Stránka 1 z 2
Napsal: stř 23.03.2016 14:23
od czNEWMANcz
Zdar chlapi, jak je to s EGR na E90? Zkoušli jste ho někdo zaslepit/deaktivovat apod? Jaké jsou zkušenosti? Konkrétně se mi jedná o 320d s motorem M47N2.
Koukal jsem na diagnostiku, a pokud se autu šlape na krk (rozuměj prudce akceleruje

), tak se EGR ani neotvírá, tzn sajrajt do motoru to pouští pouze když se jede "lehká noha".
Co mě zaujalo, že to má relativně zásadní vliv na zvuk origo ///M Performance výfuku (asi i celkem logicky, když jde ten kouř do výfuku všechnen nebo pouze část) a se zavřeným EGR to zkrátka zní líp

Napsal: stř 23.03.2016 14:57
od Miguel
No takhle, pouze ho zaslepit nejde, páč jinak se ti rozsvítí kontrolka motoru případně na Idrive hláška "Increased Emissions".
Dá se samozřejmě vygumovat přímo v SW v jednotce, ale má to souvislost i s DPF (pokud na autě je), pak by to byl problém ,protože by asi nechodila regenerace.
Napsal: stř 23.03.2016 15:03
od czNEWMANcz
jj, to jsem právě četl, že při pouhém zaslepení se rozsvítí kontrolka na palubce. Vygumováním myslíš klasicky přes kodování (NCS Expert apod.) nebo to umí vyresetovat i INPA/ISTA/Rheingold?
DPF naštěstí není, takže tam by to mělo být OK.
Napsal: stř 23.03.2016 15:05
od czNEWMANcz
Čím se to kdyžtak zaslepuje?
Napsal: stř 23.03.2016 15:09
od Miguel
Žádná diagnostika to nevygumuje, musí to udělat někdo kdo dělá např: chip a dokáže modifikovat SW přímo v ECU
Zaslepka např:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-SERIES- ... 1592910762
Napsal: stř 23.03.2016 15:56
od czNEWMANcz
Tak jsem koukal na ty úpravy ECU a dokonce se nabízí, že umí deaktivovat EGR ventil, že zůstává v poloze stále zavřeno, takže se nemusí ani nic zaslepovat (
http://bmwspecialistreading.co.uk/bmw-d ... -software/). To je možná úplně ta nejideálnější varianta. Někdo, kdo to tady umí?

Napsal: stř 23.03.2016 17:07
od BudVlad
Když jsem instaloval svody musel jsem EGR zaslepit. Pokud vím, tak žádné aftermarket svody nemají napojení na EGR. Jezdím se zaslepeným EGR asi 2 roky, žádné světlo se nerozsvítiloni a ani diagnostika neukazuje chybu.
Napsal: stř 23.03.2016 17:27
od BudVlad
Tady je ukázka jak vypadá EGR a jak je recyklace výfukových plynů dobrá pro sací ventily.

Napsal: čtv 24.03.2016 10:27
od czNEWMANcz
Já jsem měl EGR vytažený asi před rokem a čistil ho (měl jsem najeto možná necelých 200 tis.) a musím říct, že tam bylo po obvodu asi 5 mm nánosu toho bordelu
Budvlad: Jenže ty máš upravenou ECU, ne?
Napsal: čtv 24.03.2016 11:18
od radekmini
Ahoj, jak dlouho vydrží čistej EGR po vyčištění a co ovlivňuje jeho "čistotu"?
Napsal: čtv 24.03.2016 11:34
od BudVlad
czNEWMANcz píše:
Budvlad: Jenže ty máš upravenou ECU, ne?
ECU jsem měl upravený dlouho před tím než jsem vyřadil EGR. Neznám nikoho komu by se rozsvítila kontrolka po zaslepení EGR. Zajímavé je, že v US kde jsou emise daleko přísnějši E90 EGR nemají.
Napsal: čtv 24.03.2016 11:45
od czNEWMANcz
jestli ono se to nebude rozsvícet jen u nafty...benzíny teoreticky můžou být v pohodě i po odpojení EGR
Napsal: čtv 24.03.2016 11:49
od BudVlad
S těma sračkama co pouší nafťáci do vzduchu by mělo svítit všechno.
Napsal: čtv 24.03.2016 12:41
od inspi1981
BudVlad píše:czNEWMANcz píše:
Budvlad: Jenže ty máš upravenou ECU, ne?
ECU jsem měl upravený dlouho před tím než jsem vyřadil EGR. Neznám nikoho komu by se rozsvítila kontrolka po zaslepení EGR. Zajímavé je, že v US kde jsou emise daleko přísnějši E90 EGR nemají.
Protože v Americe je to samej benzin
Napsal: čtv 24.03.2016 12:48
od BudVlad
inspi1981 píše:
Protože v Americe je to samej benzin
Proč to ale dávají na benzinové motory v EU, kde nejsou emise tak přísné jako v US.
Napsal: čtv 24.03.2016 13:00
od czNEWMANcz
radekmini píše:Ahoj, jak dlouho vydrží čistej EGR po vyčištění a co ovlivňuje jeho "čistotu"?
Počítám, že v létě to zase rozeberu, tak dám pak vědět, kolik tam toho přibylo za ten rok a nájezd cca 50 tis.
Napsal: čtv 24.03.2016 14:01
od vita11
BudVlad píše:Zajímavé je, že v US kde jsou emise daleko přísnějši E90 EGR nemají.
Protože v Americe nemají ani N53
Napsal: čtv 24.03.2016 14:10
od BudVlad
N52 má nižší emise než N53?
Napsal: čtv 24.03.2016 14:52
od vita11
To nevim, ale z benzinových R6 je N53 jediná, která má EGR
Napsal: čtv 24.03.2016 14:57
od BudVlad
Logické je, že kdyby EGR snižoval emise tak by to v US na N52 dali.