Stránka 1 z 2

Napsal: stř 23.03.2016 14:23
od czNEWMANcz
Zdar chlapi, jak je to s EGR na E90? Zkoušli jste ho někdo zaslepit/deaktivovat apod? Jaké jsou zkušenosti? Konkrétně se mi jedná o 320d s motorem M47N2.

Koukal jsem na diagnostiku, a pokud se autu šlape na krk (rozuměj prudce akceleruje :lol: ), tak se EGR ani neotvírá, tzn sajrajt do motoru to pouští pouze když se jede "lehká noha".

Co mě zaujalo, že to má relativně zásadní vliv na zvuk origo ///M Performance výfuku (asi i celkem logicky, když jde ten kouř do výfuku všechnen nebo pouze část) a se zavřeným EGR to zkrátka zní líp :)

Napsal: stř 23.03.2016 14:57
od Miguel
No takhle, pouze ho zaslepit nejde, páč jinak se ti rozsvítí kontrolka motoru případně na Idrive hláška "Increased Emissions".

Dá se samozřejmě vygumovat přímo v SW v jednotce, ale má to souvislost i s DPF (pokud na autě je), pak by to byl problém ,protože by asi nechodila regenerace.

Napsal: stř 23.03.2016 15:03
od czNEWMANcz
jj, to jsem právě četl, že při pouhém zaslepení se rozsvítí kontrolka na palubce. Vygumováním myslíš klasicky přes kodování (NCS Expert apod.) nebo to umí vyresetovat i INPA/ISTA/Rheingold?
DPF naštěstí není, takže tam by to mělo být OK.

Napsal: stř 23.03.2016 15:05
od czNEWMANcz
Čím se to kdyžtak zaslepuje?

Napsal: stř 23.03.2016 15:09
od Miguel
Žádná diagnostika to nevygumuje, musí to udělat někdo kdo dělá např: chip a dokáže modifikovat SW přímo v ECU :wink:

Zaslepka např: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-SERIES- ... 1592910762

Napsal: stř 23.03.2016 15:56
od czNEWMANcz
Tak jsem koukal na ty úpravy ECU a dokonce se nabízí, že umí deaktivovat EGR ventil, že zůstává v poloze stále zavřeno, takže se nemusí ani nic zaslepovat (http://bmwspecialistreading.co.uk/bmw-d ... -software/). To je možná úplně ta nejideálnější varianta. Někdo, kdo to tady umí? :wink:

Napsal: stř 23.03.2016 17:07
od BudVlad
Když jsem instaloval svody musel jsem EGR zaslepit. Pokud vím, tak žádné aftermarket svody nemají napojení na EGR. Jezdím se zaslepeným EGR asi 2 roky, žádné světlo se nerozsvítiloni a ani diagnostika neukazuje chybu.

Napsal: stř 23.03.2016 17:27
od BudVlad
Tady je ukázka jak vypadá EGR a jak je recyklace výfukových plynů dobrá pro sací ventily.

Obrázek

Obrázek

Napsal: čtv 24.03.2016 10:27
od czNEWMANcz
Já jsem měl EGR vytažený asi před rokem a čistil ho (měl jsem najeto možná necelých 200 tis.) a musím říct, že tam bylo po obvodu asi 5 mm nánosu toho bordelu :-(

Budvlad: Jenže ty máš upravenou ECU, ne?

Napsal: čtv 24.03.2016 11:18
od radekmini
Ahoj, jak dlouho vydrží čistej EGR po vyčištění a co ovlivňuje jeho "čistotu"?

Napsal: čtv 24.03.2016 11:34
od BudVlad
czNEWMANcz píše: Budvlad: Jenže ty máš upravenou ECU, ne?
ECU jsem měl upravený dlouho před tím než jsem vyřadil EGR. Neznám nikoho komu by se rozsvítila kontrolka po zaslepení EGR. Zajímavé je, že v US kde jsou emise daleko přísnějši E90 EGR nemají.

Napsal: čtv 24.03.2016 11:45
od czNEWMANcz
jestli ono se to nebude rozsvícet jen u nafty...benzíny teoreticky můžou být v pohodě i po odpojení EGR

Napsal: čtv 24.03.2016 11:49
od BudVlad
S těma sračkama co pouší nafťáci do vzduchu by mělo svítit všechno.

Napsal: čtv 24.03.2016 12:41
od inspi1981
BudVlad píše:
czNEWMANcz píše: Budvlad: Jenže ty máš upravenou ECU, ne?
ECU jsem měl upravený dlouho před tím než jsem vyřadil EGR. Neznám nikoho komu by se rozsvítila kontrolka po zaslepení EGR. Zajímavé je, že v US kde jsou emise daleko přísnějši E90 EGR nemají.
Protože v Americe je to samej benzin

Napsal: čtv 24.03.2016 12:48
od BudVlad
inspi1981 píše: Protože v Americe je to samej benzin
Proč to ale dávají na benzinové motory v EU, kde nejsou emise tak přísné jako v US.

Napsal: čtv 24.03.2016 13:00
od czNEWMANcz
radekmini píše:Ahoj, jak dlouho vydrží čistej EGR po vyčištění a co ovlivňuje jeho "čistotu"?
Počítám, že v létě to zase rozeberu, tak dám pak vědět, kolik tam toho přibylo za ten rok a nájezd cca 50 tis.

Napsal: čtv 24.03.2016 14:01
od vita11
BudVlad píše:Zajímavé je, že v US kde jsou emise daleko přísnějši E90 EGR nemají.
Protože v Americe nemají ani N53

Napsal: čtv 24.03.2016 14:10
od BudVlad
N52 má nižší emise než N53?

Napsal: čtv 24.03.2016 14:52
od vita11
To nevim, ale z benzinových R6 je N53 jediná, která má EGR

Napsal: čtv 24.03.2016 14:57
od BudVlad
Logické je, že kdyby EGR snižoval emise tak by to v US na N52 dali.