Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e90 325xi N52 - problémy za studena

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
vac
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 23.02.2013 01:00
Klubové ID: 3386

#1 Příspěvek od vac »

Ahoj, se začínajícím podzimem mám každý rok tenhle problém: https://www.youtube.com/watch?v=W-Z9X97ZBVo

Tzn. škubání, vibrace a plivání do výfuku na volnoběh. Dělá to jen za studena a když jsou venku teploty pod 10°. Nedělá to hned po nastartování, ale objeví se to až po chvíli při jízdě (zejména pokud to pustím z kopce na zařazený kvalt). Stačí pak auto vypnout, nechat 5 minut odpočinout a nastartovat znova a je to ok, pak už se to celý den nestane. Žlutá kontrolka motoru zhasne sama zpravidla po pár nastartováních.

Subjektivně se to stává méně často, když mám olej dolitý na max, ale může to být náhoda.

Problém je, že když to chci nasimulovat v servise nebo před někým, kdo má diagnostiku, tak se mi to nikdy nepovede. Proto to neúspěšně řeším už druhý rok, jsem z toho už docela zoufalý.

Vyměněné jsou svíčky, separátor oleje, filtry. Tankuju Vervu 100. Olej se snažím měnit co 10-15k, je tam teď dva týdny nový LL04.

Podle hledání na zahraničních fórech a ve videích na youtube jsem našel několik možných příčin:

1) solenoidy VANOSu - na tomhle videu má borec naprosto stejný problém a v komentech píše, že mu pomohlo vyměnit solenoidy: https://www.youtube.com/watch?v=LpSckA7Ixlg - jenže jeden solenoid stojí víc než 3k a pokud to není jisté, nerad bych je kupoval zbytečně. Loni jsem je zkoušel čistit, nepomohlo. Má to ale souvislost s olejem a jeho množstím, myslím si, že by to mohlo být tím.
2) váha vzduchu - v létě jsem ji čistil, vypadala ok, po odpojení se změní chod motoru, tipuju že funguje dobře, navíc by byl problém asi celou dobu, ne jen někdy
3) cívky - nevím, na videích na Youtube mají špatné cívky jiné symptomy
4) lambda sondy - asi by to na diagu šlo vidět permanetně, ale nevím

Někdo nějaké tipy, doporučení, zkušenosti? Klidně někam dojedu (jsem z Moravskoslezského kraje), hlavně už to chci mít ok, platím "zlatem" :-)

Shodou okolností jsem našel borce s N53, kterému to dělá úplně to samé, akorát že už pořád, hned po startu, dokud se mu nezahřeje motor. Na diag mu to vypsalo tohle (je to asi nějaká slabší):

U110F(SERVICE3[ECUE8])
U110F(SERVICE7[ECUE8])

Dík za jakoukoliv radu.
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#2 Příspěvek od kompre »

n53 je pre teba zla cesta na porovnavanie (ma svoje problemy, ale lisia sa od problemov n52ojek kedze je to priamy vstrek) treba ist na solidnu dagnostiku, tam by sa mohli prejavit aj cievky aj vanos a mozno to bude nieco uplne ine.
kubajz79
Registrovaný
Příspěvky: 174
Registrován: úte 22.10.2013 00:00
Klubové ID: 3811

#3 Příspěvek od kubajz79 »

já měl problém na výfukovém solenoidu.auto padalo do nouzaku.po kratší pauze kontrolka motoru zhasla a motor šlapal zase normálně.teplota vzduchu či motoru na to vliv neměla.vše ukázala diagnostika.po vyměně je klid.chystám se preventivně vyměnit i sací.prej je to taky spotřebák :)
takže tvůj problém nejspíše v solenoidech nebude.jejich výměnou však nic nezkazíš...
kvalitní diagnostika musí něco přiznat.samozřejmostí je někdo,kdo se zase vyzná v té diagnostice :)
zkus napsat uživateli jaraX.ten je tuším někde od opavy...
kubajz79
Registrovaný
Příspěvky: 174
Registrován: úte 22.10.2013 00:00
Klubové ID: 3811

#4 Příspěvek od kubajz79 »

jo a čištění solenoidů je bezvýznamné.většinou je problém v elektronice.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Téma o solenoidech zběžně sleduji a na německém fóru jeden kolega popisoval, že jeho problém vyřešila výměna nějakých sítek (Schmutzfänger, strainer), které by se měly nacházet někde v okolí těch solenoidů. Tedy mělo to také souvislost s olejem a určitě se nejednalo o olejový filtr, ten rozdíl jsem schopen v cizí řeči rozpoznat. Níže dávám návod na demontáž těch solenoidových ventilů, je to na 30 minut po vychladnutí, tj. kontrola stavu stojí pouze čas + cenu těsnících O-kroužků, která by se měly vyměnit vždy - http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=486201
vac
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 23.02.2013 01:00
Klubové ID: 3386

#6 Příspěvek od vac »

Solenoidy jsem dneska vyměnil, sehnal jsem origo za super cenu... zatím ok, budu to testovat v chladných ránech, uvidíme.
Odpovědět