Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Auxiliary water pump e60lci n53

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy
Klubové ID: 4038

Auxiliary water pump e60lci n53

#1 Příspěvek od RomanM3 »

Ahoj,

Na diagnostice mi občas vyskočí chyba auxiliary water pump. Nějak nerozumím tomu o jakou pumpu se jedná. Jedná se o motor n53 v e60lci.

Hlavní vodní pumpu jsem preventivně měnil.

Pak mám stále nedořešený problém s webastem. Tam je ale zdá se problém s větrákem nebo s rj webasta.

Moje otázka je zda má e60 s n53 ještě nějakou další pomocnou pumpu nebo ne, případně kde se nachází? Prolezl jsem etk ale nenašel. Googlil jsem ale pro n53 taky nic nenašel.

Chyba na diag je:
00E71D message error(auxiliary water pump, 0x2ec) receiver integrated automatic heating/air conditioning transmitter auxiliary heater

Může mi někdo prosím trochu napovědět které pumpy nebo čeho blíže se to týká?

Moc děkuji
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#2 Příspěvek od sonyk02 »

Tahle chyba odpovídá vadnému čerpadlu u webasta co skrz něj pohání vodu, čerpadlo je hned vedle webasta když rozděláš podběh.

S touto chybou ti právě webasto nenaběhne.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#3 Příspěvek od JaraX »

přídávna vodní pumpa bývá za LP světlem, ale N53 ji asi mít nebude
http://bmwfans.info/parts-catalog/E60N/ ... ihka_high/
díl č. 16,
tím padem by ta chyba byla čerpadlo přímo u webasta jak píše sonyk
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy
Klubové ID: 4038

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#4 Příspěvek od RomanM3 »

přesně tak, já jsem to právě v etk taky nemohl nikde najít a ani z googla nic moc nevypadlo. všecko to bylo pro jiné motory.

pokud je to ta u webasta tak by to celkem vysvětlovalo tu chybu. protože ta pumpa jestli si dobře vzpomínám je napojená a řízená z webasta. a jelikož webasto mi stále blbne (spouští se kdy se mu zachce i když to po něm nikdo nechce) tak jsem měl od něj odpojenou pojistku.

tudíž se ta pumpa asi nemůže spustit a proto i ta chyba, která byla aktuálně neaktuální, protože jsem si zase s webastem hrál, připojil jej a odblokoval.

celkově to webasto je hezká věc, ale docela ku*vítko teda.

když ho zkusím otestovat přes istu tak nic a vyhodí chybu větráku. když zkusím větrák spusti ručně tak větrák běží. jenže on při tom testu neběží na plné otáčky, kdežto při tom ručním spuštění jo. takže je tam asi na něm nějaký problém. na něm nebo na řj webasta.

s řj webasta je ale ten problém, že se nedá moc sehnat. ve webastu mě odkázali na bmw. a v bmw mi řekli že jedině celé webasto. takže scháním druhé jeté funkční benzínové webasto thermotop C pro E60. což se ukazuje také ne jako uplně lehký úkol.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#5 Příspěvek od JaraX »

no kurvítko nevím, mě tady jezdí cca 25ks E65 s webastem a jeho poruchu jsem řešil jen jednou a 1x čerpadlo na webastu, jinak nikdy.
na benzínovou E65 se dá koupit za 3k cely webasto, není to asi stejny že? na číslo jsem se nedíval.
nestraš mě, jelikož jeslti si nechám 6er tak webasto retrofit je nutnost.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy
Klubové ID: 4038

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#6 Příspěvek od RomanM3 »

e65 má jiné, to už jsem se koukal. i když nevím v čem přesně spočívá rozdíl.

ale 6er má stejné jako 5er. já mám tedkom jedno rozjednané v chotětově za 8ku. je to celkem problém sehnat. kdybys o něčem věděl, budu za tip vděčný.

mě to hlásí problém s větrákem, který se při testu nespustí. jak jsem již psal. při ručním spuštění ale běží. asi jen jednou se mi povedlo ten test run provést a to zase nedetekovalo plamen a plyny co šly ven z webasta jeho výfukem byly studené. čili plamen určitě nehořel.

je tedy otázka co všechno je tam špatné. co jsem se díval na díly webasta tak hořák plus svíčka/detektor plus větrák výjde cca taky na osmičku. jenže já mám ještě podezření na jednotku. a to je problém asi největší, protože jak jsem už psal webasto tu jednotku dodat neumí a v bmw umí zas jen celé webasto za asi 35k.

a při mojem štěstí pak ještě bude nemocná některá pumpa - palivová nebo vodní, nebo pro sichr obě.

nicméně ten bufík bych opravdu chtěl mít funkční. je to super věc
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy
Klubové ID: 4038

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#7 Příspěvek od RomanM3 »

ted se dívám na alegru za 500zl není problém sehnat... :roll:
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2193
Registrován: stř 05.10.2016 17:57
Klubové ID: 3925

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#8 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

obecně pro zajímavost k webastu - u dieselu chápu, že bez něj bys mrznul dlouho, u benzínu, který začne topit hned, má to až takový smysl?

mohou nastat následující situace:
- pokud člověk parkuje na ulici, tak určitě ano, pustíš dopředu, auto je vytopené, skla rozmrzlá (platí pro obě paliva), je třeba ale mít webasto, které umí topit do okruhu topení (jsou tam navíc ventily a trubky), ne do jen motoru (tak to mám bohužel u e53 3.0d, uvažoval jsem nechat si přeprogramovat, aby šlo nastavit na BC, ale po pročtení diskuzí jsem od toho ustoupil, právě proto, že tam chybí přepnutí do topení, tak je účinnost velmi malá - topí do motoru, navíc máme garáž, využil bych to jen když jsme na lyžích a auto stojí přes noc venku, což je pár dnů)
- pokud má člověk garáž, webasto u dieselu ok, viz nahoře, spustí se po nastartování a topí do motoru, tím pádem topí i rychle do prostoru posádky; u benzínu nevím, topí skoro hned - můj dotaz je, do jaké míry ovlivní ohřev vody webastem za jízdy celkové ohřátí motoru a oleje, v e64 mám N62B44, olej na těch 109°C za cca 15 km, bylo by to s webastem, bude to třeba za 1 km, za 5, nebo až za např. 13 km?
- až si JaraXi buděš dělat ten retrofit, budeš tam dodělávat i ty ventily a hadice pro ohřev vody v okruhu topení, když auto stojí - standheizung, nebo jen do okruhu motoru? kouknul jsem do ceníku a standheizung není ani ve volitelné výbavě, jen jako zvláštní příslušenství s cenou na dotaz, tj. jde to...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#9 Příspěvek od JaraX »

tak pokud máš garáž, tak seš na tom líp, ale já garáž nemám, a ve svých autech ani nevozím škrabku, už vídím jak jdu do sedmy a škrabu :D prostě to z okna zmákčnu a až jedu tak je tam teplo a všecko rozmřažený a jedu hned na LPG.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy
Klubové ID: 4038

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#10 Příspěvek od RomanM3 »

podle mě je webasto moc dobrá věc a jelikož v tom autě je, tak chci aby fungovala! :twisted:
víc k tomu nebudu psát bo bych byl akurat zas sprosty jak dlaždič!
:lol:
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2193
Registrován: stř 05.10.2016 17:57
Klubové ID: 3925

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#11 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

šlo mi o ten retrofit, resp. jeho výhodnost u benzínu, mít v autě něco nefunkčního bych taky nedal...
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy
Klubové ID: 4038

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#12 Příspěvek od RomanM3 »

já už o tobě začínal pochybovat... :roll: :lol:
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#13 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

me se ta n53 dlouho ohřívá, nevím ale kde je problem... Kdyz pustím webasto, hreje to pak hned, na miste to s webastem jede peklo, bez nej jen teplo, za jízdy nepocituju zimu, ale jezdím spis v chladnejsím setu... Dle diagramu je tam nejaky by-pass ventil kolem webasta, tak nevím, jestli mi to neutika/nechladne přes něj... za jízdy to drzí teplotu normálně, zádná chyba topení/čerpadla nebo webasta neni... Snejk ma teorii, ze mám zarostlej výměník topení vodním kamenem, coz se mi nezdá (nehrál by rozdíl start s web/bez webasta)... Termostat měněnej/vodni čerpadlo take, chova se to stejne před/po, teplota leze dle obd skutečně pomalu (topim az po 5-7km)...
“Ability is what you're capable of doing.”
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy
Klubové ID: 4038

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#14 Příspěvek od RomanM3 »

mám obdobnou zkušenost. prostě v8 se ohřívá líp, rychleji.
N53 ne že by netopil, ale prostě se neohřívá tak rychle. pořád ale mnohem rychleji než starý nafty. ty dnešní už taky umí zatopit rychle ale není to teplotou motoru :roll:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#15 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Obrázek
Auxiliary water pump je ten černý válec vlevo. Už jsme si psali v červenci 2017 viz odkazy níže. Volal jsi do toho Kübelbecku?
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... k#p1092587
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... %BCbelbeck
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... %BCbelbeck
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy
Klubové ID: 4038

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#16 Příspěvek od RomanM3 »

Ahoj,

Ne tam jsem nepsal nevolal. Psal jsem si jen s bmw, ofiko zastoupenim webasta a s autosip co jsi mi taky doporucoval.

Ale díky za upřesnění že toto je opravdu auxiliary water pump. Chyba te pumpy je asi jasná, když jsem měl venku pojistku webasta aby se furt nespouštělo kdy se mu zachce. Když jsem dal pojistku na místo, smazal chyby webasta případně jej odblokoval tak už je chyba auxiliary water pump neaktivní...v pumpě snad tedy problém nebude.

Jelikoz je podezreni na jednotku webasta (jak jsme si i psali uz v minulosti) tak jsem trochu ve slepe uličce.

Alternativy vidím v tento okamžik asi takto:

- Vyměním na stávajícím webastu ventilator a hořák se svíčkou/detektorem hoření dokupy za cca 8tis kč za materiál. A pokud to je jednotkou tak to stejně nepomůže. Pak buď celé nové webasto z bmw kvůli udajně unikatní jednotce (nebo sw v ní) kterou webasto neumí dodat a jetou jsem bohužel nikde nesehnal nebo někde sehnat jeté webasto

- seženu rovnou druhé jeté funkční webasto se zárukou na funkčnost.

Vydal jsem se tou druhou cestou. Druhé webasto už by mělo být na cestě ke mě. Pokud dorazí do konce týdne tak to o víkendu budu měnit a pak dám vědět.

Jinak sehnat toto benzinové webasto v čechách je dost problém. Jediné o kterem vim je v chotětově. Za 8k a zarukou 48hodin na test.

Aktuálně jsou ale dostupná v polsku za asi třetinovou cenu a se zárukou alespoň měsíc a někteří dokonce nabízejí za celkem malý příplatek prodloužení záruky na 6 měsíců. V létě ale nebyly ani v polsku. Btw na ebay neni taky nic. Nebo je...za 10k

Takže zkuste hádat co jsem zvolil... :roll:

I kdyby to webasto z polska do jara chciplo tak budu mi doma druhe na ND. Plus vše kromě jednotky lze nirmálně objednávat na autosip nebo přímo u webasta... tak tomu celkem věřím že to konečně zprovozním
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#17 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Pokud se Webasto zapíná nahodile, tzv. "cochcárna", tak je vadná řídící jednotka. To v tom Kübelcku u tehdy naftového také vyřešili. Tak až se vyvztekáš, tak pouvažuj o zaslání kompletního Webasta do Mariánek - jo, i balík něco stojí. A já to dám do Kübelbecku ve Weidenu, jezdím denně okolo.
http://www.kueblbeck.de/default.asp?sit ... te2=weiden
:D
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy
Klubové ID: 4038

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#18 Příspěvek od RomanM3 »

ale vždyť já se nevztekám...uplně v klidu to postupně řeším.

naopak. moc si cením tvých rad a zejména tvé ochoty pomáhat mi i ostatním. i rad ostatních. jen na to prostě nemám moc času. za posledních 14dní jsem se tomu mohl věnovat asi dvě hodiny. proto se to tak strašně vleče :(

netušil jsem že v tom klübecku jsou schopni sehnat řj, když oficiální zastoupení webasta pro čr mi řeklo bohužel, nelze. ale víš jak to je. mnohdy je spíš potřeba chtít.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#19 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Vždyť já to vztekání nemyslím vážně. Jen chci říci, že ve skoro stejné situaci jsem byl já před pěti nebo dokonce sedmi lety a stav byl naprosto stejný. Autorizák v Plzni u Land-Roveru se s Webastem v e39/530d nedokázal spojit a vymontovat a nechat to tam jsem zamítnul já. Z Webasta v Praze mi poslali nabídku na částku okolo 28 tisíc korun a v českém i německém BMW mi nabídly opravu stylem montáže nového. Až němečtí kolegové z práce mi poradili toho Kübelbecka. Vymontovat a zablendovat hadice nebylo složité, při předání do opravy jsem musel souhlasit s tím, že pokud si opravené zařízení nevyzvednu do 3 týdnů, mají právo ho prodat - a to se nestalo. Asi za 10 dní SMS, opraveno + cena (nepamatuji si kolik). Podle faktury generálka, ve skutečnosti skoro nový kus s novým sériovým číslem. V případě zájmu se pochopitelně napřed zeptám, jestli benzínové webasto thermotop C ještě dělají.
:D
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy
Klubové ID: 4038

Re: Auxiliary water pump e60lci n53

#20 Příspěvek od RomanM3 »

Ahoj,

Webasto vyměněno, otestováno. Zatim všechno běhá ok, chyba s auxiliary water pump už není.

Mám ted ale otázku: k webastu mám ovladač - obdelnikový se třemi tlačítky: mode, on a off.

Webasto zapinám a vypinam přes i-drive časovačem nebo přímo nebo tímto ovladačem. Ovladačem tak, že se zmačkne mode a pak on nebo off. Při zapínání stisknu tedy mode - rozsvítí se zelená ledka a pak stisknu on zabliká červená ledka myslim napřed dvakrat třikrát pomalu a pak rychleji. V autě se rožnou na chvilku světla uvnitř a webasto nastartuje a pak už si reguluje podle sebe plus uvnitř běž ventilátor a blika na klima panelu červený symbol ventilatoru.

Potud myslím ok. Tak by to mělo být. Moje otazka ale je, mám nějakou zpětnou vazbu od auta na ovladači webasta že webasto je ok v chodu? Nemělo by na tom ovladači po celou dobu něco blikat? Tuším jsme něco takového někde četl. Mě ale nic nebliká. Nebo jako potvrzení přijetí pokynu ke startu webasta je to rychlejší zablikání červené ledky na ovladači?

Jde o to že pokud nemám přímý výhled na auto, jak poznám že webasto běží?

Jaky dosah má ten ovladač?

Díky

Ps: webasto jsem včera několikrát testoval a je super věc sedat do vyhřátého auta. U nás tu bylo včera večer jen kolem 5 stupnů.
Odpovědět