Ahoj, potřebuju nasměrovat, kde dál bádat. E39 540iA mi občas nenastartuje - netočí se startér, pouze na něm cvaká solenoid (rychle tik-tik-tik-tik...). Děje se to zřídka, ale už se to stalo v místech, kde to vadilo. Zatím naštěstí po několika pokusech vždy naskočil.
1. Rozebral jsem už dřív a dnes znovu spínací skříňku, očistil kontakty, proměřil. V tom to s vysokou pravděpodobností není.
2. Uhlíky startéru jsou v pohodě. V Tutr vyměnili na na startéru solenoid, také nepomohlo.
EWS pravidelně loguje chybu "Power on reset" a IKE "Clamp R". Při neúspěšném startu dojde k výmazu nastavení (jazyk, datum, čas) palubního PC.
Baterka není stará a s motorem v pohodě točí. Není problém s rozpoznáním klíčů, všechny 4 fungují, v EWS není zalogována jiná chyba než Power on reset. Zdá se, že někde je špatný kontakt, ale kde? Na baterce ok, minus hned vedle ok. Plus na startéru dotažené. Vytáhli jsme dneska kabel od solenoidu startéru, takže motor můžu roztočit připojením na + termínál nahoře na motoru a ověřit tak, že problém není v silovém (a je naopak v řídícím) okruhu. V řídícím okruhu je ještě asi relátko v EWS a nějaké relé startéru? Je zaměnitelné s jiným?
Dík (a FX za dnešní konzultaci)
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Občas nestartuje, power on reset a výmaz palubního PC
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Občas nestartuje, power on reset a výmaz palubního PC
Jestli dojde k výmazu paměti, tak dochází k velkému poklesu napětí v palubní síti. Pokud není zkrat ve starteru a baterie vypadá dobře, zkontroluj dotažení a kvalitu plechu v místě, kde je přišroubováno to kabelové oko od (-) pólu baterie - často to tam koroduje a nepřevádí proud. Při velkém odběru na tomto místě vznikne úbytek napětí jako na odporu. Takže to kabelové oko na obrázku vlevo dole, nikoliv svorka na baterce.xor píše:Při neúspěšném startu dojde k výmazu nastavení (jazyk, datum, čas) palubního PC.
Re: Občas nestartuje, power on reset a výmaz palubního PC
Díky, rez tam není, ale v sobotu oko opiluju, prostříkám a rovnou i kablík mezi motorem a karoserií. Kde by mohl mít startér zkrat? Stejně mi to divný, ten problém se vyskytne jednou za desítky startů. Jakmile se vyskytne, tak chvíli trvá (několik pokusů o start od jednoho až v nejhorším případě na parkovišti Globusu po více jak 10 pokusů) a pak to najednou nastartuje jako nic a příště taky v pohodě. To cvakání ze solenoidu by mohlo mít scénář, že někdy je špatný třeba to relé startéru u pojistek? Při přitažení solenoidu a propojení na rotor dojde k velkýmu odběru, poklesu všude - včetně na tom relé startéru, to se rozpojí, solenoid vypne, proud klesne, relé sepne a tak dokola. Mohlo by být?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Občas nestartuje, power on reset a výmaz palubního PC
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 6&start=10starML píše:..psal jsem to tady, že... problém může být v té cívce stateru => kdy prach a nečistoty vytváří zkraty
a tady,, že starter má dvě základní části + hezké obrázky https://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/e60 ... 04621.html
Vyndej ten starter a dej vyčistit včetně té cívky + rovnou nové uhlíky.

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Občas nestartuje, power on reset a výmaz palubního PC
Teď jsem si to přečetl znova na PC, protože na mobilu to není nejlepší. Já bych na zkrat v okolí té cívky (solenoidu) dával 90% pravděpodobnost, ale pokud je vyměněná?xor píše:Uhlíky startéru jsou v pohodě. V Tutr vyměnili na startéru solenoid, také nepomohlo.
Kuk na tento obrázek:
Z toho dolního kontaktu cívky prochází drát průchodkou do vinutí starteru. Je ta průchodka v pořádku, není zuhelnatělá nebo nějak porušená?

Re: Občas nestartuje, power on reset a výmaz palubního PC
Tak silovýma kabelama to není. Prošel jsem (rozebral spoj, opiloval, prostříkal, dotáh) ten v kufru i mezi motorem a karoserií i tu zem u svazku k ŘJ. A udělalo to znovu. Už jsem měl radost, že se chyba vyskytla a půjde bádat, jenomže na druhý pokus to hned chytlo. Vyměním to relé 61368373700 (nemoh sem ho najít, začal sem si myslet, že ho tam nedali), uvnitř má na krytu vedle kontaktu malinko opálené místo, takže nové to zhoršit nemůže. Nechávám thread spát a kdyžtak oživím podle toho, co to bude dělat s novým relé startéru.