Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW Kolísání otáček volnoběhu
BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW Kolísání otáček volnoběhu
Dobrý den,
mám následující problem. Na autě BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW r.v 2008, mě kolísají otáčky na volnoběh při zapnutí motoru. Motor musí být zahřáty a auto musí chvílí stát. Na studeném motoru se tato vada nikdy neprojevila. Po cca 5 sekundách se otáčky srovnají a auto jede bez problému. Pouze mě příjde, že auto hůře táhne do 2000 otáček. (Jak by turbo málo táhlo). Myslíte že by to mohla být netěsnost někde kolem sání?
Ve středu jedu na diagnostiku a uvidím, zda-li je něco v BC.
Níže je odkaz na video startu teplého motoru.
http://leteckaposta.cz/828249105
mám následující problem. Na autě BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW r.v 2008, mě kolísají otáčky na volnoběh při zapnutí motoru. Motor musí být zahřáty a auto musí chvílí stát. Na studeném motoru se tato vada nikdy neprojevila. Po cca 5 sekundách se otáčky srovnají a auto jede bez problému. Pouze mě příjde, že auto hůře táhne do 2000 otáček. (Jak by turbo málo táhlo). Myslíte že by to mohla být netěsnost někde kolem sání?
Ve středu jedu na diagnostiku a uvidím, zda-li je něco v BC.
Níže je odkaz na video startu teplého motoru.
http://leteckaposta.cz/828249105
Re: BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW Kolísání otáček volnoběhu
mohl by to dělat EGR a taky spousta dalších věcí, nejvíc bych se zaměřil na EGR, zdechací klapku a čistotu sání ale samozřejmě první diag se mrknout co se tam děje.
na origo BMW diag jde krásně vidět co ktery komponenty dělají ale lepší je se té nafty zbavit dokud to ještě jede
na origo BMW diag jde krásně vidět co ktery komponenty dělají ale lepší je se té nafty zbavit dokud to ještě jede

Re: BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW Kolísání otáček volnoběhu
Jak psal JaraX. Vadny EGR ventil. Navíc to odneslo i sání viz fotografie. http://imageshack.cz/image/uF4
Takže se mně to trošku prodražilo. Sláva snižování emisí...
Takže se mně to trošku prodražilo. Sláva snižování emisí...
Re: BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW Kolísání otáček volnoběhu
sláva naftě, hold každej se musí poučit, a to počkej až se ti utrhnou rozvody nebo praskne blok což se u těchdle motoru uplně běžně stává
Re: BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW Kolísání otáček volnoběhu
mě svítila kontrolka motoru, auto občas lehce pocukávalo, ale kolísání otáček jsem neměl. EGR jsem nechal vyčistit a nakonec výměna zasviněného sání a uvolněných klapek za nové (750Euro + práce). Opravu jsem zaplatil a auta jsem se ihned zbavil. Opravdu jsem nechtěl v budoucnu řešit prdlej řetěz a nebo blok, přesně jak píše JaraX. Auto jsem měl rok a byl jsem nasrán sám na sebe, že jsem při koupi nepoužil hlavu a nevygůgloval si kód motoru. Takovou chybu už nikdy při koupi auta neudělám.
Re: BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW Kolísání otáček volnoběhu
Vyměněné EGR, Vyměněné sání, lopatky turba na kaši tudiž repas, čištění vstřikovačů a PDF filtru. A dle diagnostiky ještě habruje spínací ventyl před EGR - ten musím také vyměnit. Auto tedka opravím a do půl roku se ho zbavím. Naftu již nechci. Hold chybama se člověk učí 

Re: BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW Kolísání otáček volnoběhu


Re: BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW Kolísání otáček volnoběhu
a nejhorší je že když řeknu lidem at si naftu nekupují nebo že jim to odmítam servisovat, tak se mi akorát vysmějou.
Re: BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW Kolísání otáček volnoběhu
Příště budu chytřejší
Ted to musim dat do kupy aby to bylo prodejne a mohl jsem to prodat.

Re: BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW Kolísání otáček volnoběhu
Jardo, tvůj názor tady zná snad každý a příběhy od různých lidí jsou tady také mraky a přesto pokud se v tom někdo nevymáchá, tak nevěří. Pokud auto funguje, tak je jedno na co jede, pokud pominu projev nafty vs benzín. Ale pak ty dopady.
Naši stařa říkávaly, kdo se směje naposled, ten se směje nejlépe
a něco na tom bude.
Naši stařa říkávaly, kdo se směje naposled, ten se směje nejlépe

-
magyar
- Člen Klubu
- Příspěvky: 430
- Registrován: sob 06.09.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW Kolísání otáček volnoběhu
M54B30 tiež nie je bohvieako skalopevný motor, ale čo počujem o dízloch z každej strany, tak si ticho sedím a "šoupu nohama" aj napriek tomu že to papá ako pochcané 

d(- -)b
Re: BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW Kolísání otáček volnoběhu
Jak jsem psal výše byl vyměněný EGR ventil a také spínací ventyl před EGR. Auto cca 1,5 měsice jezdilo bez problemu. Včera se mě rozsvitila kontrolka elektroniky motoru tak jsem to napichl na Bosch diagnostiku a ta vypsala nasledujici chyby.
4A74 Komunikace mezi řídíci jednotkou doby žhaveni a ŘJ motoru Vadna
4A79 Komunikace mezi řidici jednotkou doby žhaveni a ŘJ motoru Vadna
Predpokladam že se jedna budto o kabeláž a nebo rovnou o řidici jednotku žhavení. Jednotku mam již objednanou.
4507 Regulace recirkulace spalin. Odchylka regulace. Nevíte co by to mohlo znamenat? Kolem EGR jsou komponenty nové. Tady trošku tapu.
4A74 Komunikace mezi řídíci jednotkou doby žhaveni a ŘJ motoru Vadna
4A79 Komunikace mezi řidici jednotkou doby žhaveni a ŘJ motoru Vadna
Predpokladam že se jedna budto o kabeláž a nebo rovnou o řidici jednotku žhavení. Jednotku mam již objednanou.
4507 Regulace recirkulace spalin. Odchylka regulace. Nevíte co by to mohlo znamenat? Kolem EGR jsou komponenty nové. Tady trošku tapu.
Re: BMW X3 E83 - 2.0D - 130 KW Kolísání otáček volnoběhu
4507 Regulace recirkulace spalin. Dle článku níže jsem našel, že by mohl být problém v samotné kabeláži k EGR ventilu. Moje otázka zní. Kde sehnat elektroschéma zapojení EGR abych to mohl proměřit?
https://www.hella.com/techworld/uk/bi/B ... 4CAE-9724/
https://www.hella.com/techworld/uk/bi/B ... 4CAE-9724/