Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
Jen pro zajímavost výhoda dojezdových gum:
včera jsem prorazil RFT na G11. Dojel jsem tak tak cca 20km do Renocaru. Protože se jedná o autorizovaný servis, tak jsem čekal, že budou mít skladem gumu. Nejenom že nemaj, ale dodání za cca 5 prac. dní!!! Takže auto stojí v servisu, protože guma byla úplně v pr**li. To přece není normální.
Celkově už jsem na značku BMW nas***ej jako prase. Auto za 3,5mega kvůli defektu týden nepojízdné. Auto jsem měl půjčené od známého, že bych si jej koupil. Leda tak kulovýho, když jsem si uvědomil stav mé sedmi F01 po nájezdu 130tis. km:
- komplet přední náprava
- hučí servo, zralé na výměnu
- aktivní stabilizátor na předku úplně hyn
- drobnosti jako posun sedačky ani nemá cenu zmiňovat
- teď závada na převodovce (ZF 6HP26!!!!)
To přece není možné. To auto stálo nové přes 3 mega a nájezd je opravdu jen 130tis!!!
Co se to děje s tou kvalitou nejvyšší třídy BMW?
včera jsem prorazil RFT na G11. Dojel jsem tak tak cca 20km do Renocaru. Protože se jedná o autorizovaný servis, tak jsem čekal, že budou mít skladem gumu. Nejenom že nemaj, ale dodání za cca 5 prac. dní!!! Takže auto stojí v servisu, protože guma byla úplně v pr**li. To přece není normální.
Celkově už jsem na značku BMW nas***ej jako prase. Auto za 3,5mega kvůli defektu týden nepojízdné. Auto jsem měl půjčené od známého, že bych si jej koupil. Leda tak kulovýho, když jsem si uvědomil stav mé sedmi F01 po nájezdu 130tis. km:
- komplet přední náprava
- hučí servo, zralé na výměnu
- aktivní stabilizátor na předku úplně hyn
- drobnosti jako posun sedačky ani nemá cenu zmiňovat
- teď závada na převodovce (ZF 6HP26!!!!)
To přece není možné. To auto stálo nové přes 3 mega a nájezd je opravdu jen 130tis!!!
Co se to děje s tou kvalitou nejvyšší třídy BMW?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
BMW M*DAT !! Neboj je to totiž na výrobě nevyjde ani o moc dráž co 3er a zisk je tak trojnásobek. Jsou to KU*DY !! 

Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
No jelikož se run-flat pneumatiky neopravují, tak to zrovna moc velká výhoda není a když jsem přemýšlel, že bych si je koupil, tak po kritice ze všech stran jsem od toho upustil...
Pak musí člověk koupit rovnou dvě gumy na celou nápravu a to mi přijde postavený na hlavu...
A to, že to autorizák nemá na skladě beru jako ostudu, ale jsme v čr, takže mě to ani nepřekvapuje.. Těžko říct, jak u sousedů v Německu, tam to ale pomalu taky upadá...
Pak musí člověk koupit rovnou dvě gumy na celou nápravu a to mi přijde postavený na hlavu...
A to, že to autorizák nemá na skladě beru jako ostudu, ale jsme v čr, takže mě to ani nepřekvapuje.. Těžko říct, jak u sousedů v Německu, tam to ale pomalu taky upadá...
Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
Kvalita nejvyssi tridy sla do prdele, protoze pokud stredne nalozena 745 stala pred patnacti lety ctyri miliony, dnes sedma realne stoji polovinu.
Moji sedmu budu drzet dokud se nerozpadne, protoze cokoli novejsiho je krok dolu. A kdyby jeden...
Co me sere vic je, ze ani nove nahradni dily nejsou tak kvalitni jako puvodni dily.
Welcome to the cost-cut world.
Moji sedmu budu drzet dokud se nerozpadne, protoze cokoli novejsiho je krok dolu. A kdyby jeden...
Co me sere vic je, ze ani nove nahradni dily nejsou tak kvalitni jako puvodni dily.
Welcome to the cost-cut world.
Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
Však to je všude stejny, málo co z premiovek vydrží dneska bez problémů 150tis. Je jedno jestli BMW, Audi, Mercedes.
Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
Akorát, že já mám vždy ještě "obyčejné" auto na ježdění do práce - kvůli lidem a teď jsem měl 2x po sobě Passata v autotomatu s TSi motorem a dával jsem je pryč ve 150tis.km v absolutně perfektním stavu. Na autech se dělal jen olej a 1x destičky. Takže asi tak... BMW F01 ve 130tis. mně připadá jako vrak.
Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
To jsem zvědavej jak dlouho vydrží bez potíží to G
Ale G M760Li vypadá úžasně... jen představa, že se to třeba rozsype ve 150K je tragická...

Ale G M760Li vypadá úžasně... jen představa, že se to třeba rozsype ve 150K je tragická...

- Don
- Registrovaný
- Příspěvky: 2043
- Registrován: stř 24.06.2009 00:00
- Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
Konkurence kvalitu nezveda, to jen premiove znacky jdou prudce dolu.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
bohužel poslední dobrá sedma byla E65, jelikož F01 i G11 už je ultrashit, uvidíme jak na tom bude W221. já se sedmou najel už 80tkm a mam najeto 240k, a to auto jen jezdí, žádný investice, jediny co odešlo je idrive kolečko ktery jsem línej si vyměnit jelikož když do něj praštím tak pak zas měsíc funguje bez problémů.
Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
Z mého laického hlediska bych to formuloval " nevýhoda RF".
Jsou dražší a na ten můj kostitřas
asi max nekomfortní, co vím.
Výkon a jak sedí nevím, ale asi to žádná lambáda nebude.
Zvolil jsem sprej na dojetí a vyhodil rezervu. Kdyby bylo zle, mám asistenčku - odtahovku s náhradním vozidlem a v pneuservisu na obyč pneu nebudu určo čekat týden, ale max den, pokud by nebyla skladem a nešla opravit
Jediná výhoda je, že při defektu, třeba v dešti, jedeš ještě pár kiláků.
O kvalitě řady F a G tady na klubu nikdo nepochybuje, co jsem tedy vyčetl.
JaraX mě akurát utvrdil v tom, že si doma rozprostřu prostěradlo, odstavím to na týden a oběhnu to s konvou oleje, nechám okapat a bude.
Pak jen hýčkat a hýčkat zlatý Ečko.
Ta doba, kdy osmičky svíčky svítily jak stovky žárovky je dávno pryč
Jsou dražší a na ten můj kostitřas

Výkon a jak sedí nevím, ale asi to žádná lambáda nebude.
Zvolil jsem sprej na dojetí a vyhodil rezervu. Kdyby bylo zle, mám asistenčku - odtahovku s náhradním vozidlem a v pneuservisu na obyč pneu nebudu určo čekat týden, ale max den, pokud by nebyla skladem a nešla opravit
Jediná výhoda je, že při defektu, třeba v dešti, jedeš ještě pár kiláků.
O kvalitě řady F a G tady na klubu nikdo nepochybuje, co jsem tedy vyčetl.
JaraX mě akurát utvrdil v tom, že si doma rozprostřu prostěradlo, odstavím to na týden a oběhnu to s konvou oleje, nechám okapat a bude.

Pak jen hýčkat a hýčkat zlatý Ečko.
Ta doba, kdy osmičky svíčky svítily jak stovky žárovky je dávno pryč

Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
Kolega od bratra z práce má služební F01 740D a taky se mu to sype. Nevím kolik má najeto, ale má něco s poloosou, x-drive, nenatáčí se mu světlo a problikává ruční brzda. Prý to auto je na vrakáč. Teď mě poprosil jestli bych nesehnal někoho, kdo by to zprovoznil. Jarax by podle odhadů mohl, až září - říjen a Snejk nereaguje
. Tak babo raď. Jinak majitel si koupil Mercedes S500 coupe a je to pěkný sporťáček. Řídil jsem to, když jsem ho vezl nalitého z oslavy. F01 dal zaměstnancovi
.
PS.: automat má už nový, nepamatuji si už cenu, ale něco přes 100 000 kč to bylo.


PS.: automat má už nový, nepamatuji si už cenu, ale něco přes 100 000 kč to bylo.
Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
Když jsme u té kvality nových aut. Konkrétně to sem teď nepatří, ale je to k tématu kvality. Teď se testovali autosedačky od Recara, tak jsem narazil na diskuzi, kde jeden kolík rozepisuje, proč je kvalita v háji a přesně to trefil.
A to si fakt myslíte, že Recaro své výrobky netestuje před tím, než je dá do prodeje? Že si jako jen tak něco vymyslí a začnou to prodávat bez ohledu na to, jestli to funguje?
Problém obvykle bývá trochu někde jinde. Konstruktéři nejsou většinou žádní hlupáci a navrhnou zpravidla velmi funkční a vymakané věci. Ty se pak složitě testují a připravuje se výroba. Zde však přijdou ke slovu ekonomové a nastává první fáze "katování kostů" = cenové optimalizace. Drahé díly se nahrazují levnějšími, robustní prvky se nahrazují subtilnějšími, kvalitní materiály se nahrazují méně kvalitními. I tady se ale povětšinou výrazně testuje a výrobky prochází zkouškami, které však již nejsou tak důkladné, jako zkoušky prototypů úvodní fáze, které jsou obvykle také testovány příslušnými úřady pro schválení.
Nastává sériová výroba a prodej. I během něho však výrobci stále "katují kosty", tedy cenově optimalizují, ale tentokrát "tajně", za "provozu" a zde se již dostatečně netestuje, protože výrobek je již schválen, otestován a prodáván. A tu se čas od času (poslední dobou spíše obvykle) stane, že už to ekonomové "přepísknou" a dojde k funkční závadě výrobku vlivem poddimenzování nějakého prvku. Ale konstrukce a hlavní technolog o těchto "úpravách" již obvykle informováni nejsou, protože již makají na novém výrobku, a tyto optimalizace na základě požadavků ekonomů dělá "žabec", tedy začínající zaměstnanci technologie, obvykle absolventi nebo neúspěšní odpadlíci z týmu hlavního technologa. Na jednoho konstruktéra dnes připadá tak 4–5 ekonomů. To je důvod, proč motory TSI nebo HTP jsou takový průšvih. Naopak firmy vedené techniky (dnes už snad jen FTP) a nikoli ekonomy vyrábějí kvalitní výrobky na vysoké technické úrovni, ale většinou zákazník ani netuší, že je v autě má (protože málokdo se pochubí, že má motor od výrobce, od něhož si auto nikdo nekoupí už jen z principu, jen kvůli značce).
Naposledy dnes jsem na jednom 18 let starém automobilu měnil vzpěry stabilizátoru. Byly originál z výroby a skutečně (nebo spíše neskutečně) vydržely 18 let a téměř 300 000 km, a to na na poměrně namáhaném výkonném vozidle. Výrobcem tohoto komponentu byla firma TRW, u níž jsem v domnění, že obrdržím podobně kvalitní díl, objednal díl nový. Jaké bylo mé překvapení, když dorazil díl sice zaměnitelný, ale již od pohledu mnohem méně kvalitní (jak materiálově, tak zpracováním) a jsem hluboce přesvědčen, že nevydrží ani polovinu života originálu. Stejně tak minulý týden spojkové ložisko Valeo u tažné spojky odešlo po více než 15 letech na tažných segmentech tvořených výliskem z ocelového plechu tloušťky 3 mm. Nové ložisko od téhož výrobce bylo z ocelového plechu tloušťky 1,6 mm a mělo méně, zato sotva polovičních prolisů. Jeho životnost určitě nebude ani poloviční. A tak můžeme pokračovat.
A proč to všechno? Cena, cena, cena... tlak zákazníků na cenu je tak šílený, že nelze dnes vyrábět stejně kvalitně jako před těmi 20 lety. Na životnost zákazník kašle, kvalita je téměř sprosté slovo. Nejdůležitější je cena (a image – aby soused z Boleslavi zbledl závistí). Podívejte se, jaké auto bylo možno koupit před 20 lety za 500 000 Kč a jaké chtějí zákazníci za stejné peníze dnes. Může to vůbec být stejně kvalitní výrobek postavený ze stejně kvalitních kompoenent?
Zamyslete se a odpovězte si.
A to si fakt myslíte, že Recaro své výrobky netestuje před tím, než je dá do prodeje? Že si jako jen tak něco vymyslí a začnou to prodávat bez ohledu na to, jestli to funguje?
Problém obvykle bývá trochu někde jinde. Konstruktéři nejsou většinou žádní hlupáci a navrhnou zpravidla velmi funkční a vymakané věci. Ty se pak složitě testují a připravuje se výroba. Zde však přijdou ke slovu ekonomové a nastává první fáze "katování kostů" = cenové optimalizace. Drahé díly se nahrazují levnějšími, robustní prvky se nahrazují subtilnějšími, kvalitní materiály se nahrazují méně kvalitními. I tady se ale povětšinou výrazně testuje a výrobky prochází zkouškami, které však již nejsou tak důkladné, jako zkoušky prototypů úvodní fáze, které jsou obvykle také testovány příslušnými úřady pro schválení.
Nastává sériová výroba a prodej. I během něho však výrobci stále "katují kosty", tedy cenově optimalizují, ale tentokrát "tajně", za "provozu" a zde se již dostatečně netestuje, protože výrobek je již schválen, otestován a prodáván. A tu se čas od času (poslední dobou spíše obvykle) stane, že už to ekonomové "přepísknou" a dojde k funkční závadě výrobku vlivem poddimenzování nějakého prvku. Ale konstrukce a hlavní technolog o těchto "úpravách" již obvykle informováni nejsou, protože již makají na novém výrobku, a tyto optimalizace na základě požadavků ekonomů dělá "žabec", tedy začínající zaměstnanci technologie, obvykle absolventi nebo neúspěšní odpadlíci z týmu hlavního technologa. Na jednoho konstruktéra dnes připadá tak 4–5 ekonomů. To je důvod, proč motory TSI nebo HTP jsou takový průšvih. Naopak firmy vedené techniky (dnes už snad jen FTP) a nikoli ekonomy vyrábějí kvalitní výrobky na vysoké technické úrovni, ale většinou zákazník ani netuší, že je v autě má (protože málokdo se pochubí, že má motor od výrobce, od něhož si auto nikdo nekoupí už jen z principu, jen kvůli značce).
Naposledy dnes jsem na jednom 18 let starém automobilu měnil vzpěry stabilizátoru. Byly originál z výroby a skutečně (nebo spíše neskutečně) vydržely 18 let a téměř 300 000 km, a to na na poměrně namáhaném výkonném vozidle. Výrobcem tohoto komponentu byla firma TRW, u níž jsem v domnění, že obrdržím podobně kvalitní díl, objednal díl nový. Jaké bylo mé překvapení, když dorazil díl sice zaměnitelný, ale již od pohledu mnohem méně kvalitní (jak materiálově, tak zpracováním) a jsem hluboce přesvědčen, že nevydrží ani polovinu života originálu. Stejně tak minulý týden spojkové ložisko Valeo u tažné spojky odešlo po více než 15 letech na tažných segmentech tvořených výliskem z ocelového plechu tloušťky 3 mm. Nové ložisko od téhož výrobce bylo z ocelového plechu tloušťky 1,6 mm a mělo méně, zato sotva polovičních prolisů. Jeho životnost určitě nebude ani poloviční. A tak můžeme pokračovat.
A proč to všechno? Cena, cena, cena... tlak zákazníků na cenu je tak šílený, že nelze dnes vyrábět stejně kvalitně jako před těmi 20 lety. Na životnost zákazník kašle, kvalita je téměř sprosté slovo. Nejdůležitější je cena (a image – aby soused z Boleslavi zbledl závistí). Podívejte se, jaké auto bylo možno koupit před 20 lety za 500 000 Kč a jaké chtějí zákazníci za stejné peníze dnes. Může to vůbec být stejně kvalitní výrobek postavený ze stejně kvalitních kompoenent?
Zamyslete se a odpovězte si.
- Don
- Registrovaný
- Příspěvky: 2043
- Registrován: stř 24.06.2009 00:00
- Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
Ono zrovna stare Hnoje byly docela dost poruchove a je pravda, ze zrovna u nich sla kvalita nahoru 

...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
Tak taky jednu přihodím, mám aktuálně na F01 205tkm ( jen běžnej servis ), zrovna jsme měnili přední kotouče a desky. Před cca 14ti dny jsem musel nutně vyměnit dvě gumy a dal jsem no runflat a bohužel to na tý sedmě nefunguje, plave to jak loďka na vlnách.... bočnice jsou měkčí a jsem fakt překvapenej jak to auto nefunguje. Bohužel dám zpět RSC pneu. Chlapi a nechvalte ty e65 do nebe, já viděl hodně neštastných majitelů jak se jim to sypalo pod rukama, tam jednotka, tam zesík, tam toto. Je to hold auto nabušené hromadou elektroniky a podobné to je u efka. Zase poreferuju ve 300tkm
jinak ty přední kotouče byly původní až do 204tkm. Dal jsem opět originály....

Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
jinak to že na sedmu nemají pneu v renocaru skladem je fakt průser..... měl jsi okamžitě dostat náhradní sedmu, stalo se tak?
Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
Jenze u e65 z roku 2002 se da cekat, ze se tam obcas neco vysype, ale u F01 z roku 2009 jsou nejake zavady prekvapujici. Nejvetsi zabijak je podle me stari, ani ne tolik najezd.
Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
nenene, bavím se o lidech kteří měli r.v.2006 a řešily problémy v roce 2009
podle mě je to kus od kusu, kdo v tom jezdil, jak v tom jezdil, jak to servisoval a kolik kdo utočil
to že jde všeobecně kvalita níž se ví, ale to není jen u aut. Smutné je, když se to děje u prémiových značek....


Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
Ono se stačí dneska podívat i třeba na lak. Na novým BMW najdeš stejnej pomeranč jako na na dacii nebo škodovce... Je to hnus.
Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
BMW má pomeranč od nepaměti, alespoň poznáš původní lak:)
Re: 730xd G11 - výhoda runfletů a kvalita F01!!!!!!
Můj žádný pomeranč nemá. Je jak zrcadlo.