Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E91 nízká teplota motoru - termostaty oba?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
hannys82
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: úte 04.06.2013 00:00
Bydliště: Dolní Dvořiště
Klubové ID: 3933

E91 nízká teplota motoru - termostaty oba?

#1 Příspěvek od hannys82 »

Ahoj, po cca 40km se dostanu na teplotu tak 70 max, spíš méně. Je třeba měnit oba termostaty?
Dají se vyměnit i před barákem? Jo a o kolik vody bajvočko přijdu? Abych se zásobil a nemusel pak na benzínku pěšky :D
Díky :xmas:
DKx
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: úte 12.05.2009 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: E91 nízká teplota motoru - termostaty oba?

#2 Příspěvek od DKx »

Měl jsem stejný problém, měnily se termostaty oba. Sice výjimečně v servise, ale zvládnout se to dá. Před barákem ve 2°C, to nevím :)
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: E91 nízká teplota motoru - termostaty oba?

#3 Příspěvek od czNEWMANcz »

Termostaty vyměnit oba, je to takový věčný kolorit, osobně je na svém autě měním pomalu co rok a půl, cenově nic náročného.
Chladící kapalina se vypouští komplet (dole na chladiči, nutno sundat mezichladič). Kapalinu doporučuju koupit předem přímo v BMW (zelenomodrá, běžně ji na benzínkách nemívají), ředí se v poměru 1:1 s běžnou vodou. 1,5 litru vychází cca na 300 Kč, je tam cca 8l. Pozor pak na správné odvzdušnění. ;)
hannys82
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: úte 04.06.2013 00:00
Bydliště: Dolní Dvořiště
Klubové ID: 3933

Re: E91 nízká teplota motoru - termostaty oba?

#4 Příspěvek od hannys82 »

Diky za info. Muzes jeste prosim napsat jak na spravne odvzdusneni? Diky moc
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E91 nízká teplota motoru - termostaty oba?

#5 Příspěvek od TurboShnek »

hannys82 píše:Diky za info. Muzes jeste prosim napsat jak na spravne odvzdusneni? Diky moc
Tady na to mas sroubek:

http://www.impee.co.uk/radiator_flush/b ... d%2014.jpg

Az tam budes lejt kapalinu vysroubujes ho a das do kapsy aby se neztrail. Budes tam lejt kapalinu nez zacne vytejkat z ty dirky kde byl sroubek a prestanou jit ven bubliny.

Pak nastartujes a prepnes klima na topeni a nastavis vetrak na plno aby se chladici kapalina dostala i do radiatoru topeni. Mozna to vcucne kapalinu z nadrzky a budes ji muset prilejt. Prilejes tolik aby byla hladina na maximum a drzela se tam a nechas to bezet nejakych 5 minut aby z odvzdusnovaciho sourbu ani z nadrzky nesli zadny bubliny. Pak muzes zasroubovat odzvzdusnovaci soubek (s citem, ne jako retard protoze je z umely hmoty :D) a zasroubovat nadrzku.

https://www.youtube.com/watch?v=MQzoAXn_90U

A snaz se tu kapalinu nelejt na zem aby ji nevypilo nejaky zvire protoze je jedovata. ;)
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: E91 nízká teplota motoru - termostaty oba?

#6 Příspěvek od czNEWMANcz »

Tohle je pro E46, na E9x se to může lišit (tam může být třeba ještě další odvzdušňovák na EGR termostatu). Co máš za motorizaci? Jinak obecně ten postup od kalasnikova je správný ;)
hannys82
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: úte 04.06.2013 00:00
Bydliště: Dolní Dvořiště
Klubové ID: 3933

Re: E91 nízká teplota motoru - termostaty oba?

#7 Příspěvek od hannys82 »

no koukám na to. mám E91 320D a co se dívám na ETK, tak na něm odvzdušňovák je - tak jak tedy odvzdušňovat s tímhle? Nějak se mi ale nezdá, proč vypouštět vodu komplet. Při výměně něco vyteče, ale tak proč vypouštět vše, když stačí jen doplnit ztráty...???
Vyměnit je ale musím, nedá mi to víc než 64 stupňů - nechal jsem si dnes zobrazenou teplotu asi 60 km :( Ten na EGR má asi dost vliv na výfukový plyny že?
Přílohy
termostat.jpg
termostat.jpg (14.77 KiB) Zobrazeno 5385 x
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: E91 nízká teplota motoru - termostaty oba?

#8 Příspěvek od czNEWMANcz »

Protože hlavní termostat je hodně dole (u vodní pumpy), takže pokud do toho půjdeš tak, že rovnou odpojíš hlavní termostat, tak ti to celý vyteče do motorového prostoru :D EGR termostat se bez vypouštění dá zvládnout v pohodě ;)

Ohledně odvzdušnění, servisní postup níže (překládat jsem to línej :lol:):

Filling and venting instructions with auxiliary heater.
- Switch off engine, coolant temperature ≤ 40°
- Open cap on expansion tank (AGB)
- Open vent screws.
On EGR cooler thermostat
On coolant return pipe
- Switch ignition on
- Seat heating to maximum temperature and fan to low speed (heater valves are opened and auxiliary water pump starts up)
- Add coolant slowly
- Close vent screws after coolant emerges or after filling up to max. cold fill level
- Fill expansion tank to maximum cold fill level
- Start engine and run at idle for 5 minutes (top up coolant to maximum cold fill level if required)
- Close cap on expansion tank, press accelerator pedal several times to approx. 2500 rpm
- Open cap on expansion tank, run engine at idle for a further 5 minutes (bubble-free coolant emerges at vent line in expansion tank)
- Fill to maximum cold fill level
- Top up expansion tank with an additional 250 ml
- Close expansion tank cap

Additional instructions for cars with optional extra independent heating:
- Switch off engine
- Run independent heating for approx. 2 minutes
- Start engine and run briefly at idle
- Press accelerator pedal twice up to approx. 2500 rpm
- Open cap on expansion tank and add coolant up to max. cold fill level
- Top up expansion tank with an additional 250 ml
hannys82
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: úte 04.06.2013 00:00
Bydliště: Dolní Dvořiště
Klubové ID: 3933

Re: E91 nízká teplota motoru - termostaty oba?

#9 Příspěvek od hannys82 »

už jsem na to koukal, horní je v pohodě, do toho spodního se mi moc chtít nebude :D A co se vody týče, tak tam po dvou měsících půjde opět komplet nová voda no :D
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: E91 nízká teplota motoru - termostaty oba?

#10 Příspěvek od TANN3R »

To je nějakej problém tu vodu vypustit a pak zas nalít zpátky? Jasně, něco vyteče na zem, až shodíš termostat, ale to je tak litr.. Že se ti do toho hlavního nechce nechápu, lépe přístupnější už být nemůže a neznám auto, kde by se to měnilo snáz. Obzvlášť dvoulitr má vpředu tak metr místa a nemusí se demontovat skoro nic. Audi na tebe :D
Jinak měnit jeden termostat nemá smysl, mění se oba.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E91 nízká teplota motoru - termostaty oba?

#11 Příspěvek od TurboShnek »

TANN3R píše:Audi na tebe :D
:smich2:

Presne to samy jsem tady nedavno psal jednomu typkovi co menil termostat na 318D. Aby jsi vymenil termostat na passatu / audi musis rozebrat celej predek. Jediny cto to snad muze preplivnout je X5 kde jsem videl ze typek musel sundat kolo, pravy ulozeni motoru a nahnout celej motor aby se dostal k elektricky pumpe vody. Zlatej starej dobrej dvou litr, cim dyl ho vlastnim tim vic chapu jakou jsem mel kliku kdyz jsem se rozhodl si ho koupit :inlove:
hannys82
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: úte 04.06.2013 00:00
Bydliště: Dolní Dvořiště
Klubové ID: 3933

Re: E91 nízká teplota motoru - termostaty oba?

#12 Příspěvek od hannys82 »

hele já vím, že místa tam je dost, ale mám 165 cm a když se tam ohnu, tak tam přepadnu :D
hannys82
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: úte 04.06.2013 00:00
Bydliště: Dolní Dvořiště
Klubové ID: 3933

Re: E91 nízká teplota motoru - termostaty oba?

#13 Příspěvek od hannys82 »

Tak paráda, už lítám na 88 stupních ;) Práce na pohodičku ;) Termostaty jsem koupil oba origo, tak snad to chvíli vydrží ;)
Odpovědět