Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e46 2000 320D 100Kw tuning/remap jaké jsou možnosti?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

e46 2000 320D 100Kw tuning/remap jaké jsou možnosti?

#1 Příspěvek od TurboShnek »

Zdravím!

Tak, už budu vlastnit svůj e46 320D z roku 2000 s 100Kw Euro 3 motorem třetí rok a kromě toho že se zadní dveře musí zavírat s větší silou opravdu nemám na co se stěžovat. Je to moje první auto a myslím si že pro jednoho člověka je víc než ideální na každodenní ježdení jak po měste tak na dálku, není ani moc velký ani moc malý, a je hodně úsporný.

Ale vylepšil bych na něm jednu věc a to je výkon motoru protože se mi zdá ze tento motor je na tak těžký auto trošku lenivější obzvlásť když vezu pasažéry, ještě s plnou nádrží, věcma v kufru atd... Myslím že i BMW souhlasí protože v "facelift" verzi zvýšili výkon na 110Kw.

Jak jsem říkal, je to moje první auto a s tuningem nemám žadnou zkušenost. Narazil jsem na YouTube na videa jednoho chlapíka (https://www.youtube.com/watch?v=0ptYBUVNyy8) kterej si zvýšil výkon 318D přes 300 koní a pak 330D na skoro 500 koní a 700nm kroutivýho momentu. Pokuď vím tak 318D ma ten samej motor jako 320D akorát jinou vačkovou hřídel tak že by to šlo i u mně.

Nesnažím se dosáhnout 500 koní ale chtěl bych aby auto bylo trochu živější obzvlášť v nízkejch otáčkách a aby mělo trošku víc síly. Myslim že něco okolo 180 - 200 koní by bylo ideální.

Moje otázka je, jaký mam vlastně možnosti a jestli to stojí za to?
Na kolik se dá realisticky zvýšit výkon u toho to motoru remapingem a stojí to za to?
Jaký bude potom pocit z jízdy, nebude všechna síla mezi 3500 a 4000 otáčkama?
Co můžu udělat kromě remappingu, nový intercooler, turbo, vstřiky atd...?
Četl jsem že lidi vyndávají katalizátor. Jak je to pak s pojistkou, policii a STK kdyz vyndám katalizátor?
Jaký vliv to všechno má na spolehlivost, život a spotřebu motoru?

Auto je kromě několika kosmetických vad ve velmi dobrém stavu a rád bych si ho nechal. Je dovezené z Itálie a nikde nerezne, má najeto 220 000 km, má původní turbo které je taky v docela dobrém stavu, motor má velmi dobrou kompresi, nikdy nemusím dolejvat olej, nikde neteče olej. Zatím jsem měnil flex koleno na výfuku, přední ramena, zadní brzdové destičky, termostaty, kapaliny a podobné prkotiny celkem pod 10 000,-. Na autě je třeba repasovat převodovku a brzdové potrubí, kotouče s ruční brzdou což bude docela velká investice. Vyplatí se ho držet, tuningovat a opravit nebo ho prodat a koupit 330D před tím než do něj vložím víc peněz?


Jaký mate zkušnosti, rady a co by jste dělali na mém místě vy? Stojí 320D za to? Jaká je rozumná částa kterou by jste vložili do 320D nebo 330D?

Nevíte o nějakých dobrých firmách na remap v Plzni?

Díky ;)
Joe_27
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: pát 05.06.2015 00:00

Re: e46 2000 320D 100Kw tuning/remap jaké jsou možnosti?

#2 Příspěvek od Joe_27 »

Zdarec, podělím se o svou zkušenost.

Mám e90 320d druhým rokem.
Původně 120kw motor m47 jsem něchal u profi-chiptuningu poladit na 140kw, co se týče krouťáku tak se zvedl ze 320 na 400nm.
Pocitově je to dost rozdíl a nárust korutáku o 20% je znát v celém spektru a navíc auto je silnější už od nižších otáček.
Takže pokud člověk jede rozumně dokáže jezdit usporněji.
Dlouhodobá spotřeba se u mě zmenila z 6l/100 na 5,5l/100 při dynamické jízdě.

Co jsem vysledoval tak cca po půl roce po chipu se mi zvedla kouřivost, ale to připisuji problému s EGR klapkou, viz občasná chybová hláška v ELM diagnostice.
Mám podezření že mechanismus který tuto klapku ovláda nějak odešel a mám ji zavřenou, protože mechanik se na EGR díval a je úplně čístý.
Měl jsem s tím drobný problém na emisích ale nic vážného, co by stovka na pivo nespravila.

Každopádně profi-chiptuning mě ubezpečoval, že s jejich chipem musím v pohodě projít, takže trable připisuji té nefunkční klapce na EGR.

Za mě pokud ti bude stačit narust cca do 20% výkonu tak by chiptuning měl smysl, ale opravdu si zajdi za profíkama, kteří auto prověří a zkontrolujou, ně každé auto s 220tis se na to hodí.
Moje mělo cca 240tis a chtěl jsem ho nachipovat na 150kw, po prohlídce a kontrole profi-chituningem mi doporučili 140kw, ať to tolik nemačkáme.

A zárověn bys měl k autu pak přistupovat tak, že všechny dílce byly dimenzovány na o 20% nižší výkon, takže to není vhodné pak točit do červenýho 70% s doby jízdy. Poctivě zahřát a dochladit beru jako samozřejmost.

No a pokud cítíš, že by ses chtěl podívat přes 200koní a chceš o dost výkonější vůz tak jedině 330d.

Já jsem u svě 320d zůstal z důvodů, že auto mám prověřené, vím že je 100% v cajku a navíc jezdím 50/50 město/dálnice, 330d mi příjde více jako dalniční koráb.
Odpovědět