Stránka 1 z 1
E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani
Napsal: pon 04.12.2017 03:36
od TurboShnek
Zdravim,
Tak zima je tady a urcite si kazdej z nas kdo ma v aute preplnovanej motor vsiml ze v zime ma auto lepsi vykon a lip zabira v nizkych otackach nez v lete, obzvlast kdyz je poradnej parak. Obcas se mi v lete zda ze jsem ztratil vic nez 50% vykonu porotoze auto zacina nomalne zabirat az nad 2000 otackama nad ktery se ve meste skoro nikdy nedostanu, tak ze muj zazitek z jizdy v lete je turbo lag peklo a v zime si naopak jedu nadherne.
Za to muze teplota ktera ovlivnuje hustotu vzduchu, v zime je motor schopen nasat vic vzduchu kdyz to v lete ho saje min protoze neni tak hustej a jeste min protoze se nestaci ani poradne chladit. Vsiml jsem si ale jedny veci, kdyz v lete prsi tak auto jede o 100% lip a to mne privedlo k nemecu s cim experimentoval uz Rudolf Diesel, nemci to pouzivali v letadlovych motorech za 2 svetovy valky a ve starych Saabech se to dokonce dalo koupit jako opce - vodni vstrikovani.
Kdyz se strika voda do sani nejen ze se z ni dela para ktera dokonale odstranuje karbon ale taky vyrazne snizi teplotu vzduchu aby ho mohl motor nasat vic jako kdyz prsi.
https://www.youtube.com/watch?v=nFDjLcPM_Ts
Ma tady s vodnim vstrikovanim nekdo zkusenosti? Jaky jsou vyhody a nevyhody? Zatim vidim jenom jednu nevyhodu a ta je kdyz se nevypne pumpa muzou se naplnit valce vodou a...
Prodava se na to celej kit, videl jsem par tuneru na internetu ktery si to dali do auta a funguje to.
Jaky je vas nazor? Da se s tim upadem vykonu v lete delat jeste neco jinyho?
Diky
Re: E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani
Napsal: stř 06.12.2017 17:58
od JaraX
u te 320d to bude mít velký význam

a nemáš nahodou viscospojku a ještě navíc špatnou?
Re: E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani
Napsal: stř 06.12.2017 18:37
od TurboShnek
JaraX píše:u te 320d to bude mít velký význam
a nemáš nahodou viscospojku a ještě navíc špatnou?
Naftovy e46 nemaji mechanicky vetraky na chlazeni motoru, jenom elketrickej na klimatizaci.
A kdyby mi to pomohlo s tim vykonem kdyz jsou paraky tak to bude mit obrovzky vyznam protoze to je jediny co mi vadi.

Nevim co vsichni maji proti 320d, na denodenni jezdeni coz s autem delas 95% casu je idealni, udrzba za kacku, kyble plny tocivyho momentu a naftu to srka brckem. Rudolf Diesel byl genius, dejte pokoj s tema benzinovejma velbloudama.

Re: E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani
Napsal: stř 06.12.2017 18:46
od JaraX
koukám že víš prd
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-S ... _coupling/
a fascinuje mě jak jsou lidi skromní když jim 330nm přijde jako kýble točivýho momentu, pro mě je 320d něco s čím bych nejel ani do obchodu když můžu mít za stejny prachy 328i s LPG, tzn jezdit levněji, servis levnější a parametry lepší.
320D chápu když někdo má přísun k levné naftě a neřeší že má z auta mít nějakou radost ale spíš takovýho pracanta.
kýble točivýho momentu má podle mě toto
https://www.youtube.com/watch?v=aNA1jnQzUKk
Re: E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani
Napsal: čtv 07.12.2017 00:31
od starML
Přestaň hledat kýble točivýho momentu, vezmi si kýbl nějakého saponátu, odmašťovadlo, vysavač a Wapku, vyčisti si "fšechny" chladiče "fčetně" intercooleru a výkon se dostaví i v létě. Kdysi u M57 v létě při trochu teplejším dnu se mi opakovaně sepnula viska a klima přestávala chladit. Při hledání příčin jsem našel celkem slušnou nadílku listí, trávy (i 2 vajgly) mezi chladičemi. Po vyčištění "pokladů" mi už viska nespínala ani při vyšších teplotách. Více z 01.06.2010 01:25 popisuji zde (ad B):
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?t=18835

Re: E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani
Napsal: pát 08.12.2017 22:36
od TurboShnek
Tak to opravdu vim prd, udajne je to jenom na autech s automatickou prevodovkou ja mam manual.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2329
JaraX píše:a fascinuje mě jak jsou lidi skromní když jim 330nm přijde jako kýble točivýho momentu, pro mě je 320d něco s čím bych nejel ani do obchodu když můžu mít za stejny prachy 328i s LPG, tzn jezdit levněji, servis levnější a parametry lepší.
320D chápu když někdo má přísun k levné naftě a neřeší že má z auta mít nějakou radost ale spíš takovýho pracanta.
kýble točivýho momentu má podle mě toto
https://www.youtube.com/watch?v=aNA1jnQzUKk
Joooo jasne, Mercdess-Benz 6.0 V12 BiTurbo 630 koni 1000 NM v plny palbe atd...

