Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 04.02.2016 12:11
od MMira
Po x letech jsem se vratil k "normalnimu" BMW a rozsiril sbirku veteranu. Koupil jsem 330i e90, ale protoze ma radu much, musim mu udelat velky servis.

Shanim nasledujici dily, privitam doporuceni kde koupit.

1. komplet brzdy - doporucte prosim kvalitni kombinaci kotouc/deska. Nejde mi o cenu ani vydrz, ale o to mit dobre brzdy. OEM BMW me nikdy moc neoslovovaly.

2. adaptivni xenon pravy

3. prave vnejsi zrcatko - sklopne, zatmavitelne

Napsal: čtv 04.02.2016 13:07
od xhans
MMira obavam se, ze budes muset specifikovat na jaký styl jizdy a zpusob pouzivani vozu ty brzdy chces...A jestli do originálních třmenů apod...

"DOBRE" brzdy na závodní okruh či k sportovnímu užití totiž rozhodně neposlouží DOBŘE v normálním poklidném provozu. A že neřešíš výdrž to mě zaujalo, je ti vážně jedno ,jestli budeš měnit kotouče jako gumičky do stěračů?

Napsal: čtv 04.02.2016 13:13
od MMira
moc toho nenajezdim a jeste k tomu stridam vice aut, s timto tak 5-10t rocne, tak je mi v podstate jedno, jak dlouho brzdy vydrzi.

tohle auto bude jen na bezne silnice, ovsem jezdeno aktivni stylem. jen pro ilustraci - OEM brzdy jsem sveho casu na byvale e91 odpalil za jeden sjezd z Glockneru, proto bych radeji neco s vyssi vydrzi.

mmch, na okruhy a "vozeni se" mam jinou BMW kasicku

Napsal: čtv 04.02.2016 22:38
od xhans
nevím ti nevím, 330i je o pár kilo těžší než 130i, ale že by OEM verze šla úplně lehko utahat...
Když ti komplet OEM varianta nevoní, zkusil bych orig kotouč s DS 2500 (ekvivalent např Hawk..)
Když pořád bude brzda slabota, budeš muset hlouběji do kapsy - Brembo třmeny z bmw 335i + kvalitní aftermarket kotouč a desky. Nebo pak už závodní brake kit od Stoptechu :D

Ale vlastně by mě docela zajímal názor někoho, kdo mámožnost srovnání BMW Performance kitu na 330i a brzd z 335i

Napsal: čtv 04.02.2016 23:21
od MattyX
Záleží jaké máš požadavky na ty brzdy ...
Dá se jít cestou lepšího materiálu , potom eventuálně větší ze silnějšího modelu a potom je vícepístková varianta :) pokaždé ale budou potřeba lepší desky... obyčejné obložení není na nějaké nakládačky stavěno :)
Spíše je to i o tom, co od toho čekáš ... splnit se dá cokoliv, jen ta investice je občas v polovině hodnoty auta :D

Napsal: pát 05.02.2016 09:20
od pavproch
Zdarec, už sem Ti odpovídal jinde, ale tady tu svou třípismennou odpověď (OEM) krapet rozvedu...

Mně se na moje (taky aktivní, šak víš - ref společná cesta z HK do OLM) osvědčily přední OEM brzdy z 335i (hladké kotouče 348/30), které brzdí výrazně líp (díky velikosti) než původní 330/24. A fčl sa to prakticky nedá utavit, mno možná na GG bych to utavil, to jo....

(znamená to ale i nové třmeny, poměrně těžké, litinové, čili přední náprava dost zleniví...)

Anebo alternativně bych i zvážil slotted M-performance (buď 340 nebo 375mm) s Alu třmenama (ty menší sem dal na m4Zlika) a je to rozdíl třídy proti původním OEM. Ale taky i cenově....

Napsal: pát 05.02.2016 09:24
od pavproch
Dodatek: ty brzdy z 335i sice snesou i OEM 17" ráfky, ale mezi brzdičem a vnitřkem ráfku tam zůstanou cca 2 mm.... což je zimu naprd, takže proto říkám že to chce 18" kola... a nějak si nezpomínám, jaká kola na té Tvé nové hračce -pj- měl...

Napsal: pát 05.02.2016 10:54
od MMira
jde mi jen ciste o material, tedy kotouce, desky - na brzdy jako takove sahat neminim.

kotouce nakonec asi postaci standardni (ATE ?), pujde tedy o desky.

xhans: hawky maji dost upiskanou povest, ne


ohledne koupe svetla/zrcatka zadny tip?

Napsal: pát 05.02.2016 11:51
od pavproch
aha, jestli chceš jenom jiné kotouče a desky, tak to Ti neporadím, teda valstně jo - ať už vybereš cokoli, je velmi, velmi vysoká pravděpodobnost, že budeš zklamán... moje zkušenost.... už bych prostě na auto (speciálně na předek) nic jiného než OEM materiál nedal.

ref xenon- myslím si, že stejně skončíš v autorizáku, dyž sem měl brambora ani ne rok, někdo mi do něj na bezince nacouvala ujel a musel sem měnit pravý natáčecí xenon, protože urvané závěsy (plast) = myslím, že to byla třicítka

prcátko se obávám, že bude na tom podobně...

