Stránka 1 z 1

Napsal: pon 20.06.2016 22:51
od pkmiro
Zdravom, vim ze podobne debaty tady uz nekdo zakladal ale mam trochu jine otazky chci pouzit klasicky litinovy blok M50b25, ale chtel bych pouzit hlavu z M52b28 a EL... pisty, vacky a kliku z m54b30 pro věci objem. Ted k otazkam je lepsi pouzit hlavu z b28 ? (chci pouzit El z M52 kvuli rychlosti DME). (Prosim nepiste ze je to zbytecny, neni legalni atd.) Děkuji za odpověď. :)

Napsal: úte 21.06.2016 08:21
od patras
zkus se poradit s Mrcou .. www.autoservisjira.cz
stavi turbomotory bmw, hlavne M50B25 a ma stim bohate zkusenosti (vcetne zapisu do TP)

Napsal: úte 21.06.2016 08:29
od Francis
Hlava pro M52B28 je shodná s M50B25TU (VANOS) a s M52B25.
Klikový mechanismus z M54B30 jde použít bez problémů do litinového bloku, pro turbení oceníš sníženou kompresi v bloku M50B25 s neupravenou hlavou.
Na jednotku z M52B28 pro turbení zapomeň, nestíhá rychlé změny tlaku, budeš muset naroubovat Megasquirt nebo Ecumaster nebo něco podobného.

Re: stavba turbomotoru e36

Napsal: ned 13.11.2016 02:18
od pkmiro
Tak stavba je skoro u konce jen uz řeším ridici jednotku použijí ecumaster ale ted je problem ze bych se chtel naucit ji sam programovat. Je tu nekdo schopny mi vysvetlit nebo dat nejake podklady k problematice programovani (jaky pomer paliva/vzduch predstih atd atd atd.) diky za rady. :)

Re: stavba turbomotoru e36

Napsal: ned 13.11.2016 13:45
od MattyX
Pokud tomu nerozumíš - nehrabej do toho nebo to celé akorát rozbiješ :lol:
Já mám ecumastera na motoru taky, považuji se v některých věcech za erudovaného člověka, ale do tohodle jsem se nepouštěl, protože jedna věc je vědět co potřebuješ, ale jak toho docílit jde několika způsoby.

Záleží jak máš řešený boost regulátor, zda využíváš tu elektronickou možnost co ti nabízí jednotka , aby jsi si optimalizoval průběh krutu a náběh turba ve spolupráci s westgate.
Nebo pokud to máš na drifty a máš to postavený že od startu to nahrne všechno co to umí - řeknu jeden bar, pak např ve 4tis ot. zasáhne westgate a motor od 5000ot umírá a dál se nic neděje ...

Druhá věc je jaký je kompresní poměr ve výsledku?

Potom záleží jak velké turbo máš?

Mě se líbí jak to má kamarád, komprese 8,3:1 (zbytečně málo, chtělo by to tak 9:1), předimenzované turbo, myslím něco jako gt35 nebo 40 od garettu, měkkčí předstih, nějakách 16" před Hú a vysoký tlak 1,8bar :) cca 580ps :lol:
Záleží na co tu turbo stavbu chceš používat, zda chceš aspoň částečně plynulý náběh a nebo teď všechno a pak už nic :)

Jinak ti doporučím Karla Bouru, který je oficiání zástupce EMU pro ČR. Má tuhle jednotku fakt v malíčku, má profi brzdu a mapu ti udělá v rámci možností daného železa... on ti i řekne co tomu chybí, nebo co je potřeba udělat. Připrav si tak cca 15tis a jeden den volna na brzdě...
Pak zažiješ velké zklamání a budeš to ještě tak 5x předělávat, pokud ten motor zvládne ten den na brzdě :D