Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Pískání ALTERNÁTORU!

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Vlastimil
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: stř 29.11.2017 16:44

Pískání ALTERNÁTORU!

#1 Příspěvek od Vlastimil »

Zdravím, mám takový problém ozývá se mi pískání už jsem zjistil že to jde od alternátoru...jakmyle ho ale odpjím pískání přestane...dobrá tudíž jsem koupil nový a alternátor píská furt...kdykoli ho odpojím tak pískání přestane proměřoval jsem to a hodnoty jsou v pořádku měl jsem to auto u spoustyy elektrikářu mám tam 90Amper alternátor ten c tam má být . Baterie je taky v pořádku...už nevím co stím nesetkal se s tím někdo popř. děkuji za rady :( Měl jsem to i na diag. a osciloskopu při zapnutých spotřebičich plus světla 6 až 7 amper jakmile spotřebiče vypnu 20 až 30 amper...ale furt to píská :(
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: Pískání ALTERNÁTORU!

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Místo odpovědi pár otázek:
- jsi tu nový a my fakt nevíme, jaké máš auto, natož motor?
- odpojením alternátoru máš na mysli odpojení elektrické (kabel) nebo mechanické, tj. sejmul jsi řemen?
- máš správně napnutý řemen, není ten řemen moc úzký, který prokluzuje?
- když je ten řemen sundaný, jde protáčet napínací kladkou bez pískání?

inspirativní foto:
Obrázek
:D
Vlastimil
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: stř 29.11.2017 16:44

Re: Pískání ALTERNÁTORU!

#3 Příspěvek od Vlastimil »

Omlouvám se, ano jsem tu nový mám BMW e46 318i 87kw r.v. 2001
- při odpojení myslím elektriky od alternátoru silový a svorkovnici buzení tak mi to přestane pískat jakmile to znovu zapojím tak to píská ..
- Alternátor,řemen,vodní pumpa řemenice,volnoběžka,napínak vše mám nové... (vše co pohání horní řemen je nové i alternátor)
- tudíž když odpojím alternátor a přestane to pískání tak to nebude řemen..alternátor má 90 amper a je od valea je to přesně ten který tam má být..promazal jsem ho (řemen) ale furt to píská..
- Jakmile prostě při nastartovaném autu odpojím altík tak to nepíská (kabely) když to připojím nazpátek tak motor se zlehka zadusí jak to dostane tu zátěž a začne to pískat.. prosím o radu našel jsem to na youtube ale k ničemu jsem se nedostal..
- U 18náctky jsou dva řemeny jeden je doe a pohání kliku,napínák a klimu ten tam nechám...pak je tam druhý ten pohání vodní pumpu,servo,volnoběžku,napínák,kliku a alternátor..jakmile sondám tento řemen a nechám tam ten spodní a nastartuji tak to nepíská...dám ten řemen zpět nastartuju a píská to..tudíž to bude něco z toho horního řemene ale já už vše vyměnil za nové a napínák si ten řemen dostatečně napne sám..ale odpojím alternátor od elektriky ze zadu a přestane to zapojím to a začne to ...šel jsem i po baterii ale to je v pořádku odběr atd.. vše v klidu a baterie je taky v pořádku má 55 amper a podle vinka je to správně..jdou tam i silnější až 70 amper ale nevím nemyslím si že to bude baterií :) děkuju za odpovědi!!
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Pískání ALTERNÁTORU!

#4 Příspěvek od JaraX »

pokud si řemen čímkoliv mazal / odmaštoval tak ho rovnou vyhod.
a ještě před tím mužeš zkusit dát na řemen klasické mýdlo, přiložíš k běžícímu řemeni, bacha na ruce ale, pokud pískání na chvilku přestane, kup řemen. na BMW funguje jen contitech, ty mají lepší povrch. jiné značky někdy pískají i nové
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

Re: Pískání ALTERNÁTORU!

#5 Příspěvek od Dave320 »

Ja mám podobný problém, mám tedy E90 - 320d a taky mě to pískalo hned po nastartování a po chvíli až se to zahřálo tak to přestalo, vyměnil jsem hlavní řemenici za origo BMW, vodící a napínací kladky, nový klimakopresor a stále pískalo, podezření na řemenici alternátoru, tak jsem ho dal na repas a nic, stále to pískalo, vždy po nastartování nějakou dobu než se to zahřálo potom už bylo ticho ale na studeném vždy pískalo. A teď co klesly venkovní teploty to zase začalo pískat ale už to píská furt i po zahřátí. Mám podezření na řemen, mám sice jak zde doporučoval JaraX - Continental contitech ale myslím že to dělá právě on není tedy nový nějaké roky má za sebou ale přemýšlím že spíš zkusím vzít teď origo BMW řemen, snad to bude tím.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: Pískání ALTERNÁTORU!

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ahoj kolego a vítej v klubu.
Na Tvoji otázku Ti odpověděl ten nejpovolanější z nás. Já jsem se Tě těmi otázkami pokoušel navést na správné řešení vedoucí k odhalení problému. Že jsi řemen vyměnil je napsáno výše, ale asi to nebyl ten nejvhodnější.

- dříve se používali k pohonu různých strojů ploché řemeny http://www.chatar-chalupar.cz/wp-conten ... meny-4.jpg a proti jejich prokluzu se používala kalafuna, dehet atp.,
- kvůli potřebě přenosu větší síly se začaly používat tzv. klínové řemeny, kdy vlastní převod síly je prováděn bočními (klínovými) plochami řemenu a ten řemen se v té řemenici nikdy nesní dostat až na dno té řemenice, protože potom to nepřenáší potřebý výkon a píská to = Tvůj případ https://www.poradte.cz/picture/2010/295410.jpg , https://eluc.kr-olomoucky.cz/uploads/im ... ny.jpg.jpg ,
- pro ještě větší výkony byly vymyšleny tzv. drážkové řemeny, ale funguje to jako jako více klínových řemenů vedle sebe http://www.xantiaclub.cz/navody/klinak/17_std.jpg ,
- a posledním rozšířeným tipem je ozubený řemen, který z důvodu použití zubů neprokluzuje, proto bývá používám k pohonu rozvodových mechanismů. ale v případě jeho roztržení dochází k poruše motoru https://t2.aimg.sk/magaziny/Bst6Z7NFTHS ... 916800&v=1

Další tipy najdeš zde http://www.mjauto.cz/nezadouci-zvuky-hnacich-remenu
:D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Pískání ALTERNÁTORU!

#7 Příspěvek od JaraX »

jde spíš o to že BMW ty řemeny dost namáhá, prostě altík už má nějakej výkon, v některých autech až 250A!!!
dynamic drive si hodně vezme atd, aktivní řízení atd. no a todle normální řemeny nedávaj, z praxe po výměnu několik stovek řemenů víme že funguje jen contitech, nic jinyho nefugnuje a píská a navíc jakákoliv kontaminace řemenu at už něčím mazlavým nebo naopak třeba čištičem brzd = výměna řemenu.
stačí ho trošku pocrknout chladící kapalinou a mužeš na něho stříkat tři druhy spraye na řemeny atd a už to nebude dobrý.
Odpovědět