Tak, už budu vlastnit svůj e46 320D z roku 2000 s 100Kw Euro 3 motorem třetí rok a kromě toho že se zadní dveře musí zavírat s větší silou opravdu nemám na co se stěžovat. Je to moje první auto a myslím si že pro jednoho člověka je víc než ideální na každodenní ježdení jak po měste tak na dálku, není ani moc velký ani moc malý, a je hodně úsporný.
Ale vylepšil bych na něm jednu věc a to je výkon motoru protože se mi zdá ze tento motor je na tak těžký auto trošku lenivější obzvlásť když vezu pasažéry, ještě s plnou nádrží, věcma v kufru atd... Myslím že i BMW souhlasí protože v "facelift" verzi zvýšili výkon na 110Kw.
Jak jsem říkal, je to moje první auto a s tuningem nemám žadnou zkušenost. Narazil jsem na YouTube na videa jednoho chlapíka (https://www.youtube.com/watch?v=0ptYBUVNyy8) kterej si zvýšil výkon 318D přes 300 koní a pak 330D na skoro 500 koní a 700nm kroutivýho momentu. Pokuď vím tak 318D ma ten samej motor jako 320D akorát jinou vačkovou hřídel tak že by to šlo i u mně.
Nesnažím se dosáhnout 500 koní ale chtěl bych aby auto bylo trochu živější obzvlášť v nízkejch otáčkách a aby mělo trošku víc síly. Myslim že něco okolo 180 - 200 koní by bylo ideální.
Moje otázka je, jaký mam vlastně možnosti a jestli to stojí za to?
Na kolik se dá realisticky zvýšit výkon u toho to motoru remapingem a stojí to za to?
Jaký bude potom pocit z jízdy, nebude všechna síla mezi 3500 a 4000 otáčkama?
Co můžu udělat kromě remappingu, nový intercooler, turbo, vstřiky atd...?
Četl jsem že lidi vyndávají katalizátor. Jak je to pak s pojistkou, policii a STK kdyz vyndám katalizátor?
Jaký vliv to všechno má na spolehlivost, život a spotřebu motoru?
Auto je kromě několika kosmetických vad ve velmi dobrém stavu a rád bych si ho nechal. Je dovezené z Itálie a nikde nerezne, má najeto 220 000 km, má původní turbo které je taky v docela dobrém stavu, motor má velmi dobrou kompresi, nikdy nemusím dolejvat olej, nikde neteče olej. Zatím jsem měnil flex koleno na výfuku, přední ramena, zadní brzdové destičky, termostaty, kapaliny a podobné prkotiny celkem pod 10 000,-. Na autě je třeba repasovat převodovku a brzdové potrubí, kotouče s ruční brzdou což bude docela velká investice. Vyplatí se ho držet, tuningovat a opravit nebo ho prodat a koupit 330D před tím než do něj vložím víc peněz?
Jaký mate zkušnosti, rady a co by jste dělali na mém místě vy? Stojí 320D za to? Jaká je rozumná částa kterou by jste vložili do 320D nebo 330D?
Nevíte o nějakých dobrých firmách na remap v Plzni?
Díky
