Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E65 - citelné podřazení
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned 03.07.2016 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
E65 - citelné podřazení
Zdravím, přátelé,
na mé E66 745Li se začal objevovat neduh v podobě velmi citelného podřazení, například, když se chci připojit a trochu to přišlápnu.. skutečně to s autem razantně cukne a ozve se takový nelichotivý zvuk.
nahoru jdou kvalty krásně. Něják převratně to vysledováno nemám...
Mám si rovnou připravit prachy na novou skříň (čti jako měsíčník MHD), nebo jak?
na mé E66 745Li se začal objevovat neduh v podobě velmi citelného podřazení, například, když se chci připojit a trochu to přišlápnu.. skutečně to s autem razantně cukne a ozve se takový nelichotivý zvuk.
nahoru jdou kvalty krásně. Něják převratně to vysledováno nemám...
Mám si rovnou připravit prachy na novou skříň (čti jako měsíčník MHD), nebo jak?
Re: E65 - citelné podřazení
Mě to dělá taky. Například dojíždím do křičovatky a při prutším přidání plynu mě to cukne. jako by tam byla vůle. Mám podezření na měnič, Jakoby mu chvilku trvalo, než se zamkne. Naučil jsem se s tím jezdit a s citem v noze to nedělá. Myslel jsem, že to dělá hardyna, ale je jako nová.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E65 - citelné podřazení
základ je kontrola hardyny, výměna oleje v automatu včetně těsnění pod mechatronikem, to to dělá nejčasteji problém. že by byla tadle skřín KO se fakt u benzínu nestává, já tu ještě neměl jedinou vadnou, jednou jsme měli podezření a nic.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned 03.07.2016 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: E65 - citelné podřazení
Napadla mě ještě jedna věc, která se chová nekorektně... Např. zastavím, řadím zpátečku abych zacouval a ta převodovka se zhruba 2 vteřiny rozmýšlí, jestli to tam teda jako hodí, nebo ne... to samé pak při přechodu z R na D... Dokonce se to klidně zhoupne z kopce a pak najednou teda zabere správným směrem..
Re: E65 - citelné podřazení
měl jsem to podobné a vrcholem bylo, že auto jezdilo, trochu cukalo, pak jsem se chtěl otočit v křižovatce, zařadil z D na R, chvíli přemejšlel, pak cuk a nouzák a konec ..... JaraX opravil těsnění - taková osmička, vyměnil olej a jezdí to dál. Jestli si to dobře pamatuji, tak problém spočívá v tom, že ta průchodka musí udržet nějaký tlak tak praskne, buď stářím a nebo jako v mém případě napraskla/praskla při neodborné výměně oleej v automatu u bývalého majitele. Ta osmička je "tvrdá" a nesmí se to moc utáhnout - je na to stanoven moment, jakým dotahovat mechatronik. V mém případě utaženo na krev => praskne a pak se to chová všelijak.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E65 - citelné podřazení
není to jen prasklý/neprasklý ale i nětěsný
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned 03.07.2016 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: E65 - citelné podřazení
Přátelé, mám další indícii, byť to možná ani nesouvisí, ale chci se na to zeptat - všiml jsem si, že dnes, když je docela chladno (celý den kolem 3-5°C) tak to zkrátka funguje, jak má... Žádné rány, a když přeřadím (z D na R, či opačně) tak auto zabírá okamžitě...
Napovídá to něčemu?
Napovídá to něčemu?
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Re: E65 - citelné podřazení
Jak psal JaraX začni hladinou oleje a potom další těsnění.
MOD fishmaker: necituj přímo předchozí příspěvek
MOD fishmaker: necituj přímo předchozí příspěvek
Re: E65 - citelné podřazení
Byl by prosím někdo tak hodný a napsal jakou ZIP sadu od Sonnaxu použít na 745li? Koukám na jejich stránky a jsou tam dvě sady na 6hp26 (minimálně). Obě jsou GEN1, ale u každé je vyobrazený jiný mechatronik. No a já si nevybavuji který mám já. Předpokládám, že je každý pro jinou automobilku, ale nedokáži zjistit který je na bmw. Pokud by byl někdo ještě víc hodný, tak by mohl dát odkkaz
.
Děkuji.

Děkuji.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 312
- Registrován: ned 18.10.2015 00:00
Re: E65 - citelné podřazení
745i ZF 6hp26z sonnax generace 1.Pro 750i ZF 6hp28z sonnax generace 2.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 312
- Registrován: ned 18.10.2015 00:00
Re: E65 - citelné podřazení
Jedna sada jsou záslepky a pístky pro výměnu bez vystružování ,obrábení.Ta druhá dražší je i s ventilama hlavního i ovládacího tlaku (který jsou dost duležitý) a tam už je třeba vystružovací stolice.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 312
- Registrován: ned 18.10.2015 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 312
- Registrován: ned 18.10.2015 00:00
Re: E65 - citelné podřazení
Jinak to kopání při dojezdu stejně není měničem ani většinou mechatronikem,ale kluznejma ložiskama v převodovce.Jsou volný a utíká tam tlak.Ale ten sonnax to na chvilec opraví ony se ty uniky nasčítají.
Re: E65 - citelné podřazení
Nemam problem s kopanim pri donezdu. To se ztratilo po vymene tesneni, ale tohle bylo nejcerstvejsi tema o prevodovce, tak jsem to sem dal. Psal jsem ti minulej tyden SZ o co jde, ale nereagoval si, tak proto se ptam tady.
Ted jak se ochladilo, tak se to zase zlepsilo, takze je spojitost s teplotou oleje (hustotou) a proto doufam, ze to vyresi ta sada.
Ted jak se ochladilo, tak se to zase zlepsilo, takze je spojitost s teplotou oleje (hustotou) a proto doufam, ze to vyresi ta sada.
Re: E65 - citelné podřazení
Jinak diky za odkaz, ale tam stejne nezjistim co objednat na e-bay.
- scooter_x
- Registrovaný
- Příspěvky: 523
- Registrován: ned 15.05.2011 00:00
- Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín
- Klubové ID: 3560
Re: E65 - citelné podřazení
Zdravim, mam otazku k automatu v e65 750i, treba nekdo poradi a bude mit napad...
Auto ma 125tkm, podle vseho prvnich a originalnich, ve 114tkm se menil olej, vana, pruchodka, 'bryle' a jeste nejaky tesneni na automatu plus se daval novy menic (repas primo ze ZF). Auto radi hladce, nehazi zadne chyby, podrazovani bez kopani, ALE...
Objevuji se dve veci, ktere se mi nelibi, a to :
1) pri jizde z kopce, pokud jsou otacky kolem 1500 a bez plynu, zacnou otacky a cele auto lehce houpat, jako kdyby se prevodovka chtela preradit a zase si to rozmyslela. Deje se to pouze kolem 1500 ot., pozoroval jsem to na 4ku i na 3ku, mozna to delaji i jine rychlosti, ale v realnem provozu nastane takova situace malo casto, abych to mel nejak ozkousene.
2) a to je pro me vetsi problem - pri jizde po rovine nebo do kopce (i mirneho), pokud seslapnu plyn o neco vic, auto chce podradit (coz je samozrejme v poradku), ale prestreli otacky nad ocekavane ot. nizsiho stupne a auto pocitove nezrychluje tak skvele, jako pokud je stupen natvrdo zarazeny. Pokud po tom podrazeni lehounce povolim plyn, otacky malinko klesnou na ocekavanou uroven daneho (podrazeneho) stupne. Podle pocitu, jako by auto prestrelilo otacky a chvili se neco klouzalo v prevodovce, nez si ona ty otacky srovna a zamkne stupen, podobne to bylo u prokluzujici spojky kdysi v jinych autech. Tohle se deje snad na vsechny stupne, co jsem pozoroval, je jedno, jestli je teplo, zima, studeny motor, teply, atd.
Pokud prevodovka podrazuje pod plynem, je to tak 50:50, jestli se rovnou chytne nebo jestli nastane vyse popsane. Pokud podrazuje pri brzdeni, bez plynu, neni problem a vse je hladke.
Vzhledem k tomu, ze prevodovka se delala cela (minimalne takovy ten klasicky servis) i s novym ZF menicem, nevim, jak si pomoct. Menit za novou komplet skrin se mi tedy nechce, auto jinak jezdi bez problemu a radi fakt hladce, jen tyhle dve vyse popsane situace, pricemz me trapi hlavne ta druha, ktera se deje denne a kdykoliv.
Mel by nejaky odbornik na automaty tip? Do Jihlavy do ZF to mam hodne daleko a bohuzel jsem velice casove vytizeny, takze nejake vylety jen tak jsou vyloucene.
Jinak auto jsem kupoval s JaraXem a servisuje ho Lucifer, abychom predesli poznamkam typu 'dej to nekam, kdo tomu rozumi'
Auto ma 125tkm, podle vseho prvnich a originalnich, ve 114tkm se menil olej, vana, pruchodka, 'bryle' a jeste nejaky tesneni na automatu plus se daval novy menic (repas primo ze ZF). Auto radi hladce, nehazi zadne chyby, podrazovani bez kopani, ALE...
Objevuji se dve veci, ktere se mi nelibi, a to :
1) pri jizde z kopce, pokud jsou otacky kolem 1500 a bez plynu, zacnou otacky a cele auto lehce houpat, jako kdyby se prevodovka chtela preradit a zase si to rozmyslela. Deje se to pouze kolem 1500 ot., pozoroval jsem to na 4ku i na 3ku, mozna to delaji i jine rychlosti, ale v realnem provozu nastane takova situace malo casto, abych to mel nejak ozkousene.
2) a to je pro me vetsi problem - pri jizde po rovine nebo do kopce (i mirneho), pokud seslapnu plyn o neco vic, auto chce podradit (coz je samozrejme v poradku), ale prestreli otacky nad ocekavane ot. nizsiho stupne a auto pocitove nezrychluje tak skvele, jako pokud je stupen natvrdo zarazeny. Pokud po tom podrazeni lehounce povolim plyn, otacky malinko klesnou na ocekavanou uroven daneho (podrazeneho) stupne. Podle pocitu, jako by auto prestrelilo otacky a chvili se neco klouzalo v prevodovce, nez si ona ty otacky srovna a zamkne stupen, podobne to bylo u prokluzujici spojky kdysi v jinych autech. Tohle se deje snad na vsechny stupne, co jsem pozoroval, je jedno, jestli je teplo, zima, studeny motor, teply, atd.
Pokud prevodovka podrazuje pod plynem, je to tak 50:50, jestli se rovnou chytne nebo jestli nastane vyse popsane. Pokud podrazuje pri brzdeni, bez plynu, neni problem a vse je hladke.
Vzhledem k tomu, ze prevodovka se delala cela (minimalne takovy ten klasicky servis) i s novym ZF menicem, nevim, jak si pomoct. Menit za novou komplet skrin se mi tedy nechce, auto jinak jezdi bez problemu a radi fakt hladce, jen tyhle dve vyse popsane situace, pricemz me trapi hlavne ta druha, ktera se deje denne a kdykoliv.
Mel by nejaky odbornik na automaty tip? Do Jihlavy do ZF to mam hodne daleko a bohuzel jsem velice casove vytizeny, takze nejake vylety jen tak jsou vyloucene.
Jinak auto jsem kupoval s JaraXem a servisuje ho Lucifer, abychom predesli poznamkam typu 'dej to nekam, kdo tomu rozumi'

BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E65 - citelné podřazení
ono se to špatně řeší přes net, chce to se svíst, ale pokud to jako "tahá přes měnic" tzn při středním přidání prostě zvyší otáčky a zrychluje trochu tak je to podle mě normální. otázka je co je normální.
a pokud se to ještě neřešilo zkusil bych přehrát soft a dále se pak svezl jinou 750i.
a pokud se to ještě neřešilo zkusil bych přehrát soft a dále se pak svezl jinou 750i.
- kawaman
- Registrovaný
- Příspěvky: 1146
- Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
- Bydliště: Český Těšín
- Klubové ID: 3927
Re: E65 - citelné podřazení
Čau, já ti sice neporadím, ale problém číslo 1 mám i u své sedmy. Nedělá to vždycky, ale občas se to houpe jako na vodě..
Re: E65 - citelné podřazení
Ahoj, já ti také neporadím
a pokud s tím máš nalítáno mraky km, tak to ani nečti, ale moje postřehy:
Mám 5q v E53 a ten klouže jako prase oproti 6q v 750i a pracuje ve vyšších otáčkách.
Nakonec jsme si na sebe zvykli a já ji trochu přenaučil.
Teď spokojenost.
Pak jsem zase jezdil se 750kou a tam už mě zase sralo, že pracuje pod otáčkama.(to, co jsem chtěl po 5q)
Je to hodně o zvyku a jak si ji naučíš.
Teď jde o to, jestli s tím jezdíš rok a začala se divně chovat a víš co by měla dělat nebo to máš "nové" a chceš něco řešit. Já to řešil také u "nového", rozebírali jsme to tady a bylo mi vysvětleno, tuším Mišánek to pěkně popsal, že měnič zamyká až na posledním stupni v určité rychlosti, protože by neunesl krouťák. U mě je to okolo 120tky, ale když mu sešlápnu třeba půl plynu, zase odemkne a sklouzne a když jdu na doraz, tak i přeřadí. Takže jsem nakonec nevyřešil nic, zjistil jsem, že to má nějaké zákonitosti a také se s tím časem naučil jezdit. Třeba když váhala, tak jí naznačit trochu plynem, co chci.Jestli zamyká 6q na každém stupni nevím.
Porovnávat s jinou se dá částečně, protože každá to má naučené jinak podle řidiče.
Jo a problém s houpáním u 750 jsem také zaregistroval, když jsem chtěl trošku zrychlit.
Ale to může být zase úplně jiný problém.

Mám 5q v E53 a ten klouže jako prase oproti 6q v 750i a pracuje ve vyšších otáčkách.
Nakonec jsme si na sebe zvykli a já ji trochu přenaučil.

Pak jsem zase jezdil se 750kou a tam už mě zase sralo, že pracuje pod otáčkama.(to, co jsem chtěl po 5q)
Je to hodně o zvyku a jak si ji naučíš.
Teď jde o to, jestli s tím jezdíš rok a začala se divně chovat a víš co by měla dělat nebo to máš "nové" a chceš něco řešit. Já to řešil také u "nového", rozebírali jsme to tady a bylo mi vysvětleno, tuším Mišánek to pěkně popsal, že měnič zamyká až na posledním stupni v určité rychlosti, protože by neunesl krouťák. U mě je to okolo 120tky, ale když mu sešlápnu třeba půl plynu, zase odemkne a sklouzne a když jdu na doraz, tak i přeřadí. Takže jsem nakonec nevyřešil nic, zjistil jsem, že to má nějaké zákonitosti a také se s tím časem naučil jezdit. Třeba když váhala, tak jí naznačit trochu plynem, co chci.Jestli zamyká 6q na každém stupni nevím.
Porovnávat s jinou se dá částečně, protože každá to má naučené jinak podle řidiče.
Jo a problém s houpáním u 750 jsem také zaregistroval, když jsem chtěl trošku zrychlit.
Ale to může být zase úplně jiný problém.
Re: E65 - citelné podřazení
Tohle mam taky s tim houpanim z kopce. Jak kdyby se nemohla rozhodnout jestli "pusti spojku nebo na ni bude stat". Uvidim, co se stane po instalaci zipsady. Vana je dole. Na magnetech je trosililinku "kasicky", tak nekde se mozna zacina neco dit. Do zimy musi vydrzet. Kdyz klekla manzelcina prevodovka (GM), tak byla vana plna spon a magnet byl jak jezek. Filtr byl uz i ucpany a po chvili po nastartovani prestala prevodovka uplne radit jak nemohla nasat olej.
Jen ten posranej separacni plech v pakre nemaji a v zp-automatic je dovolena. Takze cekat 14dni.
Jen ten posranej separacni plech v pakre nemaji a v zp-automatic je dovolena. Takze cekat 14dni.
