Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jaký motor? 318i 87kW rv2000 nebo 316i 85kW rv2003?
Jaký motor? 318i 87kW rv2000 nebo 316i 85kW rv2003?
Zdarec, umíte mi někdo poradit jaký vybrat motor? Jde mi jen o motor, obe auta jsou jinak ve velmi podobnem stavu.
318i 87kW rv2000 najeto jen 176tis
nebo
316i 85kW rv2003 najeto 230tis
Na co si mám dát pozor pri vyberu?
Jake je obvykla zivotnost techto motoru, pokud jsou pravidelne servisovane?
Neni 230tis uz na benzinak moc velky najezd?
Diky za odpoved
318i 87kW rv2000 najeto jen 176tis
nebo
316i 85kW rv2003 najeto 230tis
Na co si mám dát pozor pri vyberu?
Jake je obvykla zivotnost techto motoru, pokud jsou pravidelne servisovane?
Neni 230tis uz na benzinak moc velky najezd?
Diky za odpoved
-
El_Fuego
- Člen Klubu
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Klubové ID: 4108
Re: Jaký motor? 318i 87kW rv2000 nebo 316i 85kW rv2003?
Všechno záleží na tom, jak se k němu chová předchozí majitel. N42B18, čili 316i 85kW jsem měl v compactu, najeto cca 200k, a všechno naprosto v pohodě. Za celou dobu na motoru odešla jedna cívka, jedna lambda sonda a napínak rozvodového řetězu. Tenhle motor už má valvetronic, takže je docela úsporný. Když jedeš pianko po okreskách, dá se jezdit mezi 5 - 6 litry. Otázkou je co od toho auta čekáš, a na co ho budeš používat. 85kW není málo, ale tenhle motor je na těžkou e46 už poměrně slabý, nedej bože že bys chtěl kombíka....
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor? 318i 87kW rv2000 nebo 316i 85kW rv2003?
318i 87kw měl muj tatík (než nějak zapomněl na přednost z prava...) a pokud se o ten motor někdo staral a pravidelně měnil olej, tak vydrží opravdu hodně... trpí teda hlavně na axiální ložisko kliky, jinak vícemnéně je to motor z e36 ještě, takže velmi primitivní motor na údržbu a cenově bych řekl, že sranda 
Jen teda výkonostně je to teda docela strašný, jako traktor s tím předjedeš, ale rozhodně nemáš pocit, že by to auto nějak jelo ... spotřeba se pohybuje kolem 8,5 i ve městě, okresku to fakt zvládne jet za 7L pokud jedeš 90-100 max a nedržíš to nějak pod krkem ale suneš se s provozem.

Jen teda výkonostně je to teda docela strašný, jako traktor s tím předjedeš, ale rozhodně nemáš pocit, že by to auto nějak jelo ... spotřeba se pohybuje kolem 8,5 i ve městě, okresku to fakt zvládne jet za 7L pokud jedeš 90-100 max a nedržíš to nějak pod krkem ale suneš se s provozem.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Jaký motor? 318i 87kW rv2000 nebo 316i 85kW rv2003?
318i 87kW - přesně tendle motor mám v druhým autě a nemůžu si stěžovat, jak tu lidi píšou není to žádný rychlík..ale taky to není taková tragédie, pokud auto není plně naložený, tak se chová celkem dobře.
Mám na něm najeto 250K a za celou dobu, žádný problém.. jen pravidelně měnit olej a je to..
Myslím že na běžný ježdení to bohatě stačí, stejně člověk většinu trasy jede tak 60-80 v nějaké lajně aut.
Mám na něm najeto 250K a za celou dobu, žádný problém.. jen pravidelně měnit olej a je to..
Myslím že na běžný ježdení to bohatě stačí, stejně člověk většinu trasy jede tak 60-80 v nějaké lajně aut.
Re: Jaký motor? 318i 87kW rv2000 nebo 316i 85kW rv2003?
Ahoj vsem, dekuju za reakce,
moc toho nenajezdim 10-12tis. rocne. Vicemene mesto, dojizdeni do prace (do 10km), obcas projizdka po okoli, semtam nejaka delsi trasa s rodinkou na vylet , za pribuzenstvem a tot vse. Dalnicku nemam, ani za ni platit v budoucnu nehodlam. Ano a bude to verze touring.
Proto se rozhoduju mezi 318i 87kW a 316i 85kW. Je fakt, ze v E36 kombiku, kterym jsem jezdil dosud, jsem mel taky motor M43 a kdyz jsem menil olej, tak proste to co jsem nalil, to tam v podstate do vymeny bylo. Zadne problemy, jen menit svicky, olej, filtr. Jednoduse nesmrtelny motor.
Motor 318i 87kW se mi libi prave z duvodu jiste "primitivnosti", jednoduchosti a malou pravdepodobnosti ze se neco pri jeho stari (17 let) a mem zpusobu jezdeni podela (zadna vychytavky jako valvetronic).
Jde mi take o to, jestli 230tis uz neni blizko hranice, kdy se muze benzinovy motor zacit pomalu poroucet. A myslim tim prave zminenou 316i 85kW s valvetronic. Je to modernejsi, slozitejsi konstrukce. Vycetl jsem, ze u tohoto motoru je treba vyzkouset:
- studene starty
- teple starty, kdy mirne klepani na volnebeh je ok ale nad 1000ot musi zmizet
- dat si pozor na pasmo okolo 4000ot. kde spina valvetronic, zda nebudou slyset nejaky pazvuzky
Na druhou stranu me laka prave prizniva spotreba u tohoto novejsiho motoru.
moc toho nenajezdim 10-12tis. rocne. Vicemene mesto, dojizdeni do prace (do 10km), obcas projizdka po okoli, semtam nejaka delsi trasa s rodinkou na vylet , za pribuzenstvem a tot vse. Dalnicku nemam, ani za ni platit v budoucnu nehodlam. Ano a bude to verze touring.
Proto se rozhoduju mezi 318i 87kW a 316i 85kW. Je fakt, ze v E36 kombiku, kterym jsem jezdil dosud, jsem mel taky motor M43 a kdyz jsem menil olej, tak proste to co jsem nalil, to tam v podstate do vymeny bylo. Zadne problemy, jen menit svicky, olej, filtr. Jednoduse nesmrtelny motor.
Motor 318i 87kW se mi libi prave z duvodu jiste "primitivnosti", jednoduchosti a malou pravdepodobnosti ze se neco pri jeho stari (17 let) a mem zpusobu jezdeni podela (zadna vychytavky jako valvetronic).
Jde mi take o to, jestli 230tis uz neni blizko hranice, kdy se muze benzinovy motor zacit pomalu poroucet. A myslim tim prave zminenou 316i 85kW s valvetronic. Je to modernejsi, slozitejsi konstrukce. Vycetl jsem, ze u tohoto motoru je treba vyzkouset:
- studene starty
- teple starty, kdy mirne klepani na volnebeh je ok ale nad 1000ot musi zmizet
- dat si pozor na pasmo okolo 4000ot. kde spina valvetronic, zda nebudou slyset nejaky pazvuzky
Na druhou stranu me laka prave prizniva spotreba u tohoto novejsiho motoru.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor? 318i 87kW rv2000 nebo 316i 85kW rv2003?
Já osobně bych šel spíše do starší M43... problémem je, že se taky serou jako ty novější ale jediný pozitivum je, že to stojí relativně pár peněz 
230tis km je relativní číslo, pokud to jezdilo delší trasy je to úplně v klidu, jestli to jezdilo jako pizza rozvoz tak samozřejmě horší
Kilometry jsou jen orientační číslo, důležitý je stav a historie a dá se odvodit co tě bude čekat z investice ... každopádně pokud jsi ten motor měl v e36, tak si koupíš jenom novější kastli se stejným motorem


230tis km je relativní číslo, pokud to jezdilo delší trasy je to úplně v klidu, jestli to jezdilo jako pizza rozvoz tak samozřejmě horší

Kilometry jsou jen orientační číslo, důležitý je stav a historie a dá se odvodit co tě bude čekat z investice ... každopádně pokud jsi ten motor měl v e36, tak si koupíš jenom novější kastli se stejným motorem


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Jaký motor? 318i 87kW rv2000 nebo 316i 85kW rv2003?
Rozhodnuto. Jdu do novejsi 316i ve facelift verzi e46. Diky za diskuzi 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Re: Jaký motor? 318i 87kW rv2000 nebo 316i 85kW rv2003?
Vybrat novejsi verzi kvuli spotrebe je docela nesmysl.. Jediny spolehlivy zpusob, jak si udelat nejaky obrazek o realne spotrebe je spritmonitor (takove ty zarucene zkusenosti "jezdim max. za 6l" jsou k nicemu) a tam to vychazi 8,4l vs 8,27l.. takze prakticky rozdil na urovni statisticke chyby.
N42 je mnohem slozitejsi motor, oproti M43 ma navic dalsi vacku, 8 ventilu, valvetronic, atd.. Casto u nej odchazi rozvody. Celkove ten motor v e46 nedava smysl, obzvlast ve slabsi verzi, ktera je vykone na urovni M43. A pokud je spotreba az tak dulezita, do M43 jde dat bez problemu LPG..
N42 je mnohem slozitejsi motor, oproti M43 ma navic dalsi vacku, 8 ventilu, valvetronic, atd.. Casto u nej odchazi rozvody. Celkove ten motor v e46 nedava smysl, obzvlast ve slabsi verzi, ktera je vykone na urovni M43. A pokud je spotreba az tak dulezita, do M43 jde dat bez problemu LPG..
-
El_Fuego
- Člen Klubu
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Klubové ID: 4108
Re: Jaký motor? 318i 87kW rv2000 nebo 316i 85kW rv2003?
Ani spritmonitor není všemocný, záleží, jak kdo jezdí. Sice si můžeš udělat nějaký obrázek, ale ve výsledku záleží, jak a kde jezdíš. Já jsem se svým compactem měl za 4,5 roku a 89.364 km průměrnou spotřebu 7,8 l / 100 km. A to můžu říct, že jsem víc než 75% toho nájezdu najezdil po praze a prostál v kolonách. Nejmenší spotřebu jsem měl na nádrž 5,62 l/ 100 km, kdy jsem v praze natankoval, dojel k italským hranicím a zase zpět (je ale pravda, že jsem jel klobouk tempo, max 100 - 110 km/h
).

