Zdravím pánové. Včera jsem byl na geo, poněvadž se mi na PZ kole celkem dost sjížděl vnitřek. Nicméně na excentrech mi odklon šel nastavit max na -2° na pz kole a tuším na -1° na lz kole. Víc, resp. míň ani Ň. Takže, teď nastává otázka co vlastně může být špatně a který díl je nejspíše tak vybitý, že je tomuto vinen.
Zdarec,mi dělal podobný problém+nemožnost seřídit sběh kol vadný díl č. 2 kulový kloub,když je to hodně volné,odklon pořádně neseřídíš.Díl č. 4 byl kupodivu zcela OK včetně silentbloků,nic urvané nebo vymlácené. Tenkrát jsem koupil celou sadu ramen MOOG a vyměnil to všechno,k dnešku něco přes 50 tis. a zatím nic nevrže ani nemlátí.
.......ale pokud jsou ty popsané díly vymlácené,tak většinou jsou načaté i kuláče v ramenech.Já mněnil také napřed jen ty díly,na něž odkazuješ samostatně,ale jak jsem to povolil a zdemontoval,byly v hajzlu i čepy v ramenech a přitom to za jízdy ani nijak neklepalo,akorát od spoda kola při propružení bylo slyšet vrzání-to dělá ten díl č.2,takže nakonec jsem musel koupit stejně celou sadu včetně všech ramen.
Zdar,.....no při demontáži po odstranění segerovky to pomocí trubky a dlouhého šroubu tuším jsem měl M 12 to vylisovat,když se vytlačí jen ten kuláč,pak to jde opatrně zevnitř proříznout listem pilky na železo.
Na montáž jsem měl udělaný od oka takový improvizovaný přípravek ze 2 různě dlouhých trubek,silných velkých hladkých podložek a toho maticového šroubu M 12. Jde o to,že při lisování nového kloubu se musí lisovat jen po obvodu těla čepu,jinak se čep vymáčkne,vznikne vůle a zničí se.
Ten přípravek byla vyložená improvizace od oka a je to těžké to normálními slovy popsat,ale když se na to podíváš v reálu,logicky tě napadne,jak to udělat,..no rozhodně po tom nemlátit kladivem ani při vyrážení,to uložení v hliníkovém oku zavěšení na prdy kladivem není dostatečně subtilní .
Super, díky moc pánové představu už nějakou díky vám mám, tak se snad do toho pustím jak budu mít čas.
Co se týče toho podvozku u e39 a výše, tak ono celkově už se tam to kladivo moc používat nedá vzhledem ke věemu z hliníku. Teď jsem měnil přední spodní ramena, používal jsem při tom osvědčený postup z e34 a až potom co jsem viděl obouchanou těhlici jsem si uvědomil, že pracuju s hliníkem