Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jarax tohle si musíš přečíst

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Jarax tohle si musíš přečíst

#1 Příspěvek od Jaris330D »

Uživatelský avatar
kawaman
Registrovaný
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
Bydliště: Český Těšín
Klubové ID: 3927

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#2 Příspěvek od kawaman »

Tohle je přece už dávno jasné :-D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#3 Příspěvek od JaraX »

to se ví dávno, nedávno mercedes představil novou paletu motorů a diesel tam byl tuším jen jeden nebo dva.

ale jako druhá věc je že přímovstřikové benzíny jsou taky zlo. turbomotory bez přímovstřiku ještě jdou, ale jak už to má přímovstřik tak je to špatně.

ona nafta není špatná, ale do pracovních strojů, kamionů atd. moc si nedovedu představit kamion na jiné palivo.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#4 Příspěvek od Jaris330D »

No, já jsem o tom ještě neslyšel. Naftové motory byly nejprodávanější ze všech. Navíc benzín je odpad z ropy. Pamatuji si, kdy benzín byl na čerpačkách levnější než nafta. Teď je to opačně :evil: .
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#5 Příspěvek od TANN3R »

Ve skutečnosti se diesely budou vyrábět dál, jen se do nich bude lít benzín. Prostě přímovstřik, turbo, milion katu a filtru, vlastně největší rozdíl mezi moderním benzínem a naftou jsou svíčky. A třeba u Mazdy ani to :D . Ale tam je ten princip zas trochu jiný.
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#6 Příspěvek od pGb »

Jaris330D píše:No, já jsem o tom ještě neslyšel. Naftové motory byly nejprodávanější ze všech. Navíc benzín je odpad z ropy. Pamatuji si, kdy benzín byl na čerpačkách levnější než nafta. Teď je to opačně :evil: .
to je dáno krom spousty dalších věcí vyšší spotřební daní na benzínu, třeba lpg je levné i díky tomu, že má daň sníženou
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#7 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Jenže JaraX bude v (_!_), až si do toho benzíňáka nebude moci namontovat hitlerpohon
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#8 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Jaris330D píše:...navíc benzín je odpad z ropy...
Mám dojem, že je to při destilaci ropy právě naopak
Jaris330D píše:Pamatuji si, kdy benzín byl na čerpačkách levnější než nafta...
Pamatuju hodně, ale tohle opravdu ne. Benzín speciál 4,30 Kčs, nafta na talony na poště za 0,90 Kčs (a to ještě byla topná nafta a speciální stojan, ta byla ještě levnější), po zdražení benzín speciál 8,50 Kčs, talony na naftu 2,- Kčs.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#9 Příspěvek od JaraX »

odpad = to co je méně žádané, pokud bude žádanejší nafta, bude odpad benzín a naopak. takže se těžko dá říct co je odpad. je odpad z pekárny rohlík nebo strouhanka co se dělá ze suchejch rohlíku který se neprodaj? pokud poptávka pro strouhance převyšší poptávku po rohlíkách, bude odpad rohlík.

mě ty nový motory ani neberou, v 7er je R6 nuda, takže bych N54 a N55 nechtěl, to možná v 3er, N63 je propadák, takže jedině V12 bez možnosti LPG, jenže BMW už stejně udělalo v ergonomii velkej krok zpět a tak další auto nebude ani BMW.
naopak konkurence nabízí V12 biturbo 600ps a 1000NM a umí jezdit na LPG, tam vidím svoji budoucnost.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#10 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

"Diesel u osobáků je mrtvý !" No konečně ..málem jsem z toho smradu zhebnul dřív.

Když už jsme u těch přímovstřiků.. Shell rozjíždí další mediální masírku s novými DYNAFLEX palivy:
http://www.shell.cz/media/media-2017/sh ... ublic.html
http://auto-mania.cz/shell-predstavuje- ... va-paliva/

Pré na tom makalo "200 inžinýrů 5 let.", no a dál už to znáte..

8-)
Naposledy upravil(a) Totic dne čtv 08.06.2017 20:45, celkem upraveno 1 x.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#11 Příspěvek od Jaris330D »

Já to příště vidím na Mercedes, ale co bude to se uvidí.
ettore
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 27.12.2006 01:00

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#12 Příspěvek od ettore »

Járo tohle si taky musiš přečíst :D

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 1496992066
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

V neděli a pondělí jsem hledal LPG pumpu v Rakousku na trase Mariazell - Spittal an der Drau - Salzburg - Braunau am Inn. Zrušili to i tam, kde dříve plyn měli. Sporadicky erdgas, ale LPG ani jednou.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#14 Příspěvek od TANN3R »

ettore píše:Járo tohle si taky musiš přečíst :D

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 1496992066
Ten nadpis je pecka, to mě hodně pobavilo :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#15 Příspěvek od JaraX »

to je logické, moderní nevydrží jezdit ani na benzín natož na LPG
martyb
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 26.03.2015 01:00

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#16 Příspěvek od martyb »

JaraX píše:to je logické, moderní nevydrží jezdit ani na benzín natož na LPG
Obrázek
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#17 Příspěvek od pGb »

super, a co jsi tím chtěl říct ?
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#18 Příspěvek od Jaris330D »

Asi jestli by to slo do LPG.
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#19 Příspěvek od pGb »

šlo, za mě je nejzajímavější s63amg (V8, jedna jednotka lpg) nebo pak už "otrava" se dvěmi u s65amg, normální s600 je určitě super, ale v porovnání s ní mi přijde s63amg zajímavější a pro lpg vhodnější (míň svíček, žádný turba, míň cívek :) , pouze jedna jednotka lpg) ... když V12 tak s65amg :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: Jarax tohle si musíš přečíst

#20 Příspěvek od Filozof »

jardo mluvil jsem s borcem co dělá prins a měli jsme debatu o BMW a říkal otevřeně že když byl u výrobce tak řekl že BMW má špatné vstřikovače což prý vadí tomu rozšířit LPG o další modely.

Nevím zda jsou to jen vstřikovače magnetti marelli které jsou prej překážka nebo ještě něco ale toto je jeden z hlavních duvodů. Takže prý u PRINS ladí přímo firma ty auta a dělají nějaké testy zda vše šlape jak hodinky než si je připíší na seznam aut co mají zvládnutý. Ten seznam se dá na netu stáhnout někde. A jsem rád že mi to řekl. Smutné je že stím se nedá nic dělat a vubec netuším kam se to bude ubírat.

Naftu mají zrušit během pár let v BMW i MB a nevim jak audi. Bude jen Benzín a hybrid a elektro možná další možnost pokud odklepnou ten vodík to nevím.

Cestou více turbín to spíše pohřbí vše. Ted je doba zlá auta se serou už skoro nová kdo je bude kupovat ? Dokud budou čisté atmosféry aspon R6 a V8 a V12 tak jsem v klidu ale obávám se že ta doba skončí brzy ... možná V8 a V12 ještě pojedou pro TOP třídu ale jinak ....
Odpovědět