Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E65 - citelné podřazení

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

E65 - citelné podřazení

#1 Příspěvek od Matt_CZE »

Zdravím, přátelé,
na mé E66 745Li se začal objevovat neduh v podobě velmi citelného podřazení, například, když se chci připojit a trochu to přišlápnu.. skutečně to s autem razantně cukne a ozve se takový nelichotivý zvuk.
nahoru jdou kvalty krásně. Něják převratně to vysledováno nemám...

Mám si rovnou připravit prachy na novou skříň (čti jako měsíčník MHD), nebo jak?
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E65 - citelné podřazení

#2 Příspěvek od Jaris330D »

Mě to dělá taky. Například dojíždím do křičovatky a při prutším přidání plynu mě to cukne. jako by tam byla vůle. Mám podezření na měnič, Jakoby mu chvilku trvalo, než se zamkne. Naučil jsem se s tím jezdit a s citem v noze to nedělá. Myslel jsem, že to dělá hardyna, ale je jako nová.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 - citelné podřazení

#3 Příspěvek od JaraX »

základ je kontrola hardyny, výměna oleje v automatu včetně těsnění pod mechatronikem, to to dělá nejčasteji problém. že by byla tadle skřín KO se fakt u benzínu nestává, já tu ještě neměl jedinou vadnou, jednou jsme měli podezření a nic.
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 - citelné podřazení

#4 Příspěvek od Matt_CZE »

Napadla mě ještě jedna věc, která se chová nekorektně... Např. zastavím, řadím zpátečku abych zacouval a ta převodovka se zhruba 2 vteřiny rozmýšlí, jestli to tam teda jako hodí, nebo ne... to samé pak při přechodu z R na D... Dokonce se to klidně zhoupne z kopce a pak najednou teda zabere správným směrem..
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

Re: E65 - citelné podřazení

#5 Příspěvek od pGb »

měl jsem to podobné a vrcholem bylo, že auto jezdilo, trochu cukalo, pak jsem se chtěl otočit v křižovatce, zařadil z D na R, chvíli přemejšlel, pak cuk a nouzák a konec ..... JaraX opravil těsnění - taková osmička, vyměnil olej a jezdí to dál. Jestli si to dobře pamatuji, tak problém spočívá v tom, že ta průchodka musí udržet nějaký tlak tak praskne, buď stářím a nebo jako v mém případě napraskla/praskla při neodborné výměně oleej v automatu u bývalého majitele. Ta osmička je "tvrdá" a nesmí se to moc utáhnout - je na to stanoven moment, jakým dotahovat mechatronik. V mém případě utaženo na krev => praskne a pak se to chová všelijak.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 - citelné podřazení

#6 Příspěvek od JaraX »

není to jen prasklý/neprasklý ale i nětěsný
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 - citelné podřazení

#7 Příspěvek od Matt_CZE »

Přátelé, mám další indícii, byť to možná ani nesouvisí, ale chci se na to zeptat - všiml jsem si, že dnes, když je docela chladno (celý den kolem 3-5°C) tak to zkrátka funguje, jak má... Žádné rány, a když přeřadím (z D na R, či opačně) tak auto zabírá okamžitě...
Napovídá to něčemu?
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

Re: E65 - citelné podřazení

#8 Příspěvek od vlastnemec »

Jak psal JaraX začni hladinou oleje a potom další těsnění.

MOD fishmaker: necituj přímo předchozí příspěvek
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

Re: E65 - citelné podřazení

#9 Příspěvek od horan »

Byl by prosím někdo tak hodný a napsal jakou ZIP sadu od Sonnaxu použít na 745li? Koukám na jejich stránky a jsou tam dvě sady na 6hp26 (minimálně). Obě jsou GEN1, ale u každé je vyobrazený jiný mechatronik. No a já si nevybavuji který mám já. Předpokládám, že je každý pro jinou automobilku, ale nedokáži zjistit který je na bmw. Pokud by byl někdo ještě víc hodný, tak by mohl dát odkkaz :oops: .
Děkuji.
superkamilos
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: ned 18.10.2015 00:00

Re: E65 - citelné podřazení

#10 Příspěvek od superkamilos »

745i ZF 6hp26z sonnax generace 1.Pro 750i ZF 6hp28z sonnax generace 2.
superkamilos
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: ned 18.10.2015 00:00

Re: E65 - citelné podřazení

#11 Příspěvek od superkamilos »

Jedna sada jsou záslepky a pístky pro výměnu bez vystružování ,obrábení.Ta druhá dražší je i s ventilama hlavního i ovládacího tlaku (který jsou dost duležitý) a tam už je třeba vystružovací stolice.
superkamilos
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: ned 18.10.2015 00:00

Re: E65 - citelné podřazení

#13 Příspěvek od superkamilos »

Jinak to kopání při dojezdu stejně není měničem ani většinou mechatronikem,ale kluznejma ložiskama v převodovce.Jsou volný a utíká tam tlak.Ale ten sonnax to na chvilec opraví ony se ty uniky nasčítají.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

Re: E65 - citelné podřazení

#14 Příspěvek od horan »

Nemam problem s kopanim pri donezdu. To se ztratilo po vymene tesneni, ale tohle bylo nejcerstvejsi tema o prevodovce, tak jsem to sem dal. Psal jsem ti minulej tyden SZ o co jde, ale nereagoval si, tak proto se ptam tady.
Ted jak se ochladilo, tak se to zase zlepsilo, takze je spojitost s teplotou oleje (hustotou) a proto doufam, ze to vyresi ta sada.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

Re: E65 - citelné podřazení

#15 Příspěvek od horan »

Jinak diky za odkaz, ale tam stejne nezjistim co objednat na e-bay.
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín
Klubové ID: 3560

Re: E65 - citelné podřazení

#16 Příspěvek od scooter_x »

Zdravim, mam otazku k automatu v e65 750i, treba nekdo poradi a bude mit napad...
Auto ma 125tkm, podle vseho prvnich a originalnich, ve 114tkm se menil olej, vana, pruchodka, 'bryle' a jeste nejaky tesneni na automatu plus se daval novy menic (repas primo ze ZF). Auto radi hladce, nehazi zadne chyby, podrazovani bez kopani, ALE...
Objevuji se dve veci, ktere se mi nelibi, a to :

1) pri jizde z kopce, pokud jsou otacky kolem 1500 a bez plynu, zacnou otacky a cele auto lehce houpat, jako kdyby se prevodovka chtela preradit a zase si to rozmyslela. Deje se to pouze kolem 1500 ot., pozoroval jsem to na 4ku i na 3ku, mozna to delaji i jine rychlosti, ale v realnem provozu nastane takova situace malo casto, abych to mel nejak ozkousene.

2) a to je pro me vetsi problem - pri jizde po rovine nebo do kopce (i mirneho), pokud seslapnu plyn o neco vic, auto chce podradit (coz je samozrejme v poradku), ale prestreli otacky nad ocekavane ot. nizsiho stupne a auto pocitove nezrychluje tak skvele, jako pokud je stupen natvrdo zarazeny. Pokud po tom podrazeni lehounce povolim plyn, otacky malinko klesnou na ocekavanou uroven daneho (podrazeneho) stupne. Podle pocitu, jako by auto prestrelilo otacky a chvili se neco klouzalo v prevodovce, nez si ona ty otacky srovna a zamkne stupen, podobne to bylo u prokluzujici spojky kdysi v jinych autech. Tohle se deje snad na vsechny stupne, co jsem pozoroval, je jedno, jestli je teplo, zima, studeny motor, teply, atd.
Pokud prevodovka podrazuje pod plynem, je to tak 50:50, jestli se rovnou chytne nebo jestli nastane vyse popsane. Pokud podrazuje pri brzdeni, bez plynu, neni problem a vse je hladke.

Vzhledem k tomu, ze prevodovka se delala cela (minimalne takovy ten klasicky servis) i s novym ZF menicem, nevim, jak si pomoct. Menit za novou komplet skrin se mi tedy nechce, auto jinak jezdi bez problemu a radi fakt hladce, jen tyhle dve vyse popsane situace, pricemz me trapi hlavne ta druha, ktera se deje denne a kdykoliv.

Mel by nejaky odbornik na automaty tip? Do Jihlavy do ZF to mam hodne daleko a bohuzel jsem velice casove vytizeny, takze nejake vylety jen tak jsou vyloucene.
Jinak auto jsem kupoval s JaraXem a servisuje ho Lucifer, abychom predesli poznamkam typu 'dej to nekam, kdo tomu rozumi' :)
BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 - citelné podřazení

#17 Příspěvek od JaraX »

ono se to špatně řeší přes net, chce to se svíst, ale pokud to jako "tahá přes měnic" tzn při středním přidání prostě zvyší otáčky a zrychluje trochu tak je to podle mě normální. otázka je co je normální.
a pokud se to ještě neřešilo zkusil bych přehrát soft a dále se pak svezl jinou 750i.
Uživatelský avatar
kawaman
Registrovaný
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
Bydliště: Český Těšín
Klubové ID: 3927

Re: E65 - citelné podřazení

#18 Příspěvek od kawaman »

Čau, já ti sice neporadím, ale problém číslo 1 mám i u své sedmy. Nedělá to vždycky, ale občas se to houpe jako na vodě..
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: E65 - citelné podřazení

#19 Příspěvek od laik »

Ahoj, já ti také neporadím ;) a pokud s tím máš nalítáno mraky km, tak to ani nečti, ale moje postřehy:
Mám 5q v E53 a ten klouže jako prase oproti 6q v 750i a pracuje ve vyšších otáčkách.
Nakonec jsme si na sebe zvykli a já ji trochu přenaučil. :) Teď spokojenost.
Pak jsem zase jezdil se 750kou a tam už mě zase sralo, že pracuje pod otáčkama.(to, co jsem chtěl po 5q)
Je to hodně o zvyku a jak si ji naučíš.
Teď jde o to, jestli s tím jezdíš rok a začala se divně chovat a víš co by měla dělat nebo to máš "nové" a chceš něco řešit. Já to řešil také u "nového", rozebírali jsme to tady a bylo mi vysvětleno, tuším Mišánek to pěkně popsal, že měnič zamyká až na posledním stupni v určité rychlosti, protože by neunesl krouťák. U mě je to okolo 120tky, ale když mu sešlápnu třeba půl plynu, zase odemkne a sklouzne a když jdu na doraz, tak i přeřadí. Takže jsem nakonec nevyřešil nic, zjistil jsem, že to má nějaké zákonitosti a také se s tím časem naučil jezdit. Třeba když váhala, tak jí naznačit trochu plynem, co chci.Jestli zamyká 6q na každém stupni nevím.
Porovnávat s jinou se dá částečně, protože každá to má naučené jinak podle řidiče.
Jo a problém s houpáním u 750 jsem také zaregistroval, když jsem chtěl trošku zrychlit.
Ale to může být zase úplně jiný problém.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

Re: E65 - citelné podřazení

#20 Příspěvek od horan »

Tohle mam taky s tim houpanim z kopce. Jak kdyby se nemohla rozhodnout jestli "pusti spojku nebo na ni bude stat". Uvidim, co se stane po instalaci zipsady. Vana je dole. Na magnetech je trosililinku "kasicky", tak nekde se mozna zacina neco dit. Do zimy musi vydrzet. Kdyz klekla manzelcina prevodovka (GM), tak byla vana plna spon a magnet byl jak jezek. Filtr byl uz i ucpany a po chvili po nastartovani prestala prevodovka uplne radit jak nemohla nasat olej.
Jen ten posranej separacni plech v pakre nemaji a v zp-automatic je dovolena. Takze cekat 14dni. :-(
Odpovědět