Stránka 1 z 1

Napsal: ned 11.10.2015 12:43
od fyschy
Zdravim,

mladá před chvílí nedala přednost při odbočování do leva a frajer jí sestřelil na prdel (nic velkýho trochu díra v pravý straně zadního nárazníku)

Jenže, když chci nastarovat tak se rozsvítí kontrolka volantu a airbagu a auto nereaguje.. Nejdou ani rozsvítít světla, nejde zamknout, nic.

Nevěděl by někdo co s tim může bejt?

Napsal: ned 11.10.2015 13:07
od inspi1981
Nevystřelila pyropatrona na baterce?

Napsal: ned 11.10.2015 13:54
od fyschy
inspi1981 píše:Nevystřelila pyropatrona na baterce?
A nevíš jak to zjistim? Snažil jsem se tý pyropatroně něco zjistit na netu, ale moc chytrej z toho nejsem

Napsal: ned 11.10.2015 14:41
od matiz
Rekl bych ze je urcite strelena... Podivej se k baterce do praveho zadniho rohu auta a na plusove vodice. Vedou do toho takove dva pomerne tenke dratky. A nebo to zablokoval CAS, taky moznost.

Napsal: ned 11.10.2015 16:27
od starML
V jakém stavu je Battery Safety Terminal (BST) na (+) kontaktu baterie viz článek http://www.bmwklub.sk/bmw5-e39/e39-530d ... 41747.html ? Pokud dojde k odpálení té pyropatrony v BST, tak by se měl celý B+ kabel vyměnit. Ale když nejsou peníze, tak se to jen zacvakne do sebe, někdy se to ještě podkládalo nějakou euromincí, jenže tam vzniká přechodový odpor, jsou problémy s nabíjením baterie i se startem auta. Více na obrázku níže + anglický popis v odkazu vysvětluje proč se tak děje.

Obrázek

Funkce BST - jeho odpálení v čase 2:45
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 26Jq1O1m0M

Napsal: ned 11.10.2015 18:26
od fyschy
starML píše:V jakém stavu je Battery Safety Terminal (BST) na (+) kontaktu baterie viz článek http://www.bmwklub.sk/bmw5-e39/e39-530d ... 41747.html ? Pokud dojde k odpálení té pyropatrony v BST, tak by se měl celý B+ kabel vyměnit. Ale když nejsou peníze, tak se to jen zacvakne do sebe, někdy se to ještě podkládalo nějakou euromincí, jenže tam vzniká přechodový odpor, jsou problémy s nabíjením baterie i se startem auta. Více na obrázku níže + anglický popis v odkazu vysvětluje proč se tak děje.

Obrázek

feature=player_embedded&v=c26Jq1O1m0M
Díky moc. Ted jsem se k tomu nějak prokousal a nevim jak dál.. Je tohle to BST s pyropatronou?

Napsal: ned 11.10.2015 18:37
od inspi1981
jj, to je ono. Rozebrat to jde jen násilím :twisted:

Napsal: ned 11.10.2015 19:18
od starML
Podle německého fóra pro e90 když svítí kontrolka airbagů a napínače pásů, tak je vystřelená ta Sicherheitsbatterieklemme G19a, v bloku A46 jsou silové pojistky.

Obrázek

Když otevřeš to zakroužkované, najdeš toto:
http://img11.imageshack.us/img11/4687/img1214rj.jpg

Měl by jsi najít něco podobného a jde o to, jestli je ten (+) kabel vysunutý jako je na tom obrázku vpravo. Protože to je bezpečnostní zařízení, tak to němečtí konstruktéři vylepšili tak, že se to asi nedá jednodušše vrátit zpět a budeš muset koupit celý nový díl s novou pyropatronou. Ale určitě se to dá přemostit tak, aby jsi domů nebo do servisu dojel.

Obrázek

Napsal: ned 11.10.2015 20:14
od fyschy
Tak jsem to zkusil rozebrat, sundal jsem ten horní červenej rozvodnej panel nebo co to je, ale tu pojistku se mi sundat nepovedlo.. Zkusil jsem na ní aspoň trošku zatlačit jestli se to náhodou nespojí a nic. Mám strach, abych to nerozmrdal ještě víc :roll:

Napsal: pon 12.10.2015 18:01
od fyschy
Nebyl by někdo z Prahy ochotnej mi tu pojistku přemostit/spojit? Samozřejmě ne zadarmo.. Já to prostě sám nedam, jsem absolutně netechnickej typ

Napsal: pon 12.10.2015 18:39
od Vlasta
To bych nedělal. Ta pyropatrona tam není náhodou a při nějakým blbým nárazu může shořet auto

Napsal: pon 12.10.2015 19:17
od fyschy
Vlasta píše:To bych nedělal. Ta pyropatrona tam není náhodou a při nějakým blbým nárazu může shořet auto
Bych jí tam pak nechal dát samozřejmě.. muj mechanik co mi dělá auto je teď kompletně full a bude mít čas až 7. listopadu a nemůžu bejt měsíc bez auta kort ještě v tomhle počasí :evil:

Napsal: pon 12.10.2015 23:45
od starML
fyschy: Omlouvám se Ti, že jsem Ti napsal, že se to dá přemostit. To přemostění je totiž velmi náročné na provedení a použitý materiál. Po tom kabelu a jeho připojení totiž procházejí desítky ampér od alternátoru do baterky a stovky ampér od baterky do startéru a tyto obvody nejsou chráněny žádnou pojistkou. Při chybném provedení dojde k extrémnímu ohřátí přívodů s možností požáru vozidla a ohrožení přepravovaných osob. Jinými slovy osoba, která tu opravu provede zodpovídá, že se nic výše popsaného nestane. Ze stejného důvodu nebudu radit jak to udělat, protože bych mohl u toho soudu stát společně s mechanikem. Promiň.

Jak to dopadne, když se ten bypass udělá špatně ukazuje tento obrázek:
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1199215264

Odůvodnění:
Do pasivního a aktivního bezpečnostního zádržného systému (SRS=Supplemental Restraint System) v motorových vozidlech, skládající se z airbagů, aktivních napínáků pásů, detekce obsazení sedaček, čidel podélného a příčného zrychlení, nouzového odpojovače baterie a dalších se z důvodů výše uvedených dokonce zakazuje zasahovat nepovolanou osobou. Představ si, že dojde k další havárii a některý z výše uvedených systémů bude nefunkční. Soudní znalec najde, že zařízení bylo opravováno a v problémech bude spoustu lidí. Sám přiznáváš, že automechanik by se na Tvoje auto dostal až v listopadu. Tedy do té doby by jsi s tím bypassem chtěl jezdit? Ano, po našich silnicích jezdí auta bez BST a už dlouho se nic nestalo. Ale někdy si všimni, co dělají hasiči, když přijedou k dopravní nehodě => jeden z prvních jde s velkými kleštěmi ustřihnout přívod od baterie.

Tento systém podle výbavy umí v případě nárazu nebo převrácení auta okamžitě zavřít okna a střešní šíbr, jako prevenci požáru odpojit silové přívody elektriky, odemknout všechny dveře, rozsvítit přední a zadní světla, rozsvítit v interiéru vozidla - vše proto, aby zvýšila šanci přepravovaným osobám opustit vozidlo a dalším osobám zpozorovat vozidlo při snížené viditelnosti, mimo komunikaci nebo v křoví. Připravovaný a v některých vozidlech již zamontovaný systém eCall přivolá pomoc.

Ty potřebuješ originální náhradní díl z BMW. Přesné objednací číslo nejsem schopen říci, protože neznám VIN auta. Cenu tohoto dílu odhaduji na 150 Euro, použitý díl z bouraného auta určitě nebrat. Jako další bude nutno vymazat crash data přes BMW diagnostiku - takže do BMW s autem určitě musíš. Akorát si uděláš vánoční nadílku o 2 měsíce dříve. :D

Pár zajímavých článků k BST, IBS a dalších elektrozařízeních najdete zde:
http://www.bimmerscan.com/bmw-battery-safety-terminal/

Napsal: úte 13.10.2015 09:11
od czNEWMANcz
starML: díky za zajímavou informaci a vysvětlení, vůbec jsem netušil, že něco takovýho v autě mám :thumbsup:

Napsal: stř 21.10.2015 21:06
od fyschy
Tak nakonec to chlapci byla baterka, po výměně všechno šlape jak má a check ok

Re: E90 - kontrolka volantu a airbagu - nestartuje

Napsal: sob 23.09.2017 18:20
od Totic
Ahoj. Mohl by mi někdo pls zjistit z el.schematu kolik má být Ohm odporu na tom PLUS kabelu (za patronou od baterky)?

Kabel pořídím v dohlednu, ale potřebuju auto aspoň přeparkovat a odvézt do servisu. Díky, klidně do SZ.

Re: E90 - kontrolka volantu a airbagu - nestartuje

Napsal: pon 02.10.2017 02:35
od Totic
Nějaký schema mám jen z TISu:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... ng/RVXlekb
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... on/vAZwc8U

Tak jsem si to dohledal sám. Díky 2 Roskinc. 8-)

A teď jsem z toho trochu nesvůj co vše bych měl objednat z 2,3,9 ?
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E6 ... #9176949_3

Poňadž ceny trochu poskočili :roll: