Sorry Giorgio, ale placas hlouposti... Netusim co od te klapky cekas ze bude delat, ale to tam neni kvuli teploty, ale kvuli zpetnemu tlaku v nizkych otackach a soucasne kvuli hluku. Tak jako tak, ikdyz tu klapku otevres (odpojis podtlak), tak se nic nedeje a na ohrivani motoru to nebude mit zadny vliv. Ztratis max neco malo z kroutaku v nizkych otackach, ale zase to ma o neco lepsi zvuk
Pokud mas problemy s ohrivanim auta, res termostaty, coz je ale trochu jinej konec auta
Ahoj, no začlo mi to cestou z Chorvatska jel jsem na tempomat a najednou jako bych ho vyplatí a auto zdechlo za minutu jsem nastartoval po druhé a chytlo a jel jsem tak cca 150km a pak to zdechlo a nastartoval jsem až po vychladnutí a musel jsem zapnout topení abych vetral teplo od motoru - příjemný no nicméně větrák mi špína a hadice od chladiče jsou stejně vařící takže mi koluje voda. Zjistil jsem střelou hadičku tak jsem ji vyměnil ale ta klapka se mi stejně neotvírá podle plynu. Chová se naopak než ji znám. Nejsem zas tak znalej ale myslím si že je problém s řízením tě klapky nebo mám zkontrolovat termostat? Nebo to co vytváří podtlak?
"The basic system was initially introduced on the E46 platform and the electrical function of the exhaust flap operation is controlled by the MS 41.1 module.
Where at idle speeds, up to 2500 RPM: the exhaust flap is closed with vacuum applied to the actuator. This causes the exhaust gas to pass through the long resonator pipe, reducing the low frequency noise that is generated."
Kdyz tu klapku odpojis, tak se otevre. Aby drzela zavrena, tak ji musi drzet ten podtlak. Spravnou funkci ti popsal uz JaraX nahore
Pokud se po nastartovani drzi zavrena, je to v poradku. Tak jako tak s teplotou to fakt nema nic spolecneho. Pokud se ti motor spatne chladi, hledej chybu jinde, ne v klapce.
Já dojíždím starý mrdky a pokaždé se to vysralo stejně.
Napřed se přehřívaly když dostaly čočku nebo v kopcu a v létě. Postupně se to zhoršovalo, v jednom případu začal téct chladič. Po výměně chladiče vše OK. Toto se mi vždy projevilo ve stáří 12 - 15let. Neptejte se mě proč. Zacpaný? Čím?
Když krkl termostat, z 90% jezdil podchlazený jen jednou u X5 mi vystřelila hadička z termostatu do výměníku bez výstrahy. Jinak postupně se dýl ohřívaly, no a v zimě musel jít ven. Většinou byla rozpadlá gumička a netěsnily.
To jsou moje zkušenosti a nemusím mít v tomto případě pravdu. Tak čmuchej
No ale to je potom jednoduché z mého laického pohledu.
Odpojí klapku, ta tedy zůstane otevřená a jestli se to zase přehřeje, tak se ujistí, že to není klapkou.
Nic to nestojí. Pak bych teprve lezl do motoru.
10:1 bych to pak viděl na chladič. Zase termostat je levnější pro pokus - omyl. Diag to neukáže?
Může být slabá pumpa?
Diagnostiku mám k dispozici, budu to řešit, do teď nebyl čas. Nejezdím dálky s odpojenou ale asi se bude i tak zahřívat. Dám vědět jak se to bude vyvíjet. Mrknem na zaznamy. Ale je mi divný já tu klapku znám jako kdZ se mi to zahřeje tak se mi to otevře, tak možná mi to fungovalo už od začátku jinak. No to je jedno. Je fakt že může být chladič prasknutí docela dolivam a olej taky docela ale to je nespíš těsnění na který se chci taky vrhnout