Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

zaměnitelnost motorů v E46

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00

#1 Příspěvek od Mishak »

Pořídil jsem E46 s m54b22 a už rovnou s vidinou toho, že motor půjde ven a místo něj jinej. To, že je rozumný koupit auto rovnou s tím motorem co chci je zřejmý, ale sehnat kombinaci barvy laku a interiéru, kterou jsem chtěl byla nemožná. Takže tak:)

Můj dotaz:
Co všechno obnáší výměna za
tyto motory:
m54b25
m54b30
m52tub25
m52tub28

Myslím, že tohle ocení víc lidí, tak prosím o jasné odpovědi typu "m54b25 kus za kus, ale bylo by fajn sehnat delší dif, ať to netočí nesmysl, spojka, brzdy jsou stejný, stejně tak příslušenství motoru".

A pak ještě jeden velmi jednoduchej dotaz: Jak je to se zaměnitelností difů? Stačí koupit teroreticky z rozstřelený 325 motor a dif a po víkendu mám hotovo? Nebo tam jsou třeba jiný poloosy, kardan?

A ještě jeden dotaz:)
Má vliv na koupi motoru/difu, to že to kupuju na cabrio? Zase mi jde třeba o dýlku kardanu nebo poloos.

Děkuju velmi!
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No to si všechno radši prověř v ETK. Podle čísla dílu vypíše použití v konkrétních modelech a motorizacích.
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00

#3 Příspěvek od Mishak »

To mě samozřejmě napadlo, nikam mě neposouvá. Kupříkladu dify jsou jistě jiný a zároveň (většinou) zaměnitelný.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Posune tě to, budeš-li hledat pozorně.
Diffy se liší nejen poměrem, ale i vstupním kloubem (kříž nebo stejnoběžný).
Kardany se liší délkou podle převodovky, není 5q jako 5q, nemluvě o 6q nebo automatu. Dále se kardany liší velikostí hardyspojky a kloubem k diffu.
Hnací hřídele kol sice mají stejnou rozteč k diffu, ale ložisko v kole a průměr drážkování v náboji se liší.
6q převodovka GS6 37BZ má jiný setrvák a spojku a ložisko a páku než 5q převodovky.
Hledej ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#5 Příspěvek od paca »

dal bych tam m54b30, nic jinšího nemá smysl = kvůli zástavbě a kvůli výkonu :wink:
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00

#6 Příspěvek od Mishak »

ok, rád bych samozřejmě taky b30.
Co budu potřebovat? Když bude motor venku, udělám spojku. Co dál. Kardan, dif, poloosy nechám? (časem vyměnim určitě dif, protože tenhle je zoufale krátkej 140 ve 4krpm je zlo)
Brzdy bych teoreticky nemusel. Výkon v tomhle autě je pro mě bezpečností a luxusní prvek, takže stejně nebudu brzdit z vyšších rychlostí než cca 160kmh. (zna zabití se mám účinější stroje:) ) :D
Respektive brzdy udělám rovnou větší až si o to řeknou
Stačí mi koupit agregát za dvacku a hotovo nebo co ještě? řj, čidla, chladiče?
Vapinecko
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: pát 13.02.2015 01:00

#7 Příspěvek od Vapinecko »

...
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#8 Příspěvek od honzabiker1 »

Pri vymene M54 za M54 je nesmysl menit celou motorovou elektriku - krome zbytecne prace to jeste prinasi dalsi problem - nutnost sparovani imobilizeru. Mnohem jednodussi je, nechat si jen prehrat software (jednotky jsou fyzicky stejne).

Pri vymene b22 -> b30 urcite neni dobry napad vymenit jen samotny motor, protoze prevodovka, ktera se davala k b22, je dimenzovana na nizsi tocivy moment (myslim 250Nm), nez ma b30 (300Nm). To same diferencial - neni dulezity jen staly prevod, ale delaly se i ruzne velikosti.

Pri hledani v ETK je sice u diferencialu psany jen pomer, ale jde jednoduse zjistit, jestli se jedna o stejny, nebo jiny obal - porovnanim cisel kardanu a poloos.
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00

#9 Příspěvek od Mishak »

Děkuju pěkně. Konečně konkrétní odpověď:)
O různejch velikostech difů. Jdu se probírat ETK a hledat...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Velikost diffu poznáš jednoduše podle těsnění zadního víka diffu, je u něj psáno zda je pro typ 168 (malý diff) nebo typ 188 (velký diff).
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00

#11 Příspěvek od Mishak »

Dobrý vědět! :wink:
Odpovědět