Stránka 1 z 3
535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 17:01
od jakubdb
Ahoj všem,
kupuji mé první BMW a chci vybrat co nejlépe. Vím, že na mojí otázku není jednoznačná odpověď, ale jde mi jen o teoretickou hranici. Mám v merku tuto krásku
https://auto.bazos.cz/inzerat/74808061/ ... anoram.php
Můj dotaz zní - kolik tak snese BMW 5er nájezd km, než do něj budu muset vrazit větší obnos peněz? Váhám, jestli mi třeba 3 roky (počítám dohromady cca 60-70 tisíc km) vydrží, než budu muset vyměnit půlku motoru.
Proč se ptám - aktuálně mám Audi A4 B6, přišlo 230 tisíc km a všechno se rozsypalo - převodovka (Multitronic), podvozek, brzdy, turbo, apod. Nechci teď vrazit přes 300 tisíc do auta a za rok budu muset dělat pomalu GO.
Ptám se vás, zkušených, je možné že třeba do 300 tisíc km nebudu muset měnit převodovku, apod? Samozřejmně při pravidelném servisu - rozvody, náplně. Co konkrétně mě podle vás bude při tomto nájezdu čekat za opravy? (tím myslím co se běžně při nájezdu třeba 250 tisíc sype, co naopak vydží). Dobře vím, že záleží na stavu auta, jak se k němu předchozí majitel choval, apod. Řekněme tedy, že s tím jezdil normální člověk a nekašlal na výměnu oleje, rozvodů, filtrů, apod. a o auto se normáně staral.
Co myslíte? Předem díky za odpovědi.
Kuba
Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 19:12
od Sweden
Každý auto je individuální, nelze předvídat věci nepředvídatelné.Jestli máš velký roční nájezd tak kup nějaké nové korejské podauto s pětiletou zárukou a máš klid.... ale to jsi asi slyšet nechtěl co??

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 19:19
od jakubdb
Sweden píše:Každý auto je individuální, nelze předvídat věci nepředvídatelné.Jestli máš velký roční nájezd tak kup nějaké nové korejské podauto s pětiletou zárukou a máš klid.... ale to jsi asi slyšet nechtěl co??

Chápu, ale myslím, že ze zkušeností se dá říct, že třeba kolem 250-300 tisíc je potřeba udělat tlumiče, ramena .. nebo odchází tohle a tamto ... nemám s BMW vůbec zkušenosti, nikdy jsem ho nevlastnil... a nemám tak velký nájezd - cca 20-30 tisíc ročně (nebo teda nevim, já myslel že je to průměr

). Jde mi jen o to, zda má smysl kupovat auto s 200k nájezdem, když je (teď dávám příklad) známé, že E60 vydrží třeba jen 300 tisíc km... Rád bych aby mi vydrželo třeba ještě 5-6 let...
Rozhodně nechci žádné korejské podauto

.. chci si koupit něco, do čeho budu každej den rád sedat a jízdu si užiju

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 19:34
od Sweden
Tak vyšší km neznamenají že jednoho dne ti auto řekne sbohem a lehne a už ani neškytne, s narůstajícími km narůstají investice. 200tis.km na e61 535d je normální, pokud chceš podobné auto těžko budeš hledat kousky které mají 100tis.km apod., pokud mladší a méně km tak jedině řadu eF, ale tam je to o těch banánech ještě více a horizont kdy se začíná auto tak říkajíc sypat je ještě nižší.
Jako základ s kterým bych počítal třeba konkrétně u té 535d jsou časem turba, rozvody a třeba hydroměnič, toto vše ti může odejít během jednoho roku nebo třeba taky za pět let, takže je to taková loterie, prostě buď a nebo, ale to jsi asi taky slyšet nechtěl co
Když se podíváš u nás v ČR do nabídky tak málokterá e60/61 v naftě kterou si koupí člověk co jezdí moře kilometrů tak nemá většinou ani přes 250tis.km, prostě u nás jsou to všechno uloženky

nebo spíš stočenky. Když se podíváš za hranice tak není problém najít e61 LCI ktetá má třeba půl mega a pořád jezdí a pořád je prodejná. U nás maj ty vraky 200tis km a immer se serou, protože proč?! Mno protože jsou stočený a každej pak nadává jak ty BMW hovno vydrží.
Mno takže závěrem, pokud máš patřičný obnos klidně podobné auto kup a modli se aby se to nesypalo, pokud máš patřičný obnos a ještě něco v záloze tak se toho neboj a měj klidné spaní, to auto se nemůže vysrat úplně, ale jenom částečně.
Omlouvám se za moje "blití" ale dneska jsem vzteklej jako pes

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 19:58
od jakubdb
To je jasný

co tak pročítám diskuze a články, začínám z 535d ustupovat. Budu mít k dispozici 360k, tak chci koupit auto + něco nechat jako rezevu na servis.
Německo byla moje první volba, to jen teď mě očarovala ta 535d z ČR

Byl bys tak hodnej a kouknul na tyhle co jsem našel?
První - 530d: [url]https://www.autoscout24.cz/offers/bmw-530-5er-aut-diesel-šedá-312572885[/url]
Druhý - 525d: [url]https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/BMW-525d-Aut.-Facelift,-Xenon,-Navi-Pro,/vhc:car,cnt:de!at,srt:price,sro:desc,ms1:3500_-22_,frn:2007,prx:12500,ful:petrol!diesel,mlx:150000,ger:automatic_gear,ccn:2200,cli:automatic_climatisation,itc:beige,arb:front_airbags,pa:rear_sensors,abs:true,esp:true,xhl:true,elw:true,pas:true,ehs:true,crc:true,crl:true/pg:vipcar/243496799.html[/url]
Třetí - 530d Touring: [url]https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/BMW-530d-Touring-Aut.-Edition-Exclusive/vhc:car,cnt:de!at,srt:price,sro:desc,ms1:3500_-22_,frn:2008,prx:12500,ful:petrol!diesel,mlx:150000,ger:automatic_gear,dmg:false,fsh:true/pg:vipcar/238615928.html[/url] (ale od Touringu taky asi dávám ruce pryč, prý tam pak zlobí vzduch. podvozek)
Mají mnohem lepší nájezd a servisky prý úplný, to si ještě budu asi ověřovat. Já nevim, každej píše jak je 5er drahý na servis .. fakt je to tak drahý? Když Koupím za 330 tisíc a 30 mi zbyde jako rezerva, tak by to nemělo být takový peklo ne? Aspoň na první rok..
Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 19:59
od Sweden
Ještě koukni na můj odkaz, sice to není 535d, nemá tak pěknou barevnou kombinaci, není tak pěkně nafocená, ale je podstatně lépe vybavená a asi i prokazatelně zachovalá a cenově přijatelná.
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=19&t=40960
PS: není to můj známí ani prapraznámí, nic nedohazuji, pouze jsem na ten inzerát narazil při běžném slídění po bmw fórech

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 20:09
od Sweden
Hele z fotek se těžko posuzuje, to jestli 535d nebo 530d bych zase až tak neřešil, pokud toužíš po TOP naftové motorizaci tak jdi klidně do 535d, ono to vyjde na stejno u cca.10let starých aut.
Já měl jenom před FL e61 530d M paket, najel jsem s tím 00nic, přesněji řečeno asi 30tis.za 3roky a potkalo mě tam toho vcelku dost, většina z těch klasických věcí které M57 + e61 trápí (turbo, svody, kabely, řemenice, termostaty, jednotka žhavení + drobnosti okolo + běžný servis) ale toto vše jsou věci které tě nezrujnují, horší je pak almara, nebo vylágrovanej motor od odlétnuté klapky v sání. Pokud máš rezervu jakou píšeš tak bych se nebál, sype se do každého ojetého auta, akorát do některého to bolí méně a u jiného tě to nesmírně sere a u dalšího to děláš s láskou a vůbec ti nevadí že tam padaj desetitíce a většinu věcí měníš preventivně jenom pro ten dobrý pocit
Jinak tě chápu, e61 v M paketu je krásné a praktické auto, já s ním byl spokojený ikdyž mě čas od času dokázalo pozlobit.
Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 20:13
od jakubdb
Sweden píše:Ještě koukni na můj odkaz, sice to není 535d, nemá tak pěknou barevnou kombinaci, není tak pěkně nafocená, ale je podstatně lépe vybavená a asi i prokazatelně zachovalá a cenově přijatelná.
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=19&t=40960
PS: není to můj známí ani prapraznámí, nic nedohazuji, pouze jsem na ten inzerát narazil při běžném slídění po bmw fórech

