Zdravim, stale intenzivněji pocituji vibrace predni napravy/volantu( subektivni pocit mozna to jde i odjinud) . Nejhorsi je to pri cca 100km/h, ale vybruje to stale.
Nejdrive vibrovalo pri brzdeni. Po vymene komplet brzd to nachvili prestalo a pak zacalo vibrovat pri jizde a brzdeni je jiz ok.
V bmw pri kontrole nic nezjistili. Tlumice ok, zaveseni naprav taktez.
Bylo vymeneno: komplet brzdy, tycky stabilizatorů a ted i pneu(nove zimni pneu continental) s disky.
Se zimnimi pneu je to asi jeste horsi.
Mam trochu horsi spojku, muze to byt tim?
Mate nejake navrhy, cim bych mel zacit?
Popripade je tu nekdo, kdo ma s timto zkusenost a dokazal by problem odstranit?
Myslite ze by pomohla geometrie? Mam za to ze uz na ni sakra dlouho nebylo.. Kolik tak cca stoji?
BMW E39 530D 2001 Manual
Diky, za kazdou radu.
PS: Podobná temata tu již jsou, bohužel spíše bez řešení.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Vibrace nejen volantu E39
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace nejen volantu E39
Je to stary auto a to potrebuje hodne lasky. Musis holt zkontrolovat vse, kde ta vule muze vznikat. Cepy, loziska, ulozeni stabu, tlumice, ulozeni tlumicu atp. Geometrie na volne naprave nema vyznam. Vadna geometrie ti bude treba drzet nesmyslne kola, ale porad stejne, tzn budes mit problem se sjizdenim gum, ale ne s vibracema. Vibrace je budto krive kolo, nebo vule na jeho uchyceni 

E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace nejen volantu E39
muzes mit uz vuli v rizeni ... da se udelat repase
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Re: Vibrace nejen volantu E39
Řeším teď podobný problém, mě ale e39 vibruje kolem 120km/h, mám podezření na náboje kol (ač jsem je před dvěma lety měnil za FAG) a vůli v řízení (o ní vím, jen řeším kde nejlíp udělat repas), a potom ještě pro jistotu vyměním hardy spojku a uložení kardanu, jsou stále původní (mám automat), na technické mi řekl že přední brzdy trochu kopou (na jaře dávané nové ATE), tak proto si myslím že to bude náboji + vadné řízení (lehká vůle).
Re: Vibrace nejen volantu E39
Ahoj, měl jsem problém s vibracemi volantu na e36, viz:
Zdravím,
zkusím se zeptat majitelů vrtulí, zda někdo neřešil podobný problém, a sice vibrace volantu v rychlosti cca 100 - 130 km/h.
Vůz: e36 328i coupe, série, staggered setup 225/45 R17, 245/40 R17 Michelin PS4, na STK i pocitově při jízdě bez vůlí, geometrie OK, preventivně měněny zadní silentbloky ramen (plné M3 verze stejně jako předtím, předchozí bez viditelného opotřebení)
Pneumatiky vyvažovány na třech různých vyvažovačkách, posledně na Hunteru GSP 9700 s přítlačným válcem včetně kontroly pneu i disku - bez házivosti či jakéhokoliv problému.
Vibrace jsou cca v těch 100 - 130 ale ne pořád, někdy se volant ani nehne, pak během třeba půl kilometru bez viditelné změny kvality povrchu (D1 třípruh před Chodovem, D6 od Kladna) se zas začne trochu klepat. Auto nikam netáhne, nikde nic nebouchá.
Než začnu měnit všechno možný na přední nápravě - neměl jste někdo podobný problém a zdárně jej vyřešili?
VÝSLEDEK:
Takže záhada hlavolamu vyřešena,100% příčinu odhadnout nedokážu, ale:
-nakoupeny NOVÉ ŠROUBY na kola
-sundána kola, očištěny dosedací plochy (v podstatě ale nebylo co čistit, žádná rez, nic)
-vzduchem vyfoukány díry na šrouby pro případ nějakýho bordelu v závitech po těch letech
-nasazena kola spolu s 20 ks nových šroubů
-dotaženo na 110 Nm
=> volant se ani nehne
Takže u mě asi šrouby kol, i když viditelně s nimi nic nebylo
Zdravím,
zkusím se zeptat majitelů vrtulí, zda někdo neřešil podobný problém, a sice vibrace volantu v rychlosti cca 100 - 130 km/h.
Vůz: e36 328i coupe, série, staggered setup 225/45 R17, 245/40 R17 Michelin PS4, na STK i pocitově při jízdě bez vůlí, geometrie OK, preventivně měněny zadní silentbloky ramen (plné M3 verze stejně jako předtím, předchozí bez viditelného opotřebení)
Pneumatiky vyvažovány na třech různých vyvažovačkách, posledně na Hunteru GSP 9700 s přítlačným válcem včetně kontroly pneu i disku - bez házivosti či jakéhokoliv problému.
Vibrace jsou cca v těch 100 - 130 ale ne pořád, někdy se volant ani nehne, pak během třeba půl kilometru bez viditelné změny kvality povrchu (D1 třípruh před Chodovem, D6 od Kladna) se zas začne trochu klepat. Auto nikam netáhne, nikde nic nebouchá.
Než začnu měnit všechno možný na přední nápravě - neměl jste někdo podobný problém a zdárně jej vyřešili?
VÝSLEDEK:
Takže záhada hlavolamu vyřešena,100% příčinu odhadnout nedokážu, ale:
-nakoupeny NOVÉ ŠROUBY na kola
-sundána kola, očištěny dosedací plochy (v podstatě ale nebylo co čistit, žádná rez, nic)
-vzduchem vyfoukány díry na šrouby pro případ nějakýho bordelu v závitech po těch letech
-nasazena kola spolu s 20 ks nových šroubů
-dotaženo na 110 Nm
=> volant se ani nehne
Takže u mě asi šrouby kol, i když viditelně s nimi nic nebylo
Re: Vibrace nejen volantu E39
Díky moc za rady, nakonec jsem se rozhodl to v tomhle pocasi neresit a obednal jsem se jeste do servisu, tak uvidime na co prijdou nebo neprijdou. Dám vědet, až to snad zdárně dořešíme. díky.