Re: Jaký motor? 318i 87kW rv2000 nebo 316i 85kW rv2003?
Ta spotreba je ted to posledni co me zajima
Privez jsem 316i ze SRN, ma 233tis. najeto a zatim se nestacim divit. Motor jede rekl bych vcelku pekne. Ta ochota jit do otacek je vazne skvela. Neda se to srovnat se starsi M43. Tim pozitiva konci.
Po ujeti 500km jsem dolil 2l!!!
oleje. Prvnich 200km si vyzadalo 1,3l a dalsich 300km zbytek. Je pravda, ze nevim kolik tam presne bylo. Je tam stavajici 5W40 Castrol HX7, udajne menen 02/2017 pri 227tis...
Modlim se, aby po vymene za 10W40 spotreba oleje klesla na prijatelnou uroven. A to bohuzel neni vse. Jak se ukazalo, moje obavy o kondici motoru byly asi opravnene. Vzdy pri prechodu pasma 2600-2000 ot., kdyz padaji otacky je znat, ze motor klepe.

Po ujeti 500km jsem dolil 2l!!!

Modlim se, aby po vymene za 10W40 spotreba oleje klesla na prijatelnou uroven. A to bohuzel neni vse. Jak se ukazalo, moje obavy o kondici motoru byly asi opravnene. Vzdy pri prechodu pasma 2600-2000 ot., kdyz padaji otacky je znat, ze motor klepe.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Re: Jaký motor? 318i 87kW rv2000 nebo 316i 85kW rv2003?
El_Fuego: s tim Spritmonitorem jsem to myslel tak, ze je idealni na zjisteni rozdilu spotreby mezi jednotlivymi motorizacemi.. Konkretni clovek samozrejme muze mit spotrebu o nekolik litru nizsi, nebo vyssi, ale da se predpokladat, ze stejny clovek, stejnym stylem bude s obema motory jezdit za cca stejne..
roox: 2l na 500km je docela extrem.. Netece to nekde kolem tesneni ven, nezustavaji pod autem louze?
roox: 2l na 500km je docela extrem.. Netece to nekde kolem tesneni ven, nezustavaji pod autem louze?
Re: Jaký motor? 318i 87kW rv2000 nebo 316i 85kW rv2003?
Pokud už teď motor bere 2 l na 500km, tak bych určitě nepočítal s tím, že po přechodu na 10W40 se to něják výrazně zlepší. Při takhle velké spotřebě to musí jít přímo do válce, ale to by si určitě poznal za autem(namodralý kouř) nebo je někdě velký únik( víko ventilů, vana, atp.) Chce to pořádně prověřit. Předpokládám, že jsi to kupoval bez mechanika?roox píše:Ta spotreba je ted to posledni co me zajimaPrivez jsem 316i ze SRN, ma 233tis. najeto a zatim se nestacim divit. Motor jede rekl bych vcelku pekne. Ta ochota jit do otacek je vazne skvela. Neda se to srovnat se starsi M43. Tim pozitiva konci.
Po ujeti 500km jsem dolil 2l!!!oleje. Prvnich 200km si vyzadalo 1,3l a dalsich 300km zbytek. Je pravda, ze nevim kolik tam presne bylo. Je tam stavajici 5W40 Castrol HX7, udajne menen 02/2017 pri 227tis...
Modlim se, aby po vymene za 10W40 spotreba oleje klesla na prijatelnou uroven. A to bohuzel neni vse. Jak se ukazalo, moje obavy o kondici motoru byly asi opravnene. Vzdy pri prechodu pasma 2600-2000 ot., kdyz padaji otacky je znat, ze motor klepe.