Na to jsem dneska koukal

vypadá krásně, jen mi na tom vadí dvě věci - prahnu po béžové kůži a nelíbí se mi ta starší řadící páka automatu, mnohem víc se mi líbí ta v LCI... Já vím jsou to maličkosti, ale přece jenom si chci koupit vysněný auto a nechci dělat ústupky a kompromisy..
Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 20:24
od Sweden
Jasný, proti tomu se nedá nic namítat, ale nezapomeň koukat taky při hledání na výbavu. Osobně bych dnes po x letech co se motám kolem BMW bral jednoznačně vyhřívané,odvětrávané,masážní komforty než holé sporty ač v krásné světlé kůži. Ale k tomu se musí člověk asi dopracovat a nebo se párkrát "spálit".
Světlé komforty v e61 budou asi celkem problém, jak říkám, dnes bych jako základ v 5er chtěl komforty, vyhřívané/chlazené, HUD, L7, Keyless, velké webasto.
Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 20:32
od jakubdb
No moc jsem jich právě nenašel. Jakmile vyfiltruji z nabídky jen béžovou kůži, tak se o 90% sníží počet nalezených aut... :/
Začínám o té cos posílal uvažovat. Vypadá fakt krásně, výbava je taky moc pěkná. No každopádně díky za rady a info

jsem rád že jsem to postupně profiltroval a našel něco co by vyhovovalo a co by bylo i rozumný. Díky

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 20:50
od Sweden
Hele upřímně ten tvůj výběr z Mobile.de je příšerný, názorná ukázka toho když člověk nemá dostatečné zkušenosti okolo BMW, myšleno v dobrém, tak se prosím neurážet, já kdybych vybíral něco od "čtyř kruhů" tak bych o těch autech netušil taky vůbec nic.
1) Ne M paket, uvnitř šedá myš, ale někomu se to může líbit, ale pak se to celkem blbě prodává, nemá to ani držáky na nápoje, krom komfortů to snad nemá nic, krom základu teda.
2) nejede mi odkaz
3) to samé co 1, bez M paketu, vypadá to fakt divně, tady ty sedačky jsou dokonce základní, s nima bych nechtěl jezdit ani kolem komína, a jinak je to totál holota
Doporučuji číst číst a číst, a nebo jdi rovnou do sekce 7er ať víš do čeho jdeš, protože až na toto téma narazí JaraX a bude chtít přispět nějakým komentem tak už vidím ten vývoj událostí, ten kdo zná pochopí, ten kdo nezná tak pochopí o něco později
PS: Obavy z Touringu?? Proč?? V Touringu to auto dáva jakžtakž smysl. na rozdíl od sedana, kompresor se nechá zrepasovat za pár a měchy taky nestojí majlant....není to Audi

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 20:55
od TANN3R
Pokud chceš naftu a automat, určitě je nejlepší volba 535d. Výkonem i jeho průběhem je ten motor úplně jinde od 30d, i kultivovanosti toho motoru na volnoběh je na naftu příkladná. 35d má navíc jen jedno turbo, ale tyhle podtlakovy turba vydrží nesmysl oproti el. regulaci u 30d. Prostě servisně určitě není 30d levnější, spotřebou jsou tyhle motorizace na stejno, jízda v 35d úplně jinde.. vítěz je jasný.
Btw. nekupoval bych naftu, co jezdila posledních 10 let 10tis. km ročně. Jediná hezká věc na tom je to číslo na palubaku, reálně mají tyhle ulezenky víc problémů, než auta, co normálně jezdila.
Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 21:09
od Sweden
víceméně souhlas, jestli 535d nebo 530d je v podstatě jedno co se finanční stránky týče, důležitý je celkový stav a výbava a samozřejmě prodejní cena.
Já osobně když jsem hledal před cca.5 lety e61 tak jsem chtěl právě 535d, bohužel ta mi byla vymluvena v jednom nejmenovaném avšak dobrém servisu poblíž Brna. Pak se objevila pěkná 530d a já do ní šel, nelitoval jsem ale pořád jsem si říkal že jsem mohl mít topovou motorizaci do který bych sral stejný peníze jako do té netopové v podobě spolehlivého před FL motoru M57 160kw a výkonovou křivku a celkovým průběh výkonu by byl u 535d úplně jinde jak u jednoturba 530d, ale co už.
S tím nájezdem nevím, takhle to nelze brát, vím že 10tis.km za rok moc není ale zase to není tak málo aby tím auto trpělo, jestli to naskákal při jízdách pro rohlíky a nebo při delších služebkách je věc podstatnější.
Jinak moje rada, kup V8

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 21:29
od TANN3R
Mě zajímá, proč ti byla vymluvena 535d vůči 530d? Když vezmu stejnou generaci M57N..
S tím nájezdem to beru obecně, auta co jezdí pořád mají prostě míň problémů než ulezenky. Každej den v práci potkávám E61 530d, za 10 let má najeto ani ne 120tis, jeden majitel. Za poslední dva roky se dělalo DPF, turbo, řemenice, EGR, měnič je polomrtvej už poslední dva roky.. To jsou všechno věci, co na ostatních E60 vydržely v pohodě 300tis.
Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 21:34
od Sweden
Turba>převodovka>diff....větší výkon>vícero problémů

, ale to bylo spíše tak obecně, ne že bych na ně dal, ale prostě se mi moc nechtělo za hranice pro 535d protože u nás toho moc nebylo, pak se dovezla vcelku voňavá 530d, já se v tom svezl a bylo vymalováno
Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: úte 06.06.2017 22:47
od JaraX
535d je nejlepší naftová motorizace v E60 i co se týče spolehlivosti.
jenže benzínové V8 sou jinde jak komfortem, výkonem, zvukem, spolehlivostí a s LPG i nákladama
Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: stř 07.06.2017 13:49
od Vlasta
JaraX píše:...jak komfortem...
Tak to by mě zajímalo, jak se zrovna ten komfort benzín vs. nafta posuzuje
Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: stř 07.06.2017 13:57
od JaraX
jednodušše, co nejkomfortnější je co nejplynulejší křivka výkonu, tzn nejkomfortnější je elektromotor, pak benzín a nakonec nafta, dále pak podle vibrací, kde zase vede elektromotor,benzín, nafta a podle rychlosti topení a tady je zase stejné pořadí.
Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: stř 07.06.2017 14:16
od Vlasta
A není náhodou u nafty ta křivka výkon vs. otáčky placatější? Elektromotor je nejkomfortnější, protože nepotřebuje převodovku. Rychlost topení je daná účinností motoru a ztrátách energií. Vibrace budou dané zase konstrukcí motoru. Tříválec, byť s vyrovnávací hřídelí bude mít pořád větší vibrace, než čtyřválec, natož víceválec (pětihrnky vypustíme)
Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?
Napsal: stř 07.06.2017 14:40
od JaraX
- rychlost topení je taky dána objemovovu hustotou motoru, je prostě rozdíl jeslti ten benzín má tak 3x tenčí stěnu bloku, taky benzínová R6 váží mnohem míň jak naftová hliníková R6, ten benzinák by ty tlaky co sou u nafty vživotě nevydržel. v benzínáku sou navíc větší ztráty, proto benzín proti naftě žere trochu víc o to víc topí.
- u nafty je křivka výkonu mnohem kratší a mnohem ostřejší, nebavím se o křivce kroutáku, ale křivce výkonu, u benzínu máš prostě mnohem větší rozsah otáček,tzn i možnost plynuje zrychlovat bez nějakých rázů a turboefektu, pokud třeba srovnáš 535d vs 545i tak prostě v 535d nejde tak plynuje zrychlovat aniž by to lidi v autě poznali, nástup nafty dělá to auto pocitově silnější, proto pak lidem přijde že i 1,9tdi je raketa jak prase.
- samozřejmě čím víc válců, tím větší plynulost, komfort, atd. proto všechny luxury auta mají V12 atmosféry nebo jen lehce foukané (čím větší přeplnovací tlak, tím větší turbodíra resp turboefekt)