Stránka 1 z 2

LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: čtv 10.11.2016 00:44
od pouk69
Caute,
chcel by som si do mojej 130i kupit samosvor (LSD). Mam o tom uz co-to precitane ako tu, tak aj na zahranicnych forach. Na vyber su napr. "šnekové" (torsen style) Quaife, Wavetrack, alebo lamelové Drexler, Kaaz. Zavadil som aj o znacku Titan differentials.

Podla informacii, ktore som nacerpal by bol asi idealny Drexler, pretoze ho pouziva aj samotne BMW, ale vraj je drahsi. Presnu cenu este neviem.

Ma niekto realne skusenosti s LSD v 130i, alebo v inych modeloch? Videl som totiz aj v CZ inzercii zopar 130i, ktore mali Quaife, tak by ma zaujimali realne skusenosti. Stoji aj torsen za nieco, alebo ist radsej do lamelaku?

Ucelovo to chcem na okresky, hillclimb, obcasne dritfy. Idealne by bolo nieco okolo defaultnej svornosti aku pouziva aj BMW, teda 25-30% pri akceleracii a 15% pri deceleracii (to plati pre lamelak). Quaife vie 0-80%, ale vraj ma menej plynuly nastup.

PS: pokial by niekto vedel zohnat v dobrej cene konkretny diff, budem rad za info.

Diky

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: čtv 10.11.2016 10:15
od Francis
pouk69 píše:... Quaife ... vraj ma menej plynuly nastup ...
Pochopil jsi anglický text správně? Je to naopak, lamelový "svoří" stále a dochází k prokluzu vnitřního kola při odlehčení v zatáčce, naproti tomu torsen/visco svor účinkuje až po vzniku rozdílu otáček = po vzniku prokluzu, účinkuje později a postupně.

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: čtv 10.11.2016 10:43
od pouk69
Ahoj, asi som sa nepresne vyjadril. Ano, lamelovy, podla toho ako je spraveny, svori stale. Quaife svori iba pod plynom a iba ked jedno z kolies strati trakciu.
"Fajnsmekri" a petrolheadi uprednostnuju lamelovy, vraj je "citatelnejsi". Aj samotne BMW pouziva v M modeloch lamelac, co moze byt dokazom, ze je "lepsi". Quaife je zas lacnejsi a je to overena zalezitost, je pomerne rozsireny.


Francis píše:
pouk69 píše:... Quaife ... vraj ma menej plynuly nastup ...
Pochopil jsi anglický text správně? Je to naopak, lamelový "svoří" stále a dochází k prokluzu vnitřního kola při odlehčení v zatáčce, naproti tomu torsen/visco svor účinkuje až po vzniku rozdílu otáček = po vzniku prokluzu, účinkuje později a postupně.

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: čtv 10.11.2016 10:55
od Francis
Torsen/visco jsou pro holky a pro začátečníky :-) My co umíme podchytit smyk už v náznaku máme raději lamelový, je s ním více zábavy :-D

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: čtv 10.11.2016 11:40
od pavproch
Dovolím si, neb mám .... LSD x 2 a to obou základních typů....

m4Zlik vozí šneka (Quaife, vzadu bo RWD) , 3er drexlera (60% lamelu vzadu, vepředu open diff, bo je to xDrive)

je pravda, že lamela svoří asi furt, bo není nic cítit, u m4Zlika to přeci jen poznám, kdy šnek "zabere".... ale ten rozdíl je téměř na hranici rozpoznatelnosti....

šnek má výhodu, že je (prakticky) bezúdržbový (výměna woleje co 50tis km, a to ještě jenom preventivně), lamela má prý životnost max 100 tis km, pak se bude muset vyměnit (a dyž prý budu ¨"blbnout", tak i výrazně dřív)

vzhledem ke svým zkušenostem bych asi příště volil šneka i do 3er, kvůli té bezúdržbovosti a témeř nerozpoznatelnému rozdílu proti lamele

tožtak, no... hope it helps.....

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: čtv 10.11.2016 11:41
od pouk69
Francis píše:Torsen/visco jsou pro holky a pro začátečníky :-) My co umíme podchytit smyk už v náznaku máme raději lamelový, je s ním více zábavy :-D
Ano presne tak som to myslel - na zaklade mnou zistenych info :)
Ja osobne sa povazujem v tomto za zaciatocnika. Popravde s LSD som este nejazdil. Prave preto sa aj pytam - nerad by som ale investoval do niecoho, co nebude uplne "ono". Obzvlast pokial LSD bude cenovo zodpovedat 10-20% hodnoty celeho auta.

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: čtv 10.11.2016 11:45
od pouk69
Dakujem pani za skusenosti a nazory.

V tejto suvislosti ma este napadlo - kedze napr. do M modelov (pokukujem aj po nejakej M3 e46 alebo e92) sa davali lamelove a vieme ako sa s takym autom zvykne jazdit - je tam pravdepodobnost, ze tie lamely uz budu zoslahane/opotrebovane. Toto sa potom riesi ich vymenou? Otazkou je, ci to niekto z majitelov robi :) Lebo realita potom moze byt taka, ze z povodnych 30% uz moze mat ako opotrebovany svornost len 5%, alebo aj ziadnu, hej?

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: čtv 10.11.2016 12:25
od MattyX
Ono nemusí trpět jen samotné lamelky, ty se opotřebují pouze více, až když je velký rozdíl otáček mezi koly - což je nejhorší takovej ten burnout z místa apod. tak to si špéra zachroupá :)
Po těch 100tis pokud člověk pociťuje ztrátu svornosti, tak se to rozhodí zkontroluješ předpětí lamelek , samotné lamelky mohou být dobré.
Při zanedbané udržbě - pravidelná výměna oleje, se potom projevují další neduhy, jako že osičky na planetovém soukolí vymačkají dolíčky do kamenu a potom se špéra nechce rozepnout, nebo teplem se zkroutí samotné kameny a lamelky pak nechodí rovnoměrně po celé ploše kamenů a protikusů.
Teplota oleje při trochu větší nakládačce je bez problému 130-150"C takže je dobré to měnit každý rok, při extrémnímu nasazení 2x do roka. Na závodech se mění po pár motohodinách ostejch :)
Ale lamelák je lamelák o tom prostě žádná :) pokud to chceš jako pomocníka na "daily use" tak klidně skoč do quaife, ale pokud to chceš kvůli požitku a chceš se naučit auto dobře vodit plynem (nemyslím teď drift) tak budeš potřebovat lamelák :)

Pokud si vezmeš drexlera, tak má výhodu, že při objednání se dá udělat i indivudální poměr rozepnutí pod plynem a pod brzdou , případně na kamenech jsou pak dvě varianty těchto úhlů ...
a navíc je to 4 lamelák :twisted: :lol:

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: čtv 10.11.2016 13:17
od pavproch
jo eště jedna věc: cena

quaife sem bral skrz MK-racing Velké Karlovice, drechslera skrz MirageMotorsport a ta lamela vyšla o dost dráž.... už se napamatuju přesně (musel bych to hledat, což se mi nechce) ale vycházelo to (vč. montáže) , myslím, cca 45 quaife a asi 60 drechler

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: čtv 10.11.2016 14:29
od MattyX
Jo cena tam je vyšší, to co píšeš by cca odpovídalo :)

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: čtv 10.11.2016 16:00
od Hanz
I obyčejný open dif má určitou "svornost", která je daná odporem v satelitech/jejich osách, jinak svornost zdravého lamelového difu 25-35% je naprosto dostatečná a při rozumném používání je interval do repase lamel/povrchů klidně 150tis km. Při retard stylu jdou spálit během několika hodin.
Torsen bych bral pouze při poloviční ceně nebo pokud mi šlo jen o to vyjet na chalupu v zimě.

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: čtv 10.11.2016 20:27
od m1na
Nesouhlasim s tim ze je torsen jen nejaky polovicaty reseni. Nechal jsem ho dat do Z4 a to auto to promenilo o 100%. I pres 255 zadni gumy jsme mel docela problem prenest vykon na cestu. Ted to konecne funguje tak jak si predstavuji. Jestli jezdis zavody a mas potrebu svor prenastavovat pak ber lamelu jinak na jezdeni po silnici bohate staci torsen.
I nejake to sklouznuti s tim jde http://www.youtube.com/watch?v=wMkORJtYxBo 8-)

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: čtv 10.11.2016 21:30
od pavproch
naprostý souhlas, autí s LSD je úplně vo něčem jiným než bez něj ... a je úplně jedno esli lamela nebo šnek...

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: pon 14.11.2016 23:35
od pouk69
Dakujem za nazory pani. Mam uz nejake ponuky, vyzera to cca takto:

Quaife 1050 €, odber z CR
Titan (je to lamelac, kvazi kopirka Drexlera) 1350 €, odber z DE
Drexler 1600 €, odber z CR
(ceny bez DPH, bral by som na firmu, takze tolkoto by som platil, nie je v tom montaz)

U Titana mi chlapik odporucal 45% svornost, vraj tolko maju aj AMG C63 standardne. Nie je to uz na street driving trosku vela? Povodne som rozmyslal o 25-30%.

Toho Titana mal aj chalanisko, na ktoreho som natrafil na YT: https://www.youtube.com/watch?v=QPktnEN-vXc, skusim sa ho spytat aku s tym mal dlhodobu skusenost.

Quiafe ma dost dobru cenu, ale taha ma to k tym lamelakom. Co poradite?

diky

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: pon 14.11.2016 23:41
od MattyX
lamely! :x :lol:

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: úte 15.11.2016 18:34
od pouk69
A zda sa vam ta svornost ok aj na bezne jazdenie?

Lebo aj u Drexlera mi ponukaju 2 moznosti:

"... doporučuji svornost 50°/40°.
Volitelně se dá přestavit na 45°/30° (samosvor Drexler dodáme s dvěma variantami setupu)."

Aby to nebolo "moc" :D .

dik

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: úte 15.11.2016 19:40
od m1na
Ja mam v aute mfactory, ceny mi prijdou lepsi nez co uvadis, maji na vyber jak torsena tak i lamelu [Nastavi ti kolik potrebujes] (oni mi poradili torsena i kdyz je lamela drazsi, pry je lamela vhodna spis do zavodaku). Ale rozhodne to tam dej, autu to strasne moc pomuze.

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: úte 15.11.2016 20:03
od pavproch
Tak. Je v podstatě jedno, jaké LSD tam dáš, hlavně že ho tam dáš.... jak píšu výše, šnek je zřejmě méně náročný na údržbu, pokud najedeš hafo km....

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: úte 15.11.2016 21:03
od pouk69
m1na píše:Ja mam v aute mfactory, ceny mi prijdou lepsi nez co uvadis, maji na vyber jak torsena tak i lamelu [Nastavi ti kolik potrebujes] (oni mi poradili torsena i kdyz je lamela drazsi, pry je lamela vhodna spis do zavodaku). Ale rozhodne to tam dej, autu to strasne moc pomuze.
Dik za tip, kde si to kupoval pls? Ja som nasiel zatial toto: http://www.jedetoshop.cz/index.php?id_p ... &id_lang=2

To je nejakych 1100 €, not bad.

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Napsal: úte 15.11.2016 21:40
od m1na
Ja to bral z UK grinspeed.co.uk, ale myslim, ze to tu distribuuje i typer.cz, ale to jsem zjistil az pozdeji ... Vyslo to na 911 GBP vcetne posty. Montaz v poho, nejhorsi bylo najit nekoho kdo to tam namontuje, moc lidem se do diferaku nechce vrtat ...

Jen pro zajimavost, takovej mustang gt350 r, ktery si namaze na chleba i uber M4 GTS ma taky torsena.