Napsal: úte 13.10.2015 18:25
Ahoj, se začínajícím podzimem mám každý rok tenhle problém: https://www.youtube.com/watch?v=W-Z9X97ZBVo
Tzn. škubání, vibrace a plivání do výfuku na volnoběh. Dělá to jen za studena a když jsou venku teploty pod 10°. Nedělá to hned po nastartování, ale objeví se to až po chvíli při jízdě (zejména pokud to pustím z kopce na zařazený kvalt). Stačí pak auto vypnout, nechat 5 minut odpočinout a nastartovat znova a je to ok, pak už se to celý den nestane. Žlutá kontrolka motoru zhasne sama zpravidla po pár nastartováních.
Subjektivně se to stává méně často, když mám olej dolitý na max, ale může to být náhoda.
Problém je, že když to chci nasimulovat v servise nebo před někým, kdo má diagnostiku, tak se mi to nikdy nepovede. Proto to neúspěšně řeším už druhý rok, jsem z toho už docela zoufalý.
Vyměněné jsou svíčky, separátor oleje, filtry. Tankuju Vervu 100. Olej se snažím měnit co 10-15k, je tam teď dva týdny nový LL04.
Podle hledání na zahraničních fórech a ve videích na youtube jsem našel několik možných příčin:
1) solenoidy VANOSu - na tomhle videu má borec naprosto stejný problém a v komentech píše, že mu pomohlo vyměnit solenoidy: https://www.youtube.com/watch?v=LpSckA7Ixlg - jenže jeden solenoid stojí víc než 3k a pokud to není jisté, nerad bych je kupoval zbytečně. Loni jsem je zkoušel čistit, nepomohlo. Má to ale souvislost s olejem a jeho množstím, myslím si, že by to mohlo být tím.
2) váha vzduchu - v létě jsem ji čistil, vypadala ok, po odpojení se změní chod motoru, tipuju že funguje dobře, navíc by byl problém asi celou dobu, ne jen někdy
3) cívky - nevím, na videích na Youtube mají špatné cívky jiné symptomy
4) lambda sondy - asi by to na diagu šlo vidět permanetně, ale nevím
Někdo nějaké tipy, doporučení, zkušenosti? Klidně někam dojedu (jsem z Moravskoslezského kraje), hlavně už to chci mít ok, platím "zlatem"
Shodou okolností jsem našel borce s N53, kterému to dělá úplně to samé, akorát že už pořád, hned po startu, dokud se mu nezahřeje motor. Na diag mu to vypsalo tohle (je to asi nějaká slabší):
U110F(SERVICE3[ECUE8])
U110F(SERVICE7[ECUE8])
Dík za jakoukoliv radu.
Tzn. škubání, vibrace a plivání do výfuku na volnoběh. Dělá to jen za studena a když jsou venku teploty pod 10°. Nedělá to hned po nastartování, ale objeví se to až po chvíli při jízdě (zejména pokud to pustím z kopce na zařazený kvalt). Stačí pak auto vypnout, nechat 5 minut odpočinout a nastartovat znova a je to ok, pak už se to celý den nestane. Žlutá kontrolka motoru zhasne sama zpravidla po pár nastartováních.
Subjektivně se to stává méně často, když mám olej dolitý na max, ale může to být náhoda.
Problém je, že když to chci nasimulovat v servise nebo před někým, kdo má diagnostiku, tak se mi to nikdy nepovede. Proto to neúspěšně řeším už druhý rok, jsem z toho už docela zoufalý.
Vyměněné jsou svíčky, separátor oleje, filtry. Tankuju Vervu 100. Olej se snažím měnit co 10-15k, je tam teď dva týdny nový LL04.
Podle hledání na zahraničních fórech a ve videích na youtube jsem našel několik možných příčin:
1) solenoidy VANOSu - na tomhle videu má borec naprosto stejný problém a v komentech píše, že mu pomohlo vyměnit solenoidy: https://www.youtube.com/watch?v=LpSckA7Ixlg - jenže jeden solenoid stojí víc než 3k a pokud to není jisté, nerad bych je kupoval zbytečně. Loni jsem je zkoušel čistit, nepomohlo. Má to ale souvislost s olejem a jeho množstím, myslím si, že by to mohlo být tím.
2) váha vzduchu - v létě jsem ji čistil, vypadala ok, po odpojení se změní chod motoru, tipuju že funguje dobře, navíc by byl problém asi celou dobu, ne jen někdy
3) cívky - nevím, na videích na Youtube mají špatné cívky jiné symptomy
4) lambda sondy - asi by to na diagu šlo vidět permanetně, ale nevím
Někdo nějaké tipy, doporučení, zkušenosti? Klidně někam dojedu (jsem z Moravskoslezského kraje), hlavně už to chci mít ok, platím "zlatem"

Shodou okolností jsem našel borce s N53, kterému to dělá úplně to samé, akorát že už pořád, hned po startu, dokud se mu nezahřeje motor. Na diag mu to vypsalo tohle (je to asi nějaká slabší):
U110F(SERVICE3[ECUE8])
U110F(SERVICE7[ECUE8])
Dík za jakoukoliv radu.