Napsal: pát 05.02.2016 11:54
od xyron
M-Performance ci M-Sport (ten samý produkt, jen jiné názvy pro různé typy Fkových řad) .. jsou 340mm nebo 370 mm (375 je chybné) .. každopádně tato cesta je asi nejlepší varianta.. k tomu origo M-Perf/Sport brzdiče 4 pístek (plug and play na E9x verze) a Perf desky (vse je origo BMW) a hotovo
..

desky (sada) vyjde na 3500 czk
kotouce (sada) vyjde na cca 12000 czk
brzdice (sada) vyjde cca na 30000 czk (ty se daj ale bez problemu koupit sada za 10k) i tady na klubu to bylo inzerovano

Popisuju teda variantu pro 340mm (cena v BMW po sleve) ... 370mm stoji vic (komplet vse cca 50k po sleve) a musí pak byt kola 19 a víc.. 18ky uz to nepoberou..

340mm varianta se vejde i do 18tech..

pavproch píše:Zdarec, už sem Ti odpovídal jinde, ale tady tu svou třípismennou odpověď (OEM) krapet rozvedu...

Mně se na moje (taky aktivní, šak víš - ref společná cesta z HK do OLM) osvědčily přední OEM brzdy z 335i (hladké kotouče 348/30), které brzdí výrazně líp (díky velikosti) než původní 330/24. A fčl sa to prakticky nedá utavit, mno možná na GG bych to utavil, to jo....

(znamená to ale i nové třmeny, poměrně těžké, litinové, čili přední náprava dost zleniví...)

Anebo alternativně bych i zvážil slotted M-performance (buď 340 nebo 375mm) s Alu třmenama (ty menší sem dal na m4Zlika) a je to rozdíl třídy proti původním OEM. Ale taky i cenově....

Napsal: pát 05.02.2016 12:32
od pavproch
ref mylných 375mm - sorry, psal sem z hlavy, navíc jak píšu, praktickou zkušenost mám pouze s těma 340mm - v autorizáku po VIP slevě mě komplet sada (2x brzdiče, 2x kotouče, desky, klipy, senzor) přišla na 46 bez DPH

Napsal: pát 05.02.2016 12:37
od xyron
Kámoše vyšla sada 370mm komplet na 50 včetně DPH :wink: ... máme očividně lepší vztahy v BMW ... 340mm sada by vyšla mín...

Napsal: pát 05.02.2016 13:17
od Francis
MMira píše:... hawky maji dost upiskanou povest, ne ...
Jak která řada. Moje zkušenosti na M3 E36:
PerformancePlus (ekvivalent DS3000) pískají vlažné, ohřáté na provozní teplotu nebo úplně studené jsou tiché.
Street (znatelně odolnější než než OEM nebo ATE) jsou naprosto tiché.

Napsal: pát 05.02.2016 14:06
od pavproch
@xyron ref větší slevy: halt praha, no... :twisted:

Napsal: pát 05.02.2016 15:24
od MMira
BBK na 330i urcite davat nebudu, na tyto investice mam jinou kasicku.

zkusim sehnat hawky hps 5.0 nebo ty DS2000.

Napsal: pát 05.02.2016 15:52
od Francis
Na Hawk si dej poptávku u člena MattyX.

Napsal: pát 05.02.2016 16:18
od xhans
MMira:
Promiň nám ty pobídky k upgradu, psal jsi v dotazu, že na ceně nezálěží :)

jinak ty Hawky trošku pískaj hlavně v zimě, v létě bez problémů.

Napsal: pát 05.02.2016 16:30
od MMira
v poradku :)

co se BBK tyce, ja uplne nejsem presvedcen, ze jsou potreba jinde, nez na okruzich a lidi to kupuji hlavne kvuli vzhledu.

ma zkusenost s e46 M3 ukazuje, ze staci nahradit seriove 325 mm disky vetsimi z CSL a na ne naroubovat lepsi desky (napr Endless MA45B) a pokud clovek nejezdi na okruzich, brzdy funguji dobre a jsou k neutahani.

Napsal: pát 05.02.2016 19:01
od xhans
Jen nesouhlasim s tim, že by kotouč ATE měl být kvalitnější než orig. bmw a tudíž ti nepřinese to kýžené zlepšení a radost.

Ten brzdovej kit z 335 se dá sehnat v Německu někdy za slušnej peníz...

Napsal: pát 05.02.2016 21:18
od MMira
na discich podle me az tolik nezalezi, na druhou stranu ale netvrdim, ze ATE je lepsi nez OEM. dokonce mam pocit, ze ATE dodava BMW, ne.

ale uz jsem poptal i DBA disky.