Stránka 1 z 1

Napsal: stř 20.07.2016 17:46
od Mishak
Pořídil jsem E46 s m54b22 a už rovnou s vidinou toho, že motor půjde ven a místo něj jinej. To, že je rozumný koupit auto rovnou s tím motorem co chci je zřejmý, ale sehnat kombinaci barvy laku a interiéru, kterou jsem chtěl byla nemožná. Takže tak:)

Můj dotaz:
Co všechno obnáší výměna za
tyto motory:
m54b25
m54b30
m52tub25
m52tub28

Myslím, že tohle ocení víc lidí, tak prosím o jasné odpovědi typu "m54b25 kus za kus, ale bylo by fajn sehnat delší dif, ať to netočí nesmysl, spojka, brzdy jsou stejný, stejně tak příslušenství motoru".

A pak ještě jeden velmi jednoduchej dotaz: Jak je to se zaměnitelností difů? Stačí koupit teroreticky z rozstřelený 325 motor a dif a po víkendu mám hotovo? Nebo tam jsou třeba jiný poloosy, kardan?

A ještě jeden dotaz:)
Má vliv na koupi motoru/difu, to že to kupuju na cabrio? Zase mi jde třeba o dýlku kardanu nebo poloos.

Děkuju velmi!

Napsal: čtv 21.07.2016 00:51
od Totic
No to si všechno radši prověř v ETK. Podle čísla dílu vypíše použití v konkrétních modelech a motorizacích.

Napsal: čtv 21.07.2016 07:54
od Mishak
To mě samozřejmě napadlo, nikam mě neposouvá. Kupříkladu dify jsou jistě jiný a zároveň (většinou) zaměnitelný.

Napsal: čtv 21.07.2016 08:40
od Francis
Posune tě to, budeš-li hledat pozorně.
Diffy se liší nejen poměrem, ale i vstupním kloubem (kříž nebo stejnoběžný).
Kardany se liší délkou podle převodovky, není 5q jako 5q, nemluvě o 6q nebo automatu. Dále se kardany liší velikostí hardyspojky a kloubem k diffu.
Hnací hřídele kol sice mají stejnou rozteč k diffu, ale ložisko v kole a průměr drážkování v náboji se liší.
6q převodovka GS6 37BZ má jiný setrvák a spojku a ložisko a páku než 5q převodovky.
Hledej ...

Napsal: čtv 21.07.2016 14:44
od paca
dal bych tam m54b30, nic jinšího nemá smysl = kvůli zástavbě a kvůli výkonu :wink:

Napsal: čtv 21.07.2016 16:44
od Mishak
ok, rád bych samozřejmě taky b30.
Co budu potřebovat? Když bude motor venku, udělám spojku. Co dál. Kardan, dif, poloosy nechám? (časem vyměnim určitě dif, protože tenhle je zoufale krátkej 140 ve 4krpm je zlo)
Brzdy bych teoreticky nemusel. Výkon v tomhle autě je pro mě bezpečností a luxusní prvek, takže stejně nebudu brzdit z vyšších rychlostí než cca 160kmh. (zna zabití se mám účinější stroje:) ) :D
Respektive brzdy udělám rovnou větší až si o to řeknou
Stačí mi koupit agregát za dvacku a hotovo nebo co ještě? řj, čidla, chladiče?

Napsal: čtv 21.07.2016 17:04
od Vapinecko
...

Napsal: čtv 21.07.2016 21:51
od honzabiker1
Pri vymene M54 za M54 je nesmysl menit celou motorovou elektriku - krome zbytecne prace to jeste prinasi dalsi problem - nutnost sparovani imobilizeru. Mnohem jednodussi je, nechat si jen prehrat software (jednotky jsou fyzicky stejne).

Pri vymene b22 -> b30 urcite neni dobry napad vymenit jen samotny motor, protoze prevodovka, ktera se davala k b22, je dimenzovana na nizsi tocivy moment (myslim 250Nm), nez ma b30 (300Nm). To same diferencial - neni dulezity jen staly prevod, ale delaly se i ruzne velikosti.

Pri hledani v ETK je sice u diferencialu psany jen pomer, ale jde jednoduse zjistit, jestli se jedna o stejny, nebo jiny obal - porovnanim cisel kardanu a poloos.

Napsal: pát 22.07.2016 07:52
od Mishak
Děkuju pěkně. Konečně konkrétní odpověď:)
O různejch velikostech difů. Jdu se probírat ETK a hledat...

Napsal: pát 22.07.2016 08:32
od Francis
Velikost diffu poznáš jednoduše podle těsnění zadního víka diffu, je u něj psáno zda je pro typ 168 (malý diff) nebo typ 188 (velký diff).

Napsal: pát 22.07.2016 09:09
od Mishak
Dobrý vědět! :wink: