Stránka 1 z 2
Napsal: úte 18.08.2015 15:17
od BooCzech
Zdravím, jsem tu nový, včera jsem si (z bazaru) pořídil E91 335i, najeto 144tis.
Hned asi po 150 ujetých km (polovina z toho docela dynamicky) se mi při sjetí z dálnice rozsvítila poloprázdná kontrolka motoru a bylo hned cítit že je něco špatně, motor při jakékoli akceleraci jakoby chtěl do otáček ale škubal neskutečným způsobem, otáčky poskakovali ale plynule nahoru jakoby se ručička otáčkoměru klepala ale otáčky narůstaly, něco jako když se motor dusí při akceleraci, téměř se s tím nedalo jet. Zastavil sem na pumpě a nechal asi 10 min odpočinout, po té jsem volnou jízdou ulej asi 3km a totéž. V garáži sem auto nechal přes hodinu a šel se kouknout co se stím může být, Nastartoval jsem a vše OK, i přes delší dynamičtější jízdu se už nic takového nedělo.
Jen poznamenám že auto má již tipický problém s klapkou turba (wastage rattle) to se bude řešit již příští týden, s tím počítám ale tohle mě trochu vyděsilo.
Něco málo o automobilech vím ale zkušený mechanik nejsem.
Díky za případné sdělení zkušeností.

Napsal: úte 18.08.2015 17:11
od vita11
tady bude základem diagnostika
Napsal: úte 18.08.2015 17:16
od xyron
Jak píše Víťa, to může být cokoliv, diagnostika to na 99% odhalí... něco podobného jsem měl když mi odešla lambda ... vůbec to nejelo ... svíčky, cívky, vstřiky... problematických věcí je hafo...
Pokud máš FB, přidej se k nám ... skupina "BMW 335i CZ" ...
Napsal: úte 18.08.2015 20:07
od Martyn
Teda tohle mi udelat auto takhle po koupi tak ho mazu okamzite vratit (predpokladam ze ti o tom nikdo dopredu nerekl).. Takovahle sranda u 335 te muze stat ve vysledku taky peknej balik.. Muzou byt svicky, civky, vstriky, mozna palivova pumpa - jak pisou kluci, pokud se ti to vazne chce resit tak poradnou diag.
Ja wastegate rattle resil na 335i, ale rozhodne takovehle priznaky to nemelo. Auto pri plnem plynu z nizkych otacek (jen z nizkych, ve vysokych jelo normalne) proste spadlo do nouzaku jak pises a nejelo, ale zadne cukani, skubani, poskakovani otacek atd neexistovalo..
Napsal: stř 19.08.2015 00:03
od Poldav6
Wastegate rattle je jen kosmetická záležitost. A chronicky problém N54. Řešit to spis nemá smysl, asi nejjednodušší je softwarové řešení pomoci aplikace pro Android MHD. Nebo dražší jb4.
To cukání může byt dost věci od skrtici klapky, čidla.. Nebo nejspíš misfire. Tzn. Další chronicky problém N54 - svíčky, cívky, vstriky. V lepším případě napoví diagnostika.
Napsal: stř 19.08.2015 08:02
od BooCzech
Tak vyřešeno, zbytečně sem plašil dopředu ale znáte to, sedíte třeba v práci a urputně se snažíte vymyslet proč se to děje... přesně můj případ

Nicméně v bazaru ihned řešili na diag. chyba byla (údajně) na zapalovací cívce druhého válce, cívka vyměněna, zdarma samozřejmě.
Auto jede a uvidíme dál, příští týden se objednám do BMW servisu ve Vinoři ať to kompletně prokontrolují a spočítají co je všechno špatně a co je potřeba vyměnit, na základě toho buď nechám opravit nebo vůz vrátím... což se mi krajně nechce ale uvidíme.
každopádně dnes ráno sem si všiml nové "závady" a tou je něco jako nepravidelný chod motoru:
Otáčky jsou sice v klidu, nekolísají ale když auto stojí všímám si že nejde úplně hladce, občas se projeví malé "škubnutí" možná jako další popisovaný problém "misfire" ale s tím je zbytečné plašit dokud to nedám fyzicky do ruky odborníkům.
Zatím děkuju moc za všechny podněty a rady.
Napsal: stř 19.08.2015 09:02
od xyron
To je přímovstřik... pokud bys chtěl chod bez "moderního bullshitu" musíš si koupit poslední plnotučnou atmosféru předfacelift 330i s N52 190kw bez shitovejch vstriku...
Napsal: stř 19.08.2015 10:40
od Poldav6
S tvým nájezdem to bude nejpravděpodobněji buď zakarbonované sání, nebo špatně vstřiky. Pokud to nemá další projevy, není nutné okamžitě řešit. Protékající vstřik může po delší době zničit ojniční ložisko. Doporučuju vstřiky vyndat a zkontrolovat, jestli některý není černý...
Napsal: stř 19.08.2015 10:42
od vita11
Dá se tomu pomoct. Celé 2 roky, co mám můj atmosférický přímovstřik, jsem měl hladký volnoběh bez zakopávání. Teď na jaře se mi začal projevovat misfire na 2 válcích a nejelo to za studena na všechny. Vyjel jsem 4 nádrže s čističem vstřiků a vypadá to (ťuk ťuk, nechci to zakřiknout), že to pomohlo. Teď to občas za studena zakopne, takže tam budu muset dát ještě jednu várku, ale jede na všechny.
Jako vedlejší efekt to líp táhne, líp jde za plynem a zdá se mi, že i míň žere.
Takže jestli máš lehký misfire, že to jenom na volnoběh zakopává, tak čistič vstřiků může pomoct.
Napsal: stř 19.08.2015 11:14
od majkouch
doporučíš i čistič? je jich mraky... popř. jak nejlépe aplikovat, dle návodu nebo si vymyslel lepší způsob?
Napsal: stř 19.08.2015 11:39
od pavproch
Napsal: stř 19.08.2015 11:45
od vita11
Při této operaci jsem měl 2 lahvičky Wynn´s PETROL CLEAN 3 a 2 lahvičky Wynn's INJECTOR CLEANER.
Nedávno jsem se s Tomášem bavil o STP Total Cleaner, s kterým má on dobré zkušenosti.
A aplikoval jsem podle návodu –> nalít do nádrže a dotankovat do plna
Napsal: stř 19.08.2015 11:50
od Poldav6
Na vstřiky aditivum od Toyoty, údajně je nejlepší. Normálně u dealera aut.
Na karbon v sání jedině rozebrání a čištění. S Petrem Kotrbackem musíme rozchodit wallnut shell blasting, metodu co používají v USA. Poptávka je, nářadí mi přišlo...

Napsal: stř 19.08.2015 11:55
od vita11
Na to bych se pak taky přihlásil

Napsal: stř 19.08.2015 13:29
od matiz
Napsal: stř 19.08.2015 13:38
od xyron
vzdyt to je v tom odkazu a stoji to 2kila....

...
Napsal: stř 19.08.2015 13:47
od BooCzech
Myslíte že má cenu nechat je někde vytáhnout a vyčistit např. ultrazvukem?
Napsal: stř 19.08.2015 14:00
od vita11
Taky jsem nad tím přemýšlel. A bylo mě to jedním mechanikem i doporučeno
Napsal: stř 19.08.2015 14:58
od Poldav6
Faktem je, že to nikdo moc nedělá. Našel jsem pána co opravuje letadla (!) v Hradci Králové, co to umí. Nesmíme ale mit piezo....
Napsal: stř 19.08.2015 15:10
od BooCzech
Pokud je mi známo tak zrovna 335i piezo má

Nicméně sem narazil na stránky ASNU (přístroje na čištění) a ty by to měli zvládat, dole přikládám i odkaz na servisní střediska, konkrétně pro mě se nachází i jedno na Harfě
http://www.asnu.cz/servisini-strediska-asnu
Na jejich stránkách (neptun-harfa) je uvedená cena v množném čísle 1190,- ale očekávám že se to týká jednoho kusu.