Netusil jsem ze jsem na forumu multi milionaru, ted jsem prisel o vsechnu sebeduveru, nevim jestli tady takova socka ktera jezdi do obchodu v 320D vubec ma co delat.

Proc vubec jezdis do obchodu, rekni svymu komornikovi aby ti tam dojel ne.
Krititka myho vyberu motoru neni zrovna ten duvod proc jsem sem prisel, je to moje prvni auto, kdyz jsem ho kupoval bylo levny, pojistka je na nej taky levna, bylo v dobrym stavu a malo zere, o LPG jsem nic v ty dobe nevedel a ani ted nechi vozit zadnou plynovou bombu v kufru a paktovat se s plynem. 320D mi na moje jezdeni uplne vyhovuje, nase silnice jsou stejne v takovym stavu ze neco lepsiho je na ne skoda. Neni to sice nejrychlejsi auto na svete ale ja do nebe nespecham tak ze mi to nevadi. A co se tyce servisu tak si ho delam sam za 700 coz mi neprijde jako tolik.
starML píše:Přestaň hledat kýble točivýho momentu, vezmi si kýbl nějakého saponátu, odmašťovadlo, vysavač a Wapku, vyčisti si "fšechny" chladiče "fčetně" intercooleru a výkon se dostaví i v létě. Kdysi u M57 v létě při trochu teplejším dnu se mi opakovaně sepnula viska a klima přestávala chladit. Při hledání příčin jsem našel celkem slušnou nadílku listí, trávy (i 2 vajgly) mezi chladičemi. Po vyčištění "pokladů" mi už viska nespínala ani při vyšších teplotách. Více z 01.06.2010 01:25 popisuji zde (ad B):
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?t=18835

Diky, zkusim se na to podivat ale ja jsem tam zadnej bordel nevidel, mam jenom jeden velikej chladic a pred nim malej intercooler, podivam se za nej mozna je tam bordel.

Re: E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani
Napsal: pát 08.12.2017 22:40
od JaraX
ty seš taky multimilionář, s65 AMG už jsou za cenu nové oktávky ve střední výbavě.
s tím vykonem je to relativní. já mám ted třeba 645ci které je nepoměrně silnější proti 320d, jak výkon tak krouťák a prostě bych chtěl silnější, a rozhodně mi to nepřijde že by to auto bylo nějaké "silné" .
že máš manual nikdo nepsal, to nemůžu vědět.
ale před vodním chladičem máš klimachladič, pokud ta 320D teda má klimu

no a mezi těma dvouma se drží bordel.
Re: E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani
Napsal: pát 08.12.2017 23:55
od TurboShnek
JaraX píše:ty seš taky multimilionář, s65 AMG už jsou za cenu nové oktávky ve střední výbavě.
s tím vykonem je to relativní. já mám ted třeba 645ci které je nepoměrně silnější proti 320d, jak výkon tak krouťák a prostě bych chtěl silnější, a rozhodně mi to nepřijde že by to auto bylo nějaké "silné" .
že máš manual nikdo nepsal, to nemůžu vědět.
ale před vodním chladičem máš klimachladič, pokud ta 320D teda má klimu

no a mezi těma dvouma se drží bordel.
Takova oktavka stoji urcite kolem 600,000, ja zrovna nemam na konte nepotrebnych 600,000 a to uz ani nemluvim o cene nahradnich dilu, oprav a pojisteni ty V12. Tam asi nebudu menit olej za 500 a v nedeli odpoledne vodni pumpu. Aby si clovek mohl koupit auto za 600,000 tak by mel mit v bance aspon 4x tolik coz je pres 2 000 000 (multimilionar), kupovat si drahy ojety auto za vsechny uspory je hloupost. I kdyz u nas je prumerna mzda uz kolik, nejak 35,000 tak ze mozna ten rok a pul budu setrit a koupim si ten s65 AMG o co vlastne jde...
Klimatizaci to ma, podivam se mezi ty chladice.
