Stránka 1 z 1

Občas nestartuje, power on reset a výmaz palubního PC

Napsal: stř 03.05.2017 22:07
od xor
Ahoj, potřebuju nasměrovat, kde dál bádat. E39 540iA mi občas nenastartuje - netočí se startér, pouze na něm cvaká solenoid (rychle tik-tik-tik-tik...). Děje se to zřídka, ale už se to stalo v místech, kde to vadilo. Zatím naštěstí po několika pokusech vždy naskočil.

1. Rozebral jsem už dřív a dnes znovu spínací skříňku, očistil kontakty, proměřil. V tom to s vysokou pravděpodobností není.
2. Uhlíky startéru jsou v pohodě. V Tutr vyměnili na na startéru solenoid, také nepomohlo.

EWS pravidelně loguje chybu "Power on reset" a IKE "Clamp R". Při neúspěšném startu dojde k výmazu nastavení (jazyk, datum, čas) palubního PC.

Baterka není stará a s motorem v pohodě točí. Není problém s rozpoznáním klíčů, všechny 4 fungují, v EWS není zalogována jiná chyba než Power on reset. Zdá se, že někde je špatný kontakt, ale kde? Na baterce ok, minus hned vedle ok. Plus na startéru dotažené. Vytáhli jsme dneska kabel od solenoidu startéru, takže motor můžu roztočit připojením na + termínál nahoře na motoru a ověřit tak, že problém není v silovém (a je naopak v řídícím) okruhu. V řídícím okruhu je ještě asi relátko v EWS a nějaké relé startéru? Je zaměnitelné s jiným?

Dík (a FX za dnešní konzultaci)

Re: Občas nestartuje, power on reset a výmaz palubního PC

Napsal: stř 03.05.2017 22:59
od starML
xor píše:Při neúspěšném startu dojde k výmazu nastavení (jazyk, datum, čas) palubního PC.
Jestli dojde k výmazu paměti, tak dochází k velkému poklesu napětí v palubní síti. Pokud není zkrat ve starteru a baterie vypadá dobře, zkontroluj dotažení a kvalitu plechu v místě, kde je přišroubováno to kabelové oko od (-) pólu baterie - často to tam koroduje a nepřevádí proud. Při velkém odběru na tomto místě vznikne úbytek napětí jako na odporu. Takže to kabelové oko na obrázku vlevo dole, nikoliv svorka na baterce.

Obrázek

Re: Občas nestartuje, power on reset a výmaz palubního PC

Napsal: čtv 04.05.2017 21:36
od xor
Díky, rez tam není, ale v sobotu oko opiluju, prostříkám a rovnou i kablík mezi motorem a karoserií. Kde by mohl mít startér zkrat? Stejně mi to divný, ten problém se vyskytne jednou za desítky startů. Jakmile se vyskytne, tak chvíli trvá (několik pokusů o start od jednoho až v nejhorším případě na parkovišti Globusu po více jak 10 pokusů) a pak to najednou nastartuje jako nic a příště taky v pohodě. To cvakání ze solenoidu by mohlo mít scénář, že někdy je špatný třeba to relé startéru u pojistek? Při přitažení solenoidu a propojení na rotor dojde k velkýmu odběru, poklesu všude - včetně na tom relé startéru, to se rozpojí, solenoid vypne, proud klesne, relé sepne a tak dokola. Mohlo by být?

Re: Občas nestartuje, power on reset a výmaz palubního PC

Napsal: pát 05.05.2017 01:01
od starML
starML píše:..psal jsem to tady, že... problém může být v té cívce stateru => kdy prach a nečistoty vytváří zkraty
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 6&start=10
a tady,, že starter má dvě základní části + hezké obrázky https://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/e60 ... 04621.html
Vyndej ten starter a dej vyčistit včetně té cívky + rovnou nové uhlíky.
:D

Re: Občas nestartuje, power on reset a výmaz palubního PC

Napsal: pát 05.05.2017 11:11
od starML
xor píše:Uhlíky startéru jsou v pohodě. V Tutr vyměnili na startéru solenoid, také nepomohlo.
Teď jsem si to přečetl znova na PC, protože na mobilu to není nejlepší. Já bych na zkrat v okolí té cívky (solenoidu) dával 90% pravděpodobnost, ale pokud je vyměněná?

Kuk na tento obrázek:
Obrázek
Z toho dolního kontaktu cívky prochází drát průchodkou do vinutí starteru. Je ta průchodka v pořádku, není zuhelnatělá nebo nějak porušená?
:?:

Re: Občas nestartuje, power on reset a výmaz palubního PC

Napsal: sob 06.05.2017 20:51
od xor
Tak silovýma kabelama to není. Prošel jsem (rozebral spoj, opiloval, prostříkal, dotáh) ten v kufru i mezi motorem a karoserií i tu zem u svazku k ŘJ. A udělalo to znovu. Už jsem měl radost, že se chyba vyskytla a půjde bádat, jenomže na druhý pokus to hned chytlo. Vyměním to relé 61368373700 (nemoh sem ho najít, začal sem si myslet, že ho tam nedali), uvnitř má na krytu vedle kontaktu malinko opálené místo, takže nové to zhoršit nemůže. Nechávám thread spát a kdyžtak oživím podle toho, co to bude dělat s novým relé startéru.