli jdou prohodit, ale řekl bych že jo
Nejsou stejné, osa navijáku není vodorovná.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 330Ci řazení a nádobka serva

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

ta nadobka bude vždycky prostě pochcaná :D To je úděl BMW :D

tady z boku víčka můžeš vidět ten dýcháček co tam je - ten olej se dost zahřívá v případě širších gum a v léte je ta provozní teplota někdy fakt vysoká a prostě ty výpary z toho mrousají :)
Obrázek

neřeš, občas utři víčko... boj s větrnými mlýny :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Kucik23
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 19.12.2017 19:06

Re: E46 330Ci řazení a nádobka serva

#8 Příspěvek od Kucik23 »

K tomu bezpečnostnímu pásu. Napadlo mě ho vzít z vozu vyráběného pro Velkou Británii. Jelikož jejich strana spolujezdce je naše strana řidiče, tzn. pás by měl být zachovalý :) Co si o tom myslíte?

Našel jsem další problém. Jde o víčko nádrže. Při zamknutí a odemknutí auta se zámek nádrže (šoupě nebo zobáček) vůbec nepohybuje. Měl už tady někdo s tím zkušenosti? Ještě jsem bohužel neměl čas to rozebrat a podívat se na to, ale budu rád za případné rady či zkušenosti. Děkuji
Odpovědět