
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
stavba turbomotoru e36
Zdravom, vim ze podobne debaty tady uz nekdo zakladal ale mam trochu jine otazky chci pouzit klasicky litinovy blok M50b25, ale chtel bych pouzit hlavu z M52b28 a EL... pisty, vacky a kliku z m54b30 pro věci objem. Ted k otazkam je lepsi pouzit hlavu z b28 ? (chci pouzit El z M52 kvuli rychlosti DME). (Prosim nepiste ze je to zbytecny, neni legalni atd.) Děkuji za odpověď. 

-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
zkus se poradit s Mrcou .. www.autoservisjira.cz
stavi turbomotory bmw, hlavne M50B25 a ma stim bohate zkusenosti (vcetne zapisu do TP)
stavi turbomotory bmw, hlavne M50B25 a ma stim bohate zkusenosti (vcetne zapisu do TP)
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Hlava pro M52B28 je shodná s M50B25TU (VANOS) a s M52B25.
Klikový mechanismus z M54B30 jde použít bez problémů do litinového bloku, pro turbení oceníš sníženou kompresi v bloku M50B25 s neupravenou hlavou.
Na jednotku z M52B28 pro turbení zapomeň, nestíhá rychlé změny tlaku, budeš muset naroubovat Megasquirt nebo Ecumaster nebo něco podobného.
Klikový mechanismus z M54B30 jde použít bez problémů do litinového bloku, pro turbení oceníš sníženou kompresi v bloku M50B25 s neupravenou hlavou.
Na jednotku z M52B28 pro turbení zapomeň, nestíhá rychlé změny tlaku, budeš muset naroubovat Megasquirt nebo Ecumaster nebo něco podobného.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: stavba turbomotoru e36
Tak stavba je skoro u konce jen uz řeším ridici jednotku použijí ecumaster ale ted je problem ze bych se chtel naucit ji sam programovat. Je tu nekdo schopny mi vysvetlit nebo dat nejake podklady k problematice programovani (jaky pomer paliva/vzduch predstih atd atd atd.) diky za rady. 

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: stavba turbomotoru e36
Pokud tomu nerozumíš - nehrabej do toho nebo to celé akorát rozbiješ
Já mám ecumastera na motoru taky, považuji se v některých věcech za erudovaného člověka, ale do tohodle jsem se nepouštěl, protože jedna věc je vědět co potřebuješ, ale jak toho docílit jde několika způsoby.
Záleží jak máš řešený boost regulátor, zda využíváš tu elektronickou možnost co ti nabízí jednotka , aby jsi si optimalizoval průběh krutu a náběh turba ve spolupráci s westgate.
Nebo pokud to máš na drifty a máš to postavený že od startu to nahrne všechno co to umí - řeknu jeden bar, pak např ve 4tis ot. zasáhne westgate a motor od 5000ot umírá a dál se nic neděje ...
Druhá věc je jaký je kompresní poměr ve výsledku?
Potom záleží jak velké turbo máš?
Mě se líbí jak to má kamarád, komprese 8,3:1 (zbytečně málo, chtělo by to tak 9:1), předimenzované turbo, myslím něco jako gt35 nebo 40 od garettu, měkkčí předstih, nějakách 16" před Hú a vysoký tlak 1,8bar
cca 580ps 
Záleží na co tu turbo stavbu chceš používat, zda chceš aspoň částečně plynulý náběh a nebo teď všechno a pak už nic
Jinak ti doporučím Karla Bouru, který je oficiání zástupce EMU pro ČR. Má tuhle jednotku fakt v malíčku, má profi brzdu a mapu ti udělá v rámci možností daného železa... on ti i řekne co tomu chybí, nebo co je potřeba udělat. Připrav si tak cca 15tis a jeden den volna na brzdě...
Pak zažiješ velké zklamání a budeš to ještě tak 5x předělávat, pokud ten motor zvládne ten den na brzdě

Já mám ecumastera na motoru taky, považuji se v některých věcech za erudovaného člověka, ale do tohodle jsem se nepouštěl, protože jedna věc je vědět co potřebuješ, ale jak toho docílit jde několika způsoby.
Záleží jak máš řešený boost regulátor, zda využíváš tu elektronickou možnost co ti nabízí jednotka , aby jsi si optimalizoval průběh krutu a náběh turba ve spolupráci s westgate.
Nebo pokud to máš na drifty a máš to postavený že od startu to nahrne všechno co to umí - řeknu jeden bar, pak např ve 4tis ot. zasáhne westgate a motor od 5000ot umírá a dál se nic neděje ...
Druhá věc je jaký je kompresní poměr ve výsledku?
Potom záleží jak velké turbo máš?
Mě se líbí jak to má kamarád, komprese 8,3:1 (zbytečně málo, chtělo by to tak 9:1), předimenzované turbo, myslím něco jako gt35 nebo 40 od garettu, měkkčí předstih, nějakách 16" před Hú a vysoký tlak 1,8bar


Záleží na co tu turbo stavbu chceš používat, zda chceš aspoň částečně plynulý náběh a nebo teď všechno a pak už nic

Jinak ti doporučím Karla Bouru, který je oficiání zástupce EMU pro ČR. Má tuhle jednotku fakt v malíčku, má profi brzdu a mapu ti udělá v rámci možností daného železa... on ti i řekne co tomu chybí, nebo co je potřeba udělat. Připrav si tak cca 15tis a jeden den volna na brzdě...
Pak zažiješ velké zklamání a budeš to ještě tak 5x předělávat, pokud ten motor zvládne ten den na brzdě

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance