Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
320i M52 škubání při rozjezdu z nízkých otáček
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
320i M52 škubání při rozjezdu z nízkých otáček
moje E36 320i automat má takový problém, při rozjezdu z nízkých otáček, např z křižovatky v motoru "zaškube" lehce možná i střelí do sání, je to takový popkornový zvuk, pak se to vzpamatuje a jede, dělá to hlavně pod 2000 otáček, dělá to na benzín i LPG ale na LPG to dělá mnohem intezivněji. svíčky měněné nedávno. nejspíš už budou KO cívky, váha a lambdy, jenže ten motor velmi pomalu umírá (za studena kouří modře) což budou kroužky nebo prostě už válce, jelikož chci měnit motor tak jsem do něj nějak víc neinvestoval, ale spíš mě zajímá jeslti todle někdo konkrétně řešil, že mu třeba dělalo nějaké čídlo, to bych do toho neinvestoval.
až dám druhý motor, tak dám i komplet váhu, lambdy, všechny čidla, cívky atd, ale ted do toho nechci moc sypat, ale ještě pár měsícu to potřebuju udržet na živu než našetřím a najdu čas.
až dám druhý motor, tak dám i komplet váhu, lambdy, všechny čidla, cívky atd, ale ted do toho nechci moc sypat, ale ještě pár měsícu to potřebuju udržet na živu než našetřím a najdu čas.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- Kontaktovat uživatele:
Re: 320i M52 škubání při rozjezdu z nízkých otáček
S podobným problémem se u N53 trápím už 3. měsíc, psal jsem Ti to. Automat drží motor v nizkých otáčkách, akceleruje líně, do kopce podřazuje pozdě, musel jsem tomu pomáhat pádlem pod volantem nebo přepnout automat do SPORT módu. Diagnostika je čistá, live data vypadají OK, včetně váhy vzduchu, kterou jsi zmiňoval.
Dnes jsem se při odjezdu z práce naštval a kabel váhy vzduchu odpojil. Asi po 10km jsem zjistil, že to na plyn reaguje skoro stejně blbě jako se zapojenou váhou. Potom přišli kopce a automat začal řadit do otáček správně, což dříve neudělal ani náhodou a čekal na "pádlo". Za těch 70km se to adaptovalo a od 2000rpm to na defaultní hodnoty (s odpojenou váhou) jelo lépe a veseleji, jen rozjezd zůstal líný. Předpokládám, že váha nějaké údaje dává, ale neodpovídají skutečné potřebě. Zítra si objednám od Kelly nejlacinější váhu vzduchu a do konce týdne dám vědět.

Dnes jsem se při odjezdu z práce naštval a kabel váhy vzduchu odpojil. Asi po 10km jsem zjistil, že to na plyn reaguje skoro stejně blbě jako se zapojenou váhou. Potom přišli kopce a automat začal řadit do otáček správně, což dříve neudělal ani náhodou a čekal na "pádlo". Za těch 70km se to adaptovalo a od 2000rpm to na defaultní hodnoty (s odpojenou váhou) jelo lépe a veseleji, jen rozjezd zůstal líný. Předpokládám, že váha nějaké údaje dává, ale neodpovídají skutečné potřebě. Zítra si objednám od Kelly nejlacinější váhu vzduchu a do konce týdne dám vědět.

- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Re: 320i M52 škubání při rozjezdu z nízkých otáček
Taky bych se přidal k váze... za poslední dobu se mi 2x povedlo ji omylem nechat vypojenou a chovalo se to přesně takhle. Hlavně tam byl znatelný rozdíl, kdy do 1500 až 2000 to bylo mrtvý, téměř se to dusilo a škubalo a jak jsem se z toho dostal výš, tak se to chovalo dost blízko normálnímu stavu se zapojenou váhou. Takže pokud ji nemáš vypojenou, tak bych tipoval, že to může mít za sebou.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: 320i M52 škubání při rozjezdu z nízkých otáček
tak výměna váhy za novou, původní psala na volnoběh 16kg vzduchu, nová 12kg, auto reaguje lépe na plyn při rozjezdech a začla škubat převodovka tzn že je naadaptovana na jiny vykon. vypadá to na zlepšení, dle BC spadla spotřeba cca o 3 litry, ale zatím jsem najel asi jen 20km.
ještě tam byla pakrat chyba čidla kliky a zapalovani druhy valec, tak kdyžtak dám ještě cívku a čidlo.
ještě tam byla pakrat chyba čidla kliky a zapalovani druhy valec, tak kdyžtak dám ještě cívku a čidlo.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- Kontaktovat uživatele:
Re: 320i M52 škubání při rozjezdu z nízkých otáček
V německém BMW tu váhu dostanu okamžitě za 320 Euro (8.600,-CZK), ale já si počkám 14 dní na https://www.autokelly.cz/Product/VD-5WK97508Z/8369413 od VDO Siemens za 3.594,-CZK přes BMWklub.cz, na váhu od BOSCHe fakt nejsem zvědavý.starML píše:...objednám od Kelly nejlacinější váhu vzduchu a do konce týdne dám vědět.
Mezitím jsem načetl nějaké rozumy:
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1ha_vzduchu
http://www.mjauto.cz/vaha-vzduchu-maf-s ... cu-v-testu
http://www.autojob.cz/auto-magazin/clan ... .0-aqy.htm
Zajímavé je, že ta stará u Jaraxe měřila 16kg vzduchu, nová 12kg. To znamená, že ten senzor nebyl znečištěný, protože průchod proudu byl větší, než u váhy nové. To jsem zvědavý, čeho se doměřím já, až ta nová váha přijde. Už jsem si napsal nové scripty do TESTO, aby to porovnání bylo zajímavější:
JOBNAME:STATUS_MESSWERTBLOCK_LESEN
VIRTUALNAME:SET_4
JOBCOMMENT:Values Luftmasse #4
JOBARGUMENT:3;0x4200;0x4203;0x580F;0x5810;0x5812;0x5818;0x581E;0x584F;0x5851;0x58BC;0x5A0C;0x5ABC

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: 320i M52 škubání při rozjezdu z nízkých otáček
tak váha problém se škubáním nevyřešila, dělá to, ale vždy asi jen za tepla, dám pro jistotu všechny nové cívky i čidlo kliky, pak si to přehodím na druhý motor.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- Kontaktovat uživatele:
Re: 320i M52 škubání při rozjezdu z nízkých otáček
Tak asi po 10 dnech mi přišla do https://www.autokelly.cz/ nová váha vzduchu. Tak jsem si trošku pohrál, abych zjistil, kde je pes zakopaný.
Podle diagnostiky INPA i ISTA totiž ta stará váha nevykazuje žádnou chybu a live data vypadají +/- věrohodně. Jen auto blbě akceleruje a automatická převodovka neustále přeřazuje co nejdříve na nejvyšší převodový stupeň a v kopci nechce podřadit nahoru do otáček. Proto došlo k odpojení váhy vzduchu, kdy motor na defaultní údaje jede od 2000rpm lépe a automat v kopci podřazuje, i když to není jako dříve.
Protože byla odpojena váha vzduchu, diagnostika ukázala tyto chyby:
002A26 DME: Katalysator, Konvertierung im Schichtladebetrieb,
0029F5 DME: Katalysatorkonvertierung 2,
0029F4 DME: Katalysatorkonvertierung,
002D16 DME: Luftmassenmesser, Signal,
002D0F DME: Luftmassenmesser, Signal,
002F08 DME: Ansauglufttemperatursensor, Signal
Formální porovnání senzorů starý -> nový:
Siemens VDO -> licenční Continental
http://i.ebayimg.com/00/s/NDgwWDY0MA==/$(KGrHqR,!l!FCebui8mCBQ7bNG3uZ!~~60_1.JPG -> http://i.imgur.com/D2fFkHL.jpg
5WK97508 -> 5WK97508Z (kde Z je označení výrobní šarže)
1362 755 1638-02, kde 02 je výrobní index
Použité měřící přístoje:
- ručkový multimetr r.v. 1982, třída přesnosti 1,5%, ale nikdy neověřován,
- digitální multimetr za 150,-Kč "od větví", třída přesnosti neudána, ale funguje OK,
- digitalni teplomer se sondou , třída přesnosti neudána, vypadá podobně https://www.hotair.cz/images/produkty/1 ... m-10_0.jpg
- 15 let starý noťas, trochu lepší USB interface a programové vybavení viz výše
Měření:
Byly porovnávány hodnoty získané oběma diagnostikami a měřícími přístroji, každé měření opakováno 2x.
1) stará váha vzduchu
* vnější teplota od čidla BC pod pravým nárazníkem 19,0, a 19,5 [°C],
* teplota nasávaného vzduchu od diagnostiky 32,3 a 35,3 [°C],
* teplota nasávaného vzduchu od digi-teploměru 24,6 a 26,0 [°C], = rozdíl skoro 10 stupňů !!
* množství protékajícího vzduchu po startu motoru a 1 minutě na volnoběh diagnostika ukazuje 16kg/hod,
* ale po přidání plynu a následném ustálení volnoběžných otáček hodnota kmitá v rozmezí 27-41kg/hod !!,
* vyčtení hodnot STAT_LUFTMASSEWERT od prográmku TESTO vypadá takto http://vs31.sweb.cz/20170701_Air_Mass/LM_old.png ,
* ohmický odpor mezi A_TANS a M_ANALOG, tj. kontakty (4) a (5), 1.600 a 1.850 [Ω] - to je pro "skutečnou" teplotu 24,6 - 26,0 [°C] správně,
* schéma zapojení váhy zde http://vs31.sweb.cz/20170701_Air_Mass/Wiring.PNG ,
* kalibrační tabulka (výpis) vypadá takto:
Ansauglufttemperatur [°C] Widerstand [Ω]
10 ------> 3500- 3900
20 ------> 2300- 2600
25 ------> 1900- 2100
30 ------> 1600- 1750
Nyní bylo diagnostikou provedeno vymazání výše uvedených chyb a proveden reset všech adaptačních hodnot motoru i převodovky.
Po smazání adaptací se objevila chyba komunikace od čidla teploty pro BC pod pravým nárazníkem, rozběhnul se větrák před chladičem, ale na BC to ukazovalo 19,5 [°C] jako dříve. Co se čidlu nezdálo nevím .... to bych se musel vohnout.
2) nová váha vzduchu
* vnější teplota od čidla BC po pravým nárazníkem 19,5 [°C] = logicky stejná,
* teplota nasávaného vzduchu od diagnostiky 32,3 a 35,3 [°C],
* teplota nasávaného vzduchu od digi-teploměru 33,0 a 35,0 [°C], = to +/- souhlasí, protože motor před výměnou několik minut běžel,
* množství protékajícího vzduchu po startu motoru a 1 minutě na volnoběh diagnostika ukazuje 17kg/hod,
* po přidání plynu vystoupá na 24 - 36 a následném ustálení volnoběžných otáček se hodnota vrátí na hodnotu 17 kg/hod !! - ejhle,
* vyčtení hodnot STAT_LUFTMASSEWERT od prográmku TESTO vypadá takto http://vs31.sweb.cz/20170701_Air_Mass/LM_new.png ,
* ohmický odpor mezi A_TANS a M_ANALOG, tj. kontakty (4) a (5), 1.680 a 1.500 [Ω] - to je pro "skutečnou" teplotu 33,0 - 35,0 [°C] +/- správně,
Závěr:
- stará váha měřila hodnotu teploty nasávaného vzduchu o 10 [°C] menší, ale to by do motoru šla bohatší směs, která "necuká",
- ŘJ motoru si jako další (náhradní?) hodnotu bere i vnější teplotu od čidla BC po pravým nárazníkem, jak moc je tohle důležité netuším,
- zásadní problém u staré váhy je to kmitání okolo střední hodnoty a ŘJ motoru se z toho může zbláznit, viz porovnání níže
- diagnostika INPA to kmitání sice ukáže, ale musíte se na to zaměřit,
- diagnostika ISTA to změří 1x po kliknutí, takže záleží na štěstí a počtu kliknutí,
stará váha není čidlo, ale kmitající generátor - ten prostřední graf:

nová váha se chová rozuměji:

Zkušební jízda bude až v pondělí po cestě do práce a zpět, protože testování váhy bylo narušeno testem "trnkových kapek" a pod vlivem nelze.
Podle diagnostiky INPA i ISTA totiž ta stará váha nevykazuje žádnou chybu a live data vypadají +/- věrohodně. Jen auto blbě akceleruje a automatická převodovka neustále přeřazuje co nejdříve na nejvyšší převodový stupeň a v kopci nechce podřadit nahoru do otáček. Proto došlo k odpojení váhy vzduchu, kdy motor na defaultní údaje jede od 2000rpm lépe a automat v kopci podřazuje, i když to není jako dříve.
Protože byla odpojena váha vzduchu, diagnostika ukázala tyto chyby:
002A26 DME: Katalysator, Konvertierung im Schichtladebetrieb,
0029F5 DME: Katalysatorkonvertierung 2,
0029F4 DME: Katalysatorkonvertierung,
002D16 DME: Luftmassenmesser, Signal,
002D0F DME: Luftmassenmesser, Signal,
002F08 DME: Ansauglufttemperatursensor, Signal
Formální porovnání senzorů starý -> nový:
Siemens VDO -> licenční Continental
http://i.ebayimg.com/00/s/NDgwWDY0MA==/$(KGrHqR,!l!FCebui8mCBQ7bNG3uZ!~~60_1.JPG -> http://i.imgur.com/D2fFkHL.jpg
5WK97508 -> 5WK97508Z (kde Z je označení výrobní šarže)
1362 755 1638-02, kde 02 je výrobní index
Použité měřící přístoje:
- ručkový multimetr r.v. 1982, třída přesnosti 1,5%, ale nikdy neověřován,
- digitální multimetr za 150,-Kč "od větví", třída přesnosti neudána, ale funguje OK,
- digitalni teplomer se sondou , třída přesnosti neudána, vypadá podobně https://www.hotair.cz/images/produkty/1 ... m-10_0.jpg
- 15 let starý noťas, trochu lepší USB interface a programové vybavení viz výše
Měření:
Byly porovnávány hodnoty získané oběma diagnostikami a měřícími přístroji, každé měření opakováno 2x.
1) stará váha vzduchu
* vnější teplota od čidla BC pod pravým nárazníkem 19,0, a 19,5 [°C],
* teplota nasávaného vzduchu od diagnostiky 32,3 a 35,3 [°C],
* teplota nasávaného vzduchu od digi-teploměru 24,6 a 26,0 [°C], = rozdíl skoro 10 stupňů !!
* množství protékajícího vzduchu po startu motoru a 1 minutě na volnoběh diagnostika ukazuje 16kg/hod,
* ale po přidání plynu a následném ustálení volnoběžných otáček hodnota kmitá v rozmezí 27-41kg/hod !!,
* vyčtení hodnot STAT_LUFTMASSEWERT od prográmku TESTO vypadá takto http://vs31.sweb.cz/20170701_Air_Mass/LM_old.png ,
* ohmický odpor mezi A_TANS a M_ANALOG, tj. kontakty (4) a (5), 1.600 a 1.850 [Ω] - to je pro "skutečnou" teplotu 24,6 - 26,0 [°C] správně,
* schéma zapojení váhy zde http://vs31.sweb.cz/20170701_Air_Mass/Wiring.PNG ,
* kalibrační tabulka (výpis) vypadá takto:
Ansauglufttemperatur [°C] Widerstand [Ω]
10 ------> 3500- 3900
20 ------> 2300- 2600
25 ------> 1900- 2100
30 ------> 1600- 1750
Nyní bylo diagnostikou provedeno vymazání výše uvedených chyb a proveden reset všech adaptačních hodnot motoru i převodovky.
Po smazání adaptací se objevila chyba komunikace od čidla teploty pro BC pod pravým nárazníkem, rozběhnul se větrák před chladičem, ale na BC to ukazovalo 19,5 [°C] jako dříve. Co se čidlu nezdálo nevím .... to bych se musel vohnout.
2) nová váha vzduchu
* vnější teplota od čidla BC po pravým nárazníkem 19,5 [°C] = logicky stejná,
* teplota nasávaného vzduchu od diagnostiky 32,3 a 35,3 [°C],
* teplota nasávaného vzduchu od digi-teploměru 33,0 a 35,0 [°C], = to +/- souhlasí, protože motor před výměnou několik minut běžel,
* množství protékajícího vzduchu po startu motoru a 1 minutě na volnoběh diagnostika ukazuje 17kg/hod,
* po přidání plynu vystoupá na 24 - 36 a následném ustálení volnoběžných otáček se hodnota vrátí na hodnotu 17 kg/hod !! - ejhle,
* vyčtení hodnot STAT_LUFTMASSEWERT od prográmku TESTO vypadá takto http://vs31.sweb.cz/20170701_Air_Mass/LM_new.png ,
* ohmický odpor mezi A_TANS a M_ANALOG, tj. kontakty (4) a (5), 1.680 a 1.500 [Ω] - to je pro "skutečnou" teplotu 33,0 - 35,0 [°C] +/- správně,
Závěr:
- stará váha měřila hodnotu teploty nasávaného vzduchu o 10 [°C] menší, ale to by do motoru šla bohatší směs, která "necuká",
- ŘJ motoru si jako další (náhradní?) hodnotu bere i vnější teplotu od čidla BC po pravým nárazníkem, jak moc je tohle důležité netuším,
- zásadní problém u staré váhy je to kmitání okolo střední hodnoty a ŘJ motoru se z toho může zbláznit, viz porovnání níže
- diagnostika INPA to kmitání sice ukáže, ale musíte se na to zaměřit,
- diagnostika ISTA to změří 1x po kliknutí, takže záleží na štěstí a počtu kliknutí,
stará váha není čidlo, ale kmitající generátor - ten prostřední graf:

nová váha se chová rozuměji:

Zkušební jízda bude až v pondělí po cestě do práce a zpět, protože testování váhy bylo narušeno testem "trnkových kapek" a pod vlivem nelze.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Re: 320i M52 škubání při rozjezdu z nízkých otáček
StarML: koukám fakt zajímavý čtení, živíš se diagnostikou?
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2833
- Kontaktovat uživatele:
Re: 320i M52 škubání při rozjezdu z nízkých otáček
Zajimave. Asi budu muset taky zkontrolovat vahu vzduchu. VDO Siemens se teda jevi dobre ?
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- Kontaktovat uživatele:
Re: 320i M52 škubání při rozjezdu z nízkých otáček
Diagnostikou se živím od 83. - napřed vojenská technika, potom Automotive a elektronika. V současné době mnou testované objekty jezdí po kolejích http://www.railwaygazette.com/typo3temp ... ab68d8.jpg a připadám si trochu užitečnější.
Nově instalovaná váha vzduchu od Continental (licenční VDO Siemens) funguje správně, ale ještě to pořád není ono. Automat před podřazením v kopci napřed několik vteřin "váhá", při prudčejším přidání plynu nepodřadí tak ochotně, jako dříve. Jako by motor měl velký předstih zapalování, ale já to přijdu. Půjdu podobnou cestou, jako Jarax:
- výplach před výměnou oleje https://dufy.cz/bg-109-compression-perf ... toru-325ml a nový olej od Millersů
- dám nové svíčky, napíšu si scripty pro snímače na klice, sací a výfukové vačky,
- koupím nové cívky a odrušovací kondenzátor IO1046 http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 3_0018.png
- poradím se s http://www.zf-pakra.cz/opravy-prevodovek-osobni.html a přemýšlím, kde "líznout" ten testovací prográmek na automaty, a potom už budu muset rozebrat sání a zkouknout škrtící a DISA klapky, a EGR-ventil taky.

Nově instalovaná váha vzduchu od Continental (licenční VDO Siemens) funguje správně, ale ještě to pořád není ono. Automat před podřazením v kopci napřed několik vteřin "váhá", při prudčejším přidání plynu nepodřadí tak ochotně, jako dříve. Jako by motor měl velký předstih zapalování, ale já to přijdu. Půjdu podobnou cestou, jako Jarax:
- výplach před výměnou oleje https://dufy.cz/bg-109-compression-perf ... toru-325ml a nový olej od Millersů
- dám nové svíčky, napíšu si scripty pro snímače na klice, sací a výfukové vačky,
- koupím nové cívky a odrušovací kondenzátor IO1046 http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 3_0018.png
- poradím se s http://www.zf-pakra.cz/opravy-prevodovek-osobni.html a přemýšlím, kde "líznout" ten testovací prográmek na automaty, a potom už budu muset rozebrat sání a zkouknout škrtící a DISA klapky, a EGR-ventil taky.

Naposledy upravil(a) starML dne pát 07.07.2017 18:04, celkem upraveno 2 x.
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2833
- Kontaktovat uživatele:
Re: 320i M52 škubání při rozjezdu z nízkých otáček
No bylo by potreba asi postavit nejaky referencni tunel pro srovnani vah vzduchu, protoze ono zkontrolovat kolik ze tam vlastne tece a kdo ma teda pravdu a jestli to je opravdu skutecne tolik, co to nameri, to je trochu problem. To chce aspon 3 vahy hodit za sebe a zepredu mit adekvatni zdroj vzduchu, ktery doda dostetek na to, aby se tim dalo otestovat cele meritelne spektrum na vaze. Cim vice vah v mereni, tim vetsi sance na to najit spravny referencni kus a s nim srovnavat ostatni. Pro diagnostika asi nutnost, pro bezneho uzivatele asi nerealna zalezitost, protoze tohle je tak na zapujcku od dodavatele s tim, ze vetsinu z nich zase vratim zpet po otestovani (mimo vuz)
Jinak docela drahy test na kazdy model od bmw 


E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- Kontaktovat uživatele:
Re: 320i M52 škubání při rozjezdu z nízkých otáček

Na tohle jsem už dával link v tom odkazu výše.
