Stránka 1 z 1

Napsal: pon 25.01.2016 14:20
od czNEWMANcz
Začíná mi na E90 odcházet spojka (hodně rachtá, jinak ale OK), takže se pomalu připravuju na výměnu. Vše je ještě původní při poctivých 250 tis., takže jsem přemýšlel, že bych to vzal rovnou i s dvouhmotou. Nějaké tipy, co tam dát? Prvovýroba je LuK? Případně co všechno se ještě mění? Koukal jsem, že se dělají celé opravné spojkové sady, stačí koupit jen tu a je tam všechno + tu dvouhmotu? Jedná se o E90 320d 2006 (preLCI). Díky moc za rady.

Napsal: pon 25.01.2016 14:46
od MattyX
Ano, celá sada se setrvačníkem obsahuje vše potřebné. Ideálně LUK nebo Sachs.

Jinak rachtání nemusí nutně dělat spojky, tak může zlobit i převodovka :)

Napsal: pon 25.01.2016 15:25
od ugurundu
nebo pokud to rachta, pri castecnem seslapnutim spojky, kdy jeste neni v saberu tak budu v prdeli dvohmota a bacha odklad se nevyplati jinak ti zrusi prevodovku.

Napsal: pon 25.01.2016 15:31
od czNEWMANcz
ugurundu píše:nebo pokud to rachta, pri castecnem seslapnutim spojky, kdy jeste neni v saberu tak budu v prdeli dvohmota a bacha odklad se nevyplati jinak ti zrusi prevodovku.
jj, přesně tak se to projevuje, při lehkém sešlápnutí pedálu to začíná rachtat. Jakmile úplně vyšlápnu, tak se to "zklidní". Jinak žádné otřesy nic...
Nicméně i pokud je to dvouhmota, tak to asi taky rovnou udělat i se spojkou, ne?

Napsal: pon 25.01.2016 15:40
od MattyX
Pokud lehce sešlápneš spojku, těsně předtím než ložisko začne tlačit na přítlačák a ozývá se rachtání - to spíše dělá spojkové ložisko.
Pokud stojíš na volnoběh a rachtá to, může to dělat vůle na vstupním ložisku do převodovky - avšak i dvouhmota.
Pokud je vylítaná dvouhmota, tak ji poznáš nejčastěji cukáním při rozjezdu, vibracena do pedálů a pak když už pružina povolí fest tak to mlátí jak vylágrovanej motor a když se roztrhne, tak zkurví i převodovku.
Každopádně při těchto kilometrech by si už zasloužila vyměnit i ta dvouhmota, dříve nebo později to přijde a při dnešních cenách ND už to není taková palba ...

Napsal: pon 25.01.2016 17:18
od ugurundu
https://www.youtube.com/watch?v=w5GHTruTwvs

jestli to zni stejne tak je to dvohmota co ma vakl.
pak je to za oboji dvohmota + spojka. ale nedoporucuju s tim moc jezdit.

Napsal: pon 25.01.2016 18:16
od pavproch
já se spojkou a dvouhmotou rovnou měnil i hardy spojky a uložení kardanu, preventivně už ve 150tis km

Napsal: pon 25.01.2016 23:49
od czNEWMANcz
ugurundu píše:https://www.youtube.com/watch?v=w5GHTruTwvs

jestli to zni stejne tak je to dvohmota co ma vakl.
pak je to za oboji dvohmota + spojka. ale nedoporucuju s tim moc jezdit.
V takhle šíleným stavu to ještě nemám, je to fakt jen při lehkém sešlápnutí spojky takový hlasitější šelest s rachtáním, jak kdyby se o sebe třely dva plechy. Při vyšlápnutí to přestane. Na neutrál to taky nedělá nic, vše v klidu. Osobně bych to taky tipoval na ložisko. Udělám výměnu celé spojky i té dvouhmoty.

Podle tohohle videa https://www.youtube.com/watch?v=8qZskpXW9t4 a pokračování https://www.youtube.com/watch?v=IHWTT04gRG8 tam mění ještě spoustu těsnění kolem, to vše je součástí té spojkové sady?

Napsal: úte 26.01.2016 12:52
od BudVlad
Odlehčil jsem dvouhmotu o 2.5 kg:

Obrázek

SPEC Kevlar:

Obrázek

Napsal: úte 26.01.2016 12:59
od pavproch
Hezky!

Jak se to projevuje při řazení?

Napsal: úte 26.01.2016 13:04
od BudVlad
Odlehčený setrvák ještě nemám instalovaný, čekám na LSD a potom to udělám najednou. Čekám že by měl jít motor líp do otáček, ale nevím jestli 2.5 kg bude mít znatelný vliv.

Napsal: úte 26.01.2016 15:44
od czNEWMANcz
jj, něco podobného právě zmiňují i v těch videích od Bavauto. Má cenu nad něčím takovým uvažovat i u 320d? Nebo tam hodit standard OEM od LUK?

Napsal: sob 30.01.2016 16:37
od zlatas
Taky mne u 320d 2007 čeká spojka a udělám rovnou i dvouhmotu.. 250 tis jsem najel právě minulý víkend;-) chtěl bych se předběžně zeptat kolik stoji za spojková sada a kolik dvouhmota? A kolik ty věci stojí když je půjdu koupit do bmw a kolik když je koupím v druhovýrobě? Popř jak to ideálně řešit a kde koupit? diky..

Napsal: pon 07.03.2016 16:22
od 000perun
Zdravím. Mám stejný problém. Jelikož někdo říká, že je to ložisko ve spojce a někdo, že je to setrvačník. Rohodl jsem se vyměnit oboje. Najeto 200k.
Ale při hledání jsem narazil na dva setrvačníky. Jeden má údaj:
počet zubů (určení max.úhlu hřbetu) 4, max. vůle klopení [mm] 2,9, bez třecího kotouče
a druhý:
počet zubů (určení max.úhlu hřbetu) 5, max. vůle klopení [mm] 1,6
A otázka by byla. Jak zjistím, který je ten správný. Život mě učí, že to bude ten dražší, ale co když? :)
Díky za radu

320d E91, 120kW, 6/2007, M47/T2

Napsal: pon 07.03.2016 16:32
od BudVlad
pavproch píše: Jak se to projevuje při řazení?
Při řazení necítím rozdíl, ale akcelerace se zlepšila. Bude to hlavně kvůli kratšímu diffu.