Stránka 1 z 2

Napsal: úte 10.05.2016 06:23
od Jackj07
Nazdar bavoráčníci, procházel jsem fórum a hledal jak to šlo, ale nenašel jsem nikde nic o tom, jak udělat geometrii na autě se sníženým podvozkem.

V mém případě se jedná o E36 touring 323I na gumách 225/45/17 a 245/40/17 se štelovacím podvozkem KW (teď nevím přesně jakou variantu, to bych se musel podívat)

Nasadil jsem teď nové gumy předek i zadek a chtěl bych ještě udělat tu geometrii, ať nejsou vnitřky na zadku sežraný do půl roka jako posledně :D

Dokáže si s tim někdo vyhrát a poladit případně na královéhradecku? nebo aspoň poradit na jaký hodnoty seřídit geo a odklony?

Díky moc :)

Napsal: úte 10.05.2016 10:02
od Totic
Záleží taky nakolik je to snížený? Ale hodnoty pro M-technik podvozek by neměly gumám tolik uškodit. Má je každej geometrik v PC.

Jinak sportovnější ladění třeba zděs: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... &start=120
Ale chápu není to pro Tour.

Napsal: stř 11.05.2016 07:08
od Jackj07
nooo snížený je to asi jako na tý fotce, řekl bych předek 40 a zadek 20 cca. Kolik má M-Technik oproti serii?

Jinak ten příspěvek co si poslal sem už předtím četl, potřebuju to ale na normální ježdění, né okruh :D

díky

Napsal: stř 11.05.2016 09:10
od Shaolin
tak pokud nemas vepredu stavitelny horni ulozeni tak tam odklon nevyresis, zbyhacku dej celkovou 0,05 v geometrii je sice 0,1 ale aspon se min budou sudlit gumy (znam to jen vtedle stupnich ci stovkach v milimetrech mi to nikdy nenastavovali) a vzadu odklon stupen az stupen a pul zbihacku 0,1-0,2 celkovou.
jak sem psal plati to i na normal jezdeni sbihavost je stabilita a trakce to plati obecne jestli si to nikdy nejak neresil uber trosku zbihavosti na tovarnim nastaveni odklon dej tovarni a hotovo

a to co pise Totic.. v kazde geometrii ma jak obyc nastaveni tak pro sport podvozek jen pocitej ze tan ma treba vzadu urcite odklon 2 stupne.

Napsal: stř 11.05.2016 09:21
od Jackj07
díky moc, dám vědět, kdybych s tím měl nějaký problém, jinak napíšu jak se auto chová, až to seřídí :palec:

Napsal: stř 11.05.2016 16:21
od paveld
Tohle jsou docela přínosný informace... :-). Můžu se taky přidat s dotazem?
Mě kdysi tvrdil jeden servisman, že když na předku nejdou štelovat odklony - a mám tam Ačka a sjíždí se vnitřky gum, dá se to vykompenzovat zvětšením sbíhavosti - pak by se gumy měli sjíždět rovnoměrně. Je na tom něco pravdy?

Napsal: stř 11.05.2016 17:35
od Francis
paveld: Je to pravda a je to ověřené v praxi. Sice se sjedou o něco dříve než při správném odklonu, ale vydrží déle než při předpisované sbíhavost a zvětšeném příklonu vinou snížení. A sjedou se rovnoměrně.

Napsal: stř 11.05.2016 19:23
od paveld
Dík. Ty přímo to máš ověřený? Na jak velkou sbíhavost jezdíš?

Napsal: stř 11.05.2016 20:04
od Francis
Ano, přímo já, aplikuju to už od školy, byla to rada zkušeného závodníka.
M-Tech seřizuju vpředu provázkem, vypočteno na hranici tolerance do sběhu, odklon je na hraně tolerance do příklonu. Dříve na E30 jsem měl kola do příklonu asi 20% za tolerancí do příklonu, sběh jsem nastavoval též asi o 20% přes toleranci do sběhu.
Zadní má Compact i E30 neseřizovací, budu to řešit excentrickými uloženími ramen, nepatrně víc se mi sjíždí vnitřky na zadních.

Napsal: stř 11.05.2016 20:48
od paveld
Super, akorát se na geometrii chystám, tak to zkusím. Nemá to už negativní projevy za jízdy, když je to nad tolerancí?

Napsal: stř 11.05.2016 22:44
od Francis
Nemá.
Zajdi si někdy na autokros, na buggy je dobře vidět příklon předních kol i sbíhavost.

Napsal: čtv 12.05.2016 11:35
od Hanz
Za mě nedoporucuju vzadu dávat malý odklony, na mokru to jde hned bokem :-) rozdíl 1 v. 2 stupně je/bych tipnul tak 20km/hod do zatáčky rozdíl :-)

Napsal: čtv 12.05.2016 11:38
od Francis
Já nechci řešit odklony, ale sbíhavost.

Napsal: čtv 12.05.2016 11:45
od Hanz
Jasny, reagoval jsem na ty rady nahoře a necitoval příspěvek. Ve smyslu, ze dat podle délky stínů u rybníku nastavit 1 až 1,5 není úplně ideální :-)

Napsal: čtv 12.05.2016 22:13
od paveld
Tak když to jde vyladit tou sbíhavostí, tak nevidim problém tomu dát větší odklon... myslim, že i origo hodnoty jsou pro sport podvozek asi o půl stupně větší odklon vzadu - oproti serii, snad kolem 2°.

Napsal: čtv 12.05.2016 22:29
od Francis
Použijeme-li název odklon, pak hodnota je -2°, tedy je to příklon, jinak by auto vypadalo jako prázdná Tatra 815 :-)

Napsal: čtv 12.05.2016 23:26
od paveld
No prostě Ačko, ne Včko... :-D Myslim, že si rozumíme :-).

Napsal: pát 13.05.2016 10:34
od Jackj07
Hanz píše:Za mě nedoporucuju vzadu dávat malý odklony, na mokru to jde hned bokem :-) rozdíl 1 v. 2 stupně je/bych tipnul tak 20km/hod do zatáčky rozdíl :-)
takže prosímtě, jak je to s těmi odklony na zadku? kolik stupňů aby to drželo jak přibitý do zatáčky a na mokru abych si nerozbil hned ústo? :D

Budu nechávat auto v úterý poštelovat, tak abych trochu věděl, co si naporoučet, když by si úplně nevěděli rady co s tím snížením nastavit.

Napsal: pát 13.05.2016 11:36
od Francis
Odklon i sbíhavost nejméně na hranici tolerance do příklonu, případně i něco málo za toleranci směrem do příklonu/do sbíhavosti.

Napsal: stř 15.06.2016 10:34
od Jackj07
tak zasílám výstup z geometrie, auto se teď chová podstatně líp, klidně ještě ocením nějakou radu nebo tip, s čím kam pohnout až půjdu příště :) protože se chystám měnit silentbloky a pár drobností ještě během léta a půjdu to dát na geometrii znova