Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E90 330i 200kW - nouzový režim chyba tlaku paliva

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Hesik
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 09.01.2017 09:00

E90 330i 200kW - nouzový režim chyba tlaku paliva

#1 Příspěvek od Hesik »

Zdravím všechny,

cca před dvěma měsíci po konstantní hodinové jízdě po dálnici auto spadlo do nouzového režimu. Prvotní diagnóza byla podávací čerpadlo v nádrži, pak vysokotlaké čerpadlo. Oboje vyměněno. Auto cca týden jezdilo a ten samý problém. Následovala reklamace HPFP, pořád stejné. Vyzkoušeno dokonce další čerpadlo, stejný problém. Chyba HPFP vyloučena. Podávací čerpadlo změřeno s tlakem 5Bar, takže taky v pořádku. Následně proběhlo toto

nové svíčky - bez změny
nové zapalovací cívky - bez změny (následně ponechány původní)
výměna 100% funkční váhy vzduchu - bez změny
to samé se škrtící klapkou - bez změny
přehození kompletních svodů s katalyzátory a lamdasondami - bez změny
kontrola komplet vedení paliva z nádrže až do vysokotlaké lišty - bez závady
nové čidlo tlaku na vysokotlakou palivovou větev - bez změn (následně ponecháno původní)
nové čidlo tlaku na nízkotlakou palivovou větev - rovněž bez změn
výměna těsnění mezi hlavou a svody
přehrání software v jednotce motoru a řízení palivových pump - bez změny
při přehrání softwaru byla provedena el. kontrola vysokotlakého čerpadla - dle technika je vše ve správných hodnotách a čerpadlo reaguje a reguluje jak má
následně vyměněn filtr paliva s regulátorem tlaku - bez změn


závěr je, že na vozidle přetrvává problém s distribucí paliva do motoru. Dle odzkoušených čidel tlaku na cestě z nádrže přes vysokotlaké čerpadlo je tlak během volnoběhu a jízdy s minimálním zatížením OK. Následně při větší zátěži dojde k jeho zvýšení, což je v pořádku. V tuto chvíli na vysokotlaké větvi dochází k poklesu tlaku paliva. Když je motor v zátěži cca 5 a více vteřin dojde k poklesu tlaku pod kritickou mez cca 20 bar a motor spadne do nouzového režimu. Pokavaď je motor v zátěži méně než uvedených 5 vteřin tlak se opětovně dorovná a koloběh začíná znovu, jak je výše popsáno.

Děkuji za jakoukoliv radu. Začínám propadat do deprese .. =)

Přeji fajn den
Bury
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 18.09.2016 20:21
Bydliště: Poděbrady
Klubové ID: 3822

Re: E90 330i 200kW - nouzový režim chyba tlaku paliva

#2 Příspěvek od Bury »

Koukám pěkný výčet diagnostiky a výměn, co mě ale zaráží, že nebyly zkontrolovány vstřiky, zda fungují správně... jen uvažuji, pokud by některý zůstával otevřený delší dobu, bude klesat tlak paliva v liště... ale jinak nemám zkušenost, mám nepřímovstřik...
E91 330i, N52, manual, M-Paket, (2/2006)
Hesik
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 09.01.2017 09:00

Re: E90 330i 200kW - nouzový režim chyba tlaku paliva

#3 Příspěvek od Hesik »

Omlouvám se, toto jsem zapomněl uvést. Vstřiky vyčištěny a zkontrolovány ...
Bury
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 18.09.2016 20:21
Bydliště: Poděbrady
Klubové ID: 3822

Re: E90 330i 200kW - nouzový režim chyba tlaku paliva

#4 Příspěvek od Bury »

Ještě mě napadlo, pokud je vysokotlaké čerpadlo poháněno řemenem, zda se nemůže prokluzovat řemen...
E91 330i, N52, manual, M-Paket, (2/2006)
Hesik
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 09.01.2017 09:00

Re: E90 330i 200kW - nouzový režim chyba tlaku paliva

#5 Příspěvek od Hesik »

U N53 je toto řešeno rozvodovým řetězem ....
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 330i 200kW - nouzový režim chyba tlaku paliva

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

HPFP je poháněno pevným mechanickým spojením http://www.primabazar.cz/images/images2 ... tail-1.jpg

Ta závada mne zajímá, již bylo vyměněno nebo vyzkoušeno spoustu věcí a hodně mi to připomíná hledání závady v autorizáku BMW u mojeho auta v listopadu 2016. Podle mne k tomu poklesu tlaku paliva dochází řízeně, tj. ŘJ motoru sníží dodávku paliva a tím i výkon z nějakého důvodu, např. kvůli ochraně motoru.
- jaké hodnoty teploty výfukových plynů ukazuje čidlo teploty před dusíkovými katalyzátory?
- existuje nějaký výpis z BMW diagnostiky?
- kolik to má najeto, odkud jsi, v kterém servisu to bylo?

Více v SZ
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3900
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: E90 330i 200kW - nouzový režim chyba tlaku paliva

#7 Příspěvek od pavproch »

Jen zvědavost (nejsem zřejmě schopen dát žádnou radu, teda asi...):

e90 330i 200 kW - to je přímovstřik N53B30 (nejspíš ano) nebo nepřímovstřik N52B30 (200kW varianta se určitě dávala do e92, do e90 nevím) ?
Uživatelský avatar
El_Fuego Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 422
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Praha 4
Klubové ID: 4108

Re: E90 330i 200kW - nouzový režim chyba tlaku paliva

#8 Příspěvek od El_Fuego Člen Klubu »

200 kW je přímovstřik N53B30, nepřímovstři N52B30 měla 190 kW
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3900
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: E90 330i 200kW - nouzový režim chyba tlaku paliva

#9 Příspěvek od pavproch »

Určitě existují kupátka e92 s N52 a výkonem 200 kW, ale jak píšu nevím, jestli se tahle verze motoru N52 dávala i do e90
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: E90 330i 200kW - nouzový režim chyba tlaku paliva

#10 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak to jsem v Europě neviděl k mání.. možná jen US verze. Když 200kW tak N53. (leda žeby nějakej M Performance paket?). A 195kW má N52 posilněnej v 1er (130i) a asi Z4 apod. A E93 Cábro N52 nemá Evropa vůbec.
Naposledy upravil(a) Totic dne stř 11.01.2017 22:03, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3900
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: E90 330i 200kW - nouzový režim chyba tlaku paliva

#11 Příspěvek od pavproch »

A já jednou e92 z Ostravska s N52 a 200 kW i jel..... a bylo to EU auto, myslím že původem z Říše...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3900
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: E90 330i 200kW - nouzový režim chyba tlaku paliva

#12 Příspěvek od pavproch »

Tadyhle o e92 s N52 a 200 kW píšou...
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

Re: E90 330i 200kW - nouzový režim chyba tlaku paliva

#13 Příspěvek od kompre »

Tak tak a mali aj namiesto automatu od ZF prevodovku od GM :). Pamatam si ako jeden klubak (SK klub) pisal ze prisiel do ZF Pakry v Jihlave na vymenu oleja v prevodovke s E92ojkou 330i n52 200kw a ze ho otocili po zdvyhnuti auta domov :) co potesi kazdopadne. Do e90 asi n52 200kw pre EU nesla, ale s istotou to vedia iba sudruhovia z NDR :).
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: E90 330i 200kW - nouzový režim chyba tlaku paliva

#14 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Aha tak dík za info já si v inzercích 200kW Coupe / Cábro furt automaticky spojoval s N53. Už se v ETK koukám, LCI motor update nastal až 9/2009. Takže rozdíl 10kW vs. sedan, Tour, o to lepší zpráva.
Odpovědět