Stránka 1 z 1
Napsal: úte 13.10.2015 20:52
od Marty328
Zdravím. Koupil jsem e90 po decentním škrábnutí na předek. Vyměnil jsem oba dva přední pytle a řidičův předpínač pásu, který byl střelený, spolujezdec byl dobrý, tak jsem ponechal. Nechal jsem restartovat jedotku na airbag. Po kompletaci jsem jako poslední zapojil opět Baterku a stále svítím při zapnutí zapalování i následném startu kontrolka airbagu a pásů. Kde mám ještě hledat chybu???
Napsal: úte 13.10.2015 21:41
od starML
Napsal: úte 13.10.2015 22:44
od Marty328
Už jsem to četl, ale rozdíl je v tom, že mi auto normálně funguje, dojdu sednu nastartuji a klidně jedu kde chci, světla mi taky svítí, prostě jsem nenašel, nic co by nešlo.
Jediná chyba, že mi svítí stále ty pytle a pásy i po výměně za druhé, z rozdělaného angličana. I střelený předpínač pásu je nový kus z BMW.Jednotka se nechala reaktivovat a po komoletaci a opětovné připojení baterie stále stejná potíž.
Napsal: úte 13.10.2015 22:57
od inspi1981
Tak udělej diagnostiku a hned budeš vedet který komponent je v háji
Napsal: úte 13.10.2015 23:45
od Marty328
asi budu muset, protože nic jiného mi nezbude, jelikož už vážně nevím, kterým směrem se vydát. Uvidíme nějak to pořeším, jelikož nemám ještě SPZ po dovozu. Snad někoho splaším, kdo bude ochotný dorazit se na to podívat...
Ale i tak dík...
Napsal: stř 14.10.2015 00:20
od starML
Marty328 píše:.... mi svítí stále ty pytle a pásy ....
=>protože tam (asi) nebude ta pyropatrona v tom BST
http://i.ytimg.com/vi/c26Jq1O1m0M/hqdefault.jpg . Odpor té pyropatrony, obvod MRS II, je ohmicky kontrolovaný, a proto Ti to svítí. Možná, že ten vystřelený BST někdo zpětně sestavil, aby to vedlo proudy k alternátoru a starteru, ale nové pyro jinde než v BMW nekoupíš. Proč to tak nemá být jsem popsal v tom odkazovaném vláknu.
A teď můžeme začít diskutovat, jestli systém SRS (alespoň částečně) zafunguje, když je v řídící jednotce zapsána chyba? Odpálí se v případě nárazu čelní a boční airbagy a předpínače pásů nahrazené z angličana? Podobnou otázku jsem dával slovenským kolegům, když poškozený snímač obsazení sedačky spolujezdce začali hromadně nahrazovat konektorem s diodami a odporem - aby jim zhasla žárovka signalizující chybu.

Napsal: stř 14.10.2015 10:33
od Marty328
Jak se dostanu k autu, tak se na tp podivám, ale pořádně jsem si pročetl tvůj odkaz na to vlákno co si mi dal a nejsem si jist, že by tam bylo něco nasilně rozděláno, viz místo s pyropatronou, ale je pravda, že když se dívám na to foto z německého fóra pro e90, tak si vážně teď nejsem jist zda jsem tam tu G19a viděl. Na to se podívám až odpoledne a doufám, že to bude jen nějaká blbost, protože ty mé návštěvy BMW se už trošku prodražují!

Napsal: stř 14.10.2015 12:35
od starML
Marty328 píše:....Vyměnil jsem oba dva přední pytle a řidičův předpínač pásu, který byl střelený, spolujezdec byl dobrý, tak jsem ponechal. ..
Která dva přední pytle jsi vyměnil - u řidiče i u spolujezdce? Pokud byl vystřelený čelní pytel u spolujezdce, měl by být vystřelený i předpínač pásu spolujezdce a jeho boční pytle. Byly po tom "škrábnutí" všechny odpálené součásti nahrazeny - to Ti právě řekne diagnostika.
Hlavně se prosím nepokoušej měřit odpor jakékoliv pyropatrony ohmetrem, nebo přes žárovku. Pokud je to pyro funkční, zpravidla dojde k jeho odpálení.
Podívej se do ETK, kolik a kde Tvoje auto má airbagy a další prvky SRS.
Systémy SRS jsou u všech renomovaných výrobců velmi dobře zpracovány a tyto informace jsou veřejné - tak proč jich nevyužít? Jenže po silnicích jezdí desítky typů aut a jejich systémy se logicky liší z hlediska funkce i umístění. Proto je důležité, aby záchranář, hasič nebo i laik věděl, kde se takové systémy nacházejí a aby třeba při stříhání okenního sloupku karoserie neodpálil airbag a ještě více nepoškodil zachraňovanou osobu.
Pro záchranáře zpracovala automobilka BMW tento dokument - 67 stran:
https://oss.bmw.de/rettungsleitfaden/BM ... orwort.pdf
Pro současné i dříve vyráběné typy BMW existují "pokyny pro záchranáře", aby věděli, kde se u konkrétního typu nachází baterka, airbagy, palivová nádrž, pyropatrony, zámky nebo panty dveří. Tedy místa, kde je možno bezpečně otevřít karoserii a místa s výstuhami, kde by pokusy nemusely být úspěšné. Po příjezdu na místo havárie si záchranář vyndá ze složky příslušné "pokyny" a může rychleji a odborněji zasáhnout. Totéž má k dispozici velitel zásahu, když si zadá do zásahového počítače VIN vozidla. Proč si tedy takovou záchranářskou kartu (1 list oboustranně) několikrát nevystiknout, zalaminovat a nevozit s sebou na několika místech ve voze. Tady jsou soubory ke stažení:
https://oss.bmw.de/carEmergencyServiceC ... a=BMW_MINI

Napsal: stř 14.10.2015 13:09
od czNEWMANcz
starML: opět se budu opakovat, ale díky za super příspěvek!

Napsal: stř 14.10.2015 18:27
od Marty328
Přikládím foto, pro tvou představu co vše bylo rozbyto a napíši seznam, co vše se měnilo, nebo opravovalo.
Výměna :
Exterier: světlo, kapota, nárazník
Interier: Pytel volant + palubovka z neboraného rozebraného Angličana.
předpínač pásu levý pro řidiče, byl střelený. Nový BMW dle VIN
Jednotka na airbag pod loketkou, demontována a reaktivována.
předpínač pásu spolujezdce na pravé straně byl netknutý a tak zůstal v autě.
Napsal: stř 14.10.2015 18:28
od Marty328
a ještě interier
Napsal: stř 14.10.2015 23:14
od matiz
Ja nevim co to tu resite, inspi to napsal absolutne spravne a mohlo byt davno jasno. Tady ti nikdo neporadi, protoze neni co poradit.
Napsal: stř 21.10.2015 19:17
od Marty328
omlouvám se za delší odmlku.
Ale konečně jsem se dostal na diagnostiku a byl jsem nemile překvapen, že závada byla tam, jak jste již napsali někteří z vás. Ano byla odpálena pyro. na baterce a němečtí koumáci auto rozjeli i bez patrony. Tak jen pro upřesnění a pro vaše info. A já budu muset komplet napájecí kabel vyměnit!
