Umí někdo zapsat další rozměr gum do TP?
Mám na E39 perfektní zimáky 215/65-R15 které tam dobře sednou a s vysokým profilem výborně fungují na našich děravých silnicích. Navíc mám i kvalitní řetězy pro ten rozměr.
V TP mám klasiku 205/65-R15, 225/60-R15, 225/55-R16 a nějaké R17. Mám i starší TUV list z Německa k 15" AL kolům, se kterýma jsem to auto koupil, ve kterém je navíc i rozměr 215/60-R15. Ten má ale nižší profil a navíc se v něm ani žádné gumy nevyrábějí.
Na STK zatím jezdím na R16 letňácích, ale bylo by lepší tam ty gumy zapsat. Průměr kola je jen o 1,0% vyšší než origo R16, tak by se to mělo vejít do obecného limitu.
Umí k tomu někdo vydat potřebný papír, nebo ví jak ho vyřídit?
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 zápis neorigo rozměru pneu do TP
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: E39 zápis neorigo rozměru pneu do TP
Zkus Helpreg.cz, konkrétně pana Stehlíka který dělá věci ohledně BMW.
Pokud nebyla tebou uváděná pneu nikdy pro e39 homologovaná výrobcem čekej problémy a nejspíš nemožnost zapsat do TP.
Pokud nebyla tebou uváděná pneu nikdy pro e39 homologovaná výrobcem čekej problémy a nejspíš nemožnost zapsat do TP.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Re: E39 zápis neorigo rozměru pneu do TP
Taky budu řešit podobný problém, Helpreg mi bohužel nemůže z mými rozměry pomoci (taky neumějí všechny rozměry, jen ty, co jsou zřejmě oficiální od BMW), tak jsem přemýšlel o tom nechat si vystavit typový list, viz např. http://www.typove-listy.cz/. Možná tedy to by mohlo pomoct. Nemáte s tím někdo zkušenost?
Re: E39 zápis neorigo rozměru pneu do TP
to ano, ale pak musíš na technickou a "měl" bys mít na autě právě ty disky a pneu, co máš v tom typovém listě, tam ti ověří shodu a pak teprv jdeš si to magistrát nechat zapsat...
pak je tu ještě cesta individuální zkoušky v Dekře na polygonu, ta vyjde cca na 15K s tím, že ji platíš i když nevyjde, porovnává se mimo jiné to, co ukazuje rychloměr vůči reálné rychlosti auta (tj. když jedeš pomaleji na rychloměru než v reálu je problém), zkouška nebude úplně nutná pokud je rozdíl tabulkové hodnoty obvodu pneumatik menší než pár % (zapomněl jsem přesný název toho obvodu, je to defacto dráha ujetá za jednu otáčku pneumatiky nahuštěné na daný tlak a zatížené vozidlem)
pokud to chceš mít poctivě, kup a dej na auto, to co tam patří tj. to, co má v databázi helpreg... pro auto nejšetrnější (bez podložek) a obecně ve finále nejjistější a nejlevnější cesta
pak je tu ještě cesta individuální zkoušky v Dekře na polygonu, ta vyjde cca na 15K s tím, že ji platíš i když nevyjde, porovnává se mimo jiné to, co ukazuje rychloměr vůči reálné rychlosti auta (tj. když jedeš pomaleji na rychloměru než v reálu je problém), zkouška nebude úplně nutná pokud je rozdíl tabulkové hodnoty obvodu pneumatik menší než pár % (zapomněl jsem přesný název toho obvodu, je to defacto dráha ujetá za jednu otáčku pneumatiky nahuštěné na daný tlak a zatížené vozidlem)
pokud to chceš mít poctivě, kup a dej na auto, to co tam patří tj. to, co má v databázi helpreg... pro auto nejšetrnější (bez podložek) a obecně ve finále nejjistější a nejlevnější cesta

645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz