Ahoj,
chtěl bych poprosit o radu ohledně koupě ojetiny. Zatím jsem BMW neměl a nikoho koho znám ho nemá. Sháním nějaký pěkný sedan s motorem max 2,2 benzín, rozpočet mám tak 120-150. Má cenu se poohlížet i po 5. řadě? Jak vychází srovnání provozních nákladů a cen oprav, prodraží se nějak výrazně 5. řada oproti 3.?
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupě E46 320 nebo spíš 520?
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak petka bude vzdy o neco drazsi, nez trojka. Vsechno je vetsi a tezsi, ale v te cenove hladine to je stejne v zasade o tech vozech E36, E39 a E46.
U E36 a E46 mas trojkouvou radu, ale dve generace. Za 120k se da sehnat i celkem pekna 320tka v manualu. E36tka je preci jenom starsi, ale nekomu se tyhle starsi auta paradoxne libi vice. At uz trojka, nebo petka, za ty penize je potreba koukat hodne na stav karoserie a ne tolik na stav kilometru, ikdyz urcite se da sehnat i auto pod 200 000km. Bohuzel se casto nepozna, jestli to je poctivych, nebo stocenych 200 000... Ono pri tom stari si staci spocitat prumer kilometru na rok, pak je to budto uveritelne, nebo spis naopak.
Celkovy stav vozu hodne napovi.
Prodrazit se umi vsechna BMW. Novejsi maji drazsi dily, starsi zase obvykle vetsi duvod k tomu je menit
Je dobre si tak 50% z nakupni ceny pripravit na bezny servis po koupi (kapaliny, remeny, filtry atp) a necekane vydaje (silentbloky, ramena, pretesneni unikajiciho oleje atp). Drzel bych se tudiz spis te spodni hranice co se ceny vozu tyce a tech 30k si tam nechal jako rezervu na servis. Hodne se da usetrit na praci, pokud si to jsi schopny poresit sam, kdyz to musis dat do servisu, vzdy te to stoji 2x tolik.
Samozrejme cim vice clovek dava pozor pri koupi, tim mene potom musi platit za nasledny servis. I stare auto muze byt v dobrem ci snad dokonce perfektnim (to uz ale neco stoji) stavu, je to jenom o majiteli.
Asi bych ti doporucil drzet se techto 3 modelu, protoze se semtam objevi i nejaka ta E60tka za 120k, ale za ty penize jsou to nejstarsi kusy s velkymi problemy. To auto se celkove moc nepovedlo, takze pokud jde o spolehlivost, sazel bych spise na starsi modely, urcite v tve cenove hladine.
Snaz se toho hodne nacist, cim vice beznych problemu budes o svem budoucim aute znat, tim vice si jich muzes pri koupi proverit.
Nebo se da domluvit i s nekym zkusenejsim pro konkretni model, za nejaky ten krejcar ti pomuze auto poridit, overit stav pres diagnostiku a prohlednout nejcastejsi zavady. Ale i tady pozor, nekteri vykukove zneuzivaji nezkusenosti budoucich majitelu a hrave skoncis doma s vrakem, ktery bys dokazal koupit i sam
Vsechno si 3x rozmysli, nekupuj zbrkle, neboj se tu svoje tipy na koupi davat do nejakeho sveho tematu.
Ja jsem takto nedavno porizoval dalsi auto (http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=152938) a urcite jsem rad za vsechny informace, ktere mi kluci dali a s vyberem mi pomohli. Auto o kterem jsem myslel ze je ok, nakonec byl vrak, to oni poznali z fotek, ja bych to nepoznal, protoze vedet, ktery kus plastu se ve kterem modelu delal v jakem roce, to uz chce preci jenom trochu zkusenosti
U E36 a E46 mas trojkouvou radu, ale dve generace. Za 120k se da sehnat i celkem pekna 320tka v manualu. E36tka je preci jenom starsi, ale nekomu se tyhle starsi auta paradoxne libi vice. At uz trojka, nebo petka, za ty penize je potreba koukat hodne na stav karoserie a ne tolik na stav kilometru, ikdyz urcite se da sehnat i auto pod 200 000km. Bohuzel se casto nepozna, jestli to je poctivych, nebo stocenych 200 000... Ono pri tom stari si staci spocitat prumer kilometru na rok, pak je to budto uveritelne, nebo spis naopak.
Celkovy stav vozu hodne napovi.
Prodrazit se umi vsechna BMW. Novejsi maji drazsi dily, starsi zase obvykle vetsi duvod k tomu je menit

Samozrejme cim vice clovek dava pozor pri koupi, tim mene potom musi platit za nasledny servis. I stare auto muze byt v dobrem ci snad dokonce perfektnim (to uz ale neco stoji) stavu, je to jenom o majiteli.
Asi bych ti doporucil drzet se techto 3 modelu, protoze se semtam objevi i nejaka ta E60tka za 120k, ale za ty penize jsou to nejstarsi kusy s velkymi problemy. To auto se celkove moc nepovedlo, takze pokud jde o spolehlivost, sazel bych spise na starsi modely, urcite v tve cenove hladine.
Snaz se toho hodne nacist, cim vice beznych problemu budes o svem budoucim aute znat, tim vice si jich muzes pri koupi proverit.
Nebo se da domluvit i s nekym zkusenejsim pro konkretni model, za nejaky ten krejcar ti pomuze auto poridit, overit stav pres diagnostiku a prohlednout nejcastejsi zavady. Ale i tady pozor, nekteri vykukove zneuzivaji nezkusenosti budoucich majitelu a hrave skoncis doma s vrakem, ktery bys dokazal koupit i sam

Vsechno si 3x rozmysli, nekupuj zbrkle, neboj se tu svoje tipy na koupi davat do nejakeho sveho tematu.
Ja jsem takto nedavno porizoval dalsi auto (http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=152938) a urcite jsem rad za vsechny informace, ktere mi kluci dali a s vyberem mi pomohli. Auto o kterem jsem myslel ze je ok, nakonec byl vrak, to oni poznali z fotek, ja bych to nepoznal, protoze vedet, ktery kus plastu se ve kterem modelu delal v jakem roce, to uz chce preci jenom trochu zkusenosti

Díky moc za rychlé shrnutí, vytvořil jsem rači nový topic aby se to nepletlo http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 02